news08.net/ads.txt

השליך אסבסט מסוכן לסביבה ונתפס על חם – מנהל השיטור העירוני: “מסכן את בריאות תושבי רחובות”

ביום שישי האחרון ביצעו פקחי היחידה לאכיפת פסולת בנייה והשיטור העירוני סיור יזום בשכונת אושיות. במהלך הסיור הם שמעו קולות שבר וניפוץ חריגים מחצר בניין, בסמוך לגן ילדים ובתי כנסת. עם הגעתם לחצר הבניין הם גילו כי מישהו משליך לוחות אסבסט (חומר מסוכן לסביבה) מגג הבניין בקומה 4 לחצר הבניין.

אסבסט הוא חומר עשוי סיבים ששימש בעבר להכנת גגונים . החומר יכול להתפורר במגע יד קל ועל ידי כך לשחרר סיבים לאוויר, שחודרים לגוף האדם דרך הנשימה. הנזק הבריאותי נגרם כשהאדם שואף אל ריאותיו את סיבי האסבסט המרחפים באוויר.

זה זמן רב ידוע שהאסבסט הינו חומר שעלול לגרום לסרטן בבני אדם. סקרים אפידמיולוגיים, הוכיחו שחשיפה לכל סוגי האסבסט קשורה במחלת האסבסטוזיס, ובמספר סוגים של סרטן. בשל העובדה כי מדובר בחומר מסוכן לסביבה, על פי החוק יש לטפל בו בזהירות רבה: יש למנוע חשיפה של הציבור הרחב למפגעי אסבסט ולצמצמהּ ככל האפשר, אסור לגרום למפגע אסבסט, וטיפול במפגעי אסבסט ייעשה על ידי בעל רישיון לעסוק באסבסט מטעם המשרד להגנת הסביבה.
לאור האמור לעיל, הפקחים מיהרו לבניין, עיכבו את המשליך והחלו בהליך אכיפה כנגדו. בשל המסוכנות לסביבה, אזור ההשלכה תוחם באמצעים נדרשים כדי להרחיק משם תושבים ולמנוע שאיפה של הסיבים מהאסבסט שהושלך ארצה. המשליך זומן לחקירה, והמשך הטיפול עבר למשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, כאשר הקנס הצפוי על המעשה הוא עד 250,000 ש”ח.
עירן גיאת, מנהל השיטור העירוני באגף התנועה, פיקוח, שילוט ושיטור עירוני: “זהו מקרה חמור של פגיעה בסביבה, אשר מסכן את בריאות תושבי רחובות. כל הכבוד לפקחים על התגובה המהירה להשלכת לוחות האסבסט, שמנעה פגיעה בשל מסוכנות החומר”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן