news08.net/ads.txt

הרצאה חינמית שכל הורה חייב לשמוע: התבגרות בעידן הווירטואלי במרכזי רשת חוויות

שיתוף פעולה של רשת חוויות, בהנהגת המשנה לראש העיר ויו”ר דירקטוריון חוויות, עו”ד יניב מרקוביץ’, חברת המועצה, ד”ר רוני באום ו”תאיר”, המרכז לנפגעי תקיפה והטרדה מינית – מעניקים להורים את האפשרות להשתתף בהרצאה מעשירה ומלמדת בנושא “התבגרות בעידן הווירטואלי” וצמצום נזקי תופעת האלימות המינית.

דור המסכים. הגיעה העת להתמודד עם בני הנוער.

ההרצאה תועבר במרכזי חוויות השונים, החל מהשבוע הבא וללא עלות במטרה לעודד את ההורים לדבר עם ילדיהם המתבגרים על מיניות. מרשת חוויות נמסר כי בימים אלו שוקדת הרשת על הפרויקט יחד עם ניצן בן דב, רכזת ההסברה ופרויקטים מיוחדים של מרכז “תאיר”, בכדי לחשוף בפני כמה שיותר הורים ברחובות את הבנת השפעת תרבות המסכים אודות תהליכי ההתפתחות המינית-חברתית של הילדים והמתבגרים ולציידם בכלים להתמודדות במצבים בהם מעורבת אלימות מינית.

ילדים ובני נוער נמצאים שעות מול המסכים השונים – מחשבים, טאבלטים וטלפונים חכמים – ‘תרבות המסכים’ הזו משפיעה הלכה למעשה על התפתחותם המינית והנחת המוצא היא  שכאשר ההורים אינם מדברים עם ילדיהם על הנושא, מבוסס החינוך המיני שהם קולטים מסרטים, פרסומות, תכניות טלוויזיה, משחקי וידאו ותכנים פורונוגרפיים אחרים. במאה ה-21, מסיקים ברשת חוויות, ההורים צריכים להחליט האם הם לוקחים חלק בתהליך החינוך המיני של ילדיהם או משאירים את המלאכה ל’מסכים’.

“רואה בהרצאה החשובה הזו ערך מוסף, הן להורים והן לילדים”. עו”ד יניב מרקוביץ’

“על ההורים מוטלת משימה מורכבת לקיים שיח ערכי שאינו מבוסס על אזהרות בלבד או על הטלת האחריות על צד אחד”, מסביר המשנה לראש העיר, עו”ד יניב מרקוביץ’, “חשוב ליצור שיח פתוח וללמדם שלא לפגוע באחרים, לכבד את גבולותיהם, להגן על עצמם ועם כל זאת להרגיש בטוחים תמיד לדבר ולספר אם נפגעו. שיח כזה יתאפשר אך ורק במצב בו רוב המאמצים של ההורים יוקדש לא רק להזהירם מפני אלימות מינית אלא לשתף אם משהו אכן קרה.

“רשת חוויות פועלת למען הקהילה וככזו, מצאנו לנכון להביא בפני ההורים הרצאה שכל אחד מהם חייב לשמוע”, הוסיף מרקוביץ’, “ישנם הורים רבים שלא יודעים כיצד להתחיל לשוחח עם ילדיהם המתבגרים, תוך השפעת תרבות הדיגיטל השולטת על כולנו ואני רואה בהרצאה החשובה הזו ערך מוסף, הן להורים והן לילדים, שלאחר מכן יצטרכו להפנים וליישם, בעיקר כעת, כשאנו נמצאים בסמוך לחופש הגדול”.

“ההרצאה תסייע בידע עבור ההורים ובמזעור תופעת האלימות המינית”. ד”ר רוני באום

 חברת המועצה, ד”ר רוני באום, הוסיפה: “לאור מקרים בהם מעורבת אלימות מינית בגילאים צעירים, עליהם אנו שומעים בחדשות השכם והערב, יש לקיים את ההרצאה הזו בפני כל הורה ואני מנצלת את הבמה הזו בכדי לקרוא לכל אם ולכל אב להשתתף בהרצאה שעשויה למזער את נזקי התופעה”.

הרצאת הבכורה תתקיים ביום ראשון הבא, 21.5, בשעה 20:00 במרכז חוויות שוויץ החדשה. יתר ההרצאות: 22.5 (יום ב’, 20:00), במרכז חוויות קריית משה, 23.5 (יום ג’, 20:00) במרכז חוויות שוויץ המדע, 25.5 (יום הי, 20:00) במרכז חוויות שדרות ח”ן, 28.5 (יום א’, 20:00) במרכז חוויות ההולנדית וב-13.6 (יום ג’, 19:30) במרכז חוויות אושיות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן