news08.net/ads.txt

השלכות הפגיעה בתכנית הילה | אסף אל-בר: “אין פה לב, אין פה חמלה ובעיקר אין פה שום חכמה. ברגע שפוגעים בנוער בסיכון פוגעים בחברה כולה”

“אל תוותרו עלינו! לא ניתן שיסגרו את מרכזי קידום הנוער בארץ!” – תחת נושא זה נפתחה לפני ארבעה ימים בלבד עצומה הקוראת להימנע מסגירת תכנית הילה ופיטורי המורים, המנהלים והמנחים. היום (שני) העצומה עומדת על למעלה מ-21 אלף חתימות.

כך נכתב: “לאחרונה, שר החינוך היקר שלנו החליט שבכוונתו לסגור את קידומי הנוער בארץ. קידום נוער הינו מקום מיוחד בו ניתנת הזדמנות שנייה לנוער שנפלט מבתי הספר, להשתקם, ללמוד כמו שצריך, לרכוש השכלה ראויה ולהוציא תעודת בגרות מלאה. זוהי נקודת ההצלה האחרונה בעבור נוער כזה, בתי ספר אחרים כבר מזמן ויתרו ובחרו לא להתמודד עם אותם נערים. הצוות החם – המדריכים, המנחים המנהלים והמורים בקידום נוער עובדים קשה מסביב לשעון ומבצעים עבודת שליחות כדי לעזור לאותם בני נוער להיות מוכנים כמה שאפשר לחיים העצמאיים. הן בסיפוק מזון, הן בסיפוק השכלה, והן בתמיכה נפשית. קידום נוער הוא כמו בית שני בשבילם. “זוהי ההזדמנות היחידה להציל את אותם נערים, אין להם הזדמנות שנייה, בתי ספר אחרים לא מוכנים להתמודד עם אותו נוער. קידום נוער זה כמו משפחה בשבילם, ואנו המורים רוצים להמשיך לעשות הכל בשביל ההצלחה שלהם אבל אנחנו לא יכולים לעשות כלום אם משרד החינוך יחליט על סגירת הקידומים”. קידום נוער (תוכנית של היל”ה) עומד בפני סגירה. משרד החינוך רוצה לסגור את הקידומים. המשמעות היא ש140 יחידות בארץ נסגרות, 1,200 מורים ועוד 100 מנהלים ומנחים יוצאים לחל” ת (וכנראה פיטורים) וכ7000 תלמידים לא יקבלו הזדמנות שנייה – פגיעה רצינית בזכות לחינוך! אז מה אפשר לעשות כדי לעזור? לחתום על העצומה לשתף ולתמוך! רק בעזרתכם נוכל למנוע את הסגירה ולהעניק לאותם נערים הזדמנות ללמוד כראוי בשנה הבאה כמו שכל כך מגיע להם!”.

בתחילת השבוע התייחס מחזיק תיק הילדים והנוער, אסף אל בר לנושא וכתב רשומה בפייסבוק. “החלשים תחילה. לפי המידע שבידי, נשלחו היום זימונים לשימוע קולקטיבי לכל מורי תכנית היל”ה, שימוע לקראת פיטורין. ברחובות זה אומר 15 מורים ומורות מופלאים, זה אומר 51 בני נוער מנותקים, שללא תכנית היל”ה לא ברור מה יעלה בגורלם. במקביל מקצצים בעוד תכניות לנוער בסיכון ובתוכן תכנית 360. למעשה דווקא ברור מה יקרה. הילדים האלה שהתנתקו ממסגרות והצליחו למצוא בית בתכנית היל”ה יישארו ללא בית. הפרוגנוזה לא טובה והתוצאה הסופית תעלה לנו הרבה כסף.
אין פה לב, אין פה חמלה ובעיקר אין פה שום חכמה. ברגע שפוגעים בנוער בסיכון פוגעים בחברה כולה. מה אתם חושבים שיקרה עם בני הנוער האלה בזמן הגל השני? בזמן הסגר? מיפויים שערכנו לאחר הגל הראשון הראו ש-33% מהילדים כמעט ולא לקחו חלק בלמידה המקוונת. קל וחומר ילדים בסיכון. בשכונות מצוקה היו 25% שוטטות, הגברה של שימוש בסמים ואלכוהול. ועכשיו, גם הילדים שמנסים להסתגל, שבוחרים ללכת לתכנית היל”ה ולהתחבר. עכשיו גם הילדים האלה נזרקים לרחוב. חלם זה כאן”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן