news08.net/ads.txt

השמיים הם הגבול: כל מה שרציתם לדעת על רכישת השכלה בחו”ל | תוכן ממומן על ידי ישראכרט

חולמים להשתרע על הדשא בברלין, ללמוד עיצוב אופנה במילאנו או לקשט את קורות החיים שלכם עם תואר מהרווארד? כך תעשו זאת נכון

 החלום: מדשאות ירוקות המשתרעות בין בנייני אבן ישנים ורומנטיים, המכוסים קיסוס; חדרי מעונות לסטודנטים, בהם נרקמות חברויות חדשות; מסיבות מטורפות ושלל תעלולים; וכל זה, בשפה זרה ובאווירה חדשה, שיגרמו לכם להרגיש שאתם בתוך הרפתקה ארוכה, שבסופה ממתין לכם גם תואר אקדמי.

לימודים גבוהים בחו”ל הם עניין נחשק בקרב צעירים רבים, אך באותה מידה, הם גם מעוררים לא מעט חששות ושאלות: לאילו אוניברסיטאות, מכללות וקולג’ים אפשר להתקבל, ובאילו תנאים; איך מסתגלים ללימודים בשפה זרה; איך מתגברים על הבדלים תרבותיים; מה הכי כדאי ללמוד; וכמובן – איך מממנים הרפתקה מרגשת שכזו, גם אם לא נולדתם למשפחת אצולה אירופית, אלא למעמד הביניים של רמת גן או עפולה. לפחות עבור חלק מהשאלות, אספנו עבורכם כמה תשובות.

מחיר ההשכלה

במקרים רבים, לימודים בחו”ל יהיו יקרים יותר מאשר לתואר דומה בישראל – במיוחד במוסדות האקדמיים הפרטיים והיוקרתיים ביותר, שם יכול מחירו של תואר להאמיר למאות אלפי דולרים. אם מדובר בתג מחיר גבוה מדי עבורכם – תוכלו לחפש אוניברסיטאות ציבוריות, בהן שכר הלימוד נמוך יותר. כדאי גם לדעת כי עבור אזרחי האיחוד האירופי, קיימות הטבות והנחות לגבי שכר הלימוד – המשתנות ממדינה למדינה.

אפשרות נוספת היא להיעזר בהלוואה מיוחדת על מנת לממן את הלימודים. ניתן לעשות זאת באמצעות הלוואה לכל מטרה * – זוהי הלוואה חוץ בנקאית שיכולה להגיע עד לסכום המכובד של 200 אלף שקלים, ואפשר לפרוש אותה על פני 84 תשלומים. כמובן, שיש לבחון לפני לקיחת ההלוואה פרמטרים כגון: ריביות, הגוף המלווה, ותנאי השירות.

שימו לב, כי פרט לדמי הלימוד, קיים מרכיב משמעותי נוסף ויקר – עלות המחיה. אלא אם יש לכם קרובי משפחה נדיבים בארץ היעד, לא תוכלו להתגורר אצל ההורים, אלא תידרשו למצוא לעצמכם פתרון מגורים ולממן ארוחות, חומרי לימוד ועוד. חשוב לשקלל גם את כל הפרטים הללו, כשאתם חושבים על לימודים בחו”ל.

זה לטינית בשבילי

עבור ישראלים, נוח יותר ללמוד במדינות כמו בריטניה וארה”ב, שכן את מחסום השפה האנגלית קל לנו יותר לעבור. אך רבים מוצאים את עצמם במדינות דוברות שפה אחרת – כמו איטליה, צ’כיה, הולנד, צרפת ועוד. חשוב לדעת כי באוניברסיטאות בחו”ל קיימות במקרים רבים תוכניות לימוד בינלאומיות, המועברות בשפה האנגלית – כדי למשוך סטודנטים מכל העולם. אם אתם “נעולים” על אוניברסיטה או מסלול לימודים מסוים המועבר רק בשפה זרה – ככל הנראה, תצטרכו להקדיש כשנה ללימודי השפה החדשה כדי שתצליחו להשתלב. הרווח כפול – גם תואר, וגם שפה נוספת.

נקודה על הגלובוס

אם בישראל הקטנה יש כיום היצע לא רע של מוסדות להשכלה גבוהה – כשהעולם כולו נפתח בפניכם, אפשר בקלות להתבלבל מרוב האפשרויות. הקריטריונים לבחירת המקום בו תלמדו מגוונים מאוד. יש מי שיודע כבר שהוא רוצה ללמוד רפואה, ולכן בודק מהן התוכניות שמוכרות על ידי משרד הבריאות הישראלי; אחרים רוצים שבקורות החיים שלהם יופיעו אוניברסיטאות העילית, מייל ועד הרווארד; ויש מי שמחפש הרפתקה רחוק מהבית, למשל בעיר אוניברסיטאית קטנה ורומנטית אי שם במזרח אירופה.

בתהליך בחירת האוניברסיטה, חשוב לזכור כי במקצועות מסוימים, כמו ברפואה כאמור, יש חשיבות גדולה למוסד הלימודים שמעניק לכם את הדיפלומה – ולהביא זאת בחשבון. פקטור חשוב נוסף הוא מגוון מסלולי הלימוד בחו”ל – כולל התמחויות ונושאים ספציפיים שקשה עד בלתי אפשרי ללמוד בישראל. כך למשל, רבים מהווטרינרים, האדריכלים ומעצבי האופנה בישראל, למדו בחו”ל.

לסיכומו של עניין, לימודים אקדמיים בחו”ל הם הזדמנות יוצאת דופן להרחיב אופקים כמעט מכל בחינה – גם בהשכלה האקדמית, גם בהיכרות עם שפה ותרבות חדשות, וגם במפגש עם סטודנטים ומרצים ממדינות שונות. מי שמצליח לשרוד את המרחק מישראל, להתגבר על הגעגועים ולפתוח את ליבו לחידושים – זוכה בחוויה שתיזכר לכל החיים, ולא פעם גם במסלול קריירה אטרקטיבי במיוחד.

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע”מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.
**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.
***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שי שייקב
שי שייקב
1 year ago

דרושים לעבודה במילוי ומענה על סקרים שישלחו אליכם באימייל, , מדובר על עבודה משרדית קלה שאפשר לבצע גם מהבית, שכר שעתי מתחיל 40 לשעה! + בונוסים שעות עבודה גמישות, פרטים וקורות חיים נא לשלוח לאיימיל – [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שי שייקב
שי שייקב
1 year ago

דרושים לעבודה במילוי ומענה על סקרים שישלחו אליכם באימייל, , מדובר על עבודה משרדית קלה שאפשר לבצע גם מהבית, שכר שעתי מתחיל 40 לשעה! + בונוסים שעות עבודה גמישות, פרטים וקורות חיים נא לשלוח לאיימיל – [email protected]

דילוג לתוכן