news08.net/ads.txt

התאחדות התעשיינים: 70 אחוז מהתעשיינים דיווחו על ירידה בביקושים תחת משבר הקורונה

כך עולה מנתוני התאחדות התעשיינים שהוצגו בדיון ועדת הכספים כעת לעניין סיוע חירום למפעלים בסגירה, עוד עולה מהנתונים כי אחוז גבוה אף יותר מהתעשיינים דיווחו על ירידה תזרימית.

יו”ר הוועדה, ח”כ עודד פורר פתח את הדיון “זהו נושא שלצערי ידענו שנגיע אליו, ושראינו את התנהלות הממשלה ביצירת רשת הביטחון והיכולת להציל את העסקים, ידענו שנגיע אליו מהר יותר ובצורה חמורה יותר. יעלו כאן לדיון כל מיני מפעלים, רבים אחרים לא רוצים להיחשף, לא רוצים להיחשף מול הלקוחות ולא מול המתחרים. אנחנו מדברים על אלפי עובדים ואלפי משפחות שיצטרפו למעגל האבטלה. וכן מדברים על הייצור הישראלי, שברמה אסטרטגית חשוב שיהיה קיים במדינת ישראל, למשל שיש מגיפה ולא יכולים להגיע אוניות או מטוסים, גם ברמה הבריאותית וגם ברמה הביטחונית. היבט נוסף הוא שכשאין ייצור ישראלי, המוצר עולה יותר.

“פניציה צפון זו הדוגמא, ביקרתי כמה פעמים במפעל בצפון. המפעל העסיק מאות עובדים מהאזור, וגם נתן ביטחון למדינת ישראל מבחינת יצור זכוכית. ברגע שייסגר נהייה תלויים לגמרי בזכוכית מחו”ל ונהייה חשופים ליצור פחות טוב, וגם המחירים יעלו בתום תקופה מסוימת. לצערי משרד הכלכלה ומשרד האוצר נוהגים כאילו אין משבר, הם פועלים באמצעים הרגילים וכך זה נראה”.

אייל זגגי, מנכ”ל פניציה צפון: “282 עובדים בחברה, במשבר חווינו ירידות משמעותיות בביקוש. הוצאות שלנו עומדות על קרוב ל-6 מיליון דולר בחודש. החל מ-2017 הצלחנו להעלות את פניציה על פסי רווחיות, קטנה אמנם, אבל עם הכנסות של 6.2 עד 6.5 מיליון דולר. מאז כניסת המשבר קצב ההכנסות ירד, עד ל-1.8 מיליון דולר באפריל. כל חודש החברה יוצרת בור תקציבי, עד כה אנחנו עומדים על קרוב ל-40 מיליון ₪ בור תקציבי.

“כולם הטו אוזן קשבת, אבל אמרו לנו לא, ביקשנו מענק מאוד משמעותי שיעזור לנו להתגבר וביקשנו שתעשה פעולה מידית לחסימת יבוא. כל מפעלי הזכוכית בעולם עמוסי זכוכית לעייפה, ביום שהקורונה תיגמר, הם ינסו למכור את הזכוכית שלהם בכל מקום בעולם, במחירי רצפה. אנחנו מייצרים 500 טון זכוכית כל יום, לא ניתן לעצור את המכונה, והזכוכית נערמת בערימות שלא נראה מעולם. הודענו על כיבוי התנור ביום ראשון הקרוב, עשינו את כל הפעולות, פיטרנו את כל עובדי החברה, זו עובדה שכבר קרתה. מי שעוד עובד, עושה זאת תחת הודעה מוקדמת. עד שבוע הבא, העובדים כבר לא יהיו כאן. כדי שזה לא יקרה אנחנו צריכים לקבל היום מענק מאוד משמעותי, ושהיבוא יחסם”.

נתנאל היימן, התאחדות התעשיינים: “במהלך המשבר התעשייה המשיכה לעבוד ועל זה יש לשבח אבל אנחנו מתחילים לחוות את הירידה בביקושים ואת צוואר ההזמנות שנגמר. 70 אחוז מהתעשיינים דיווחו על ירידה בביקושים, אחוז גבוה יותר דיווח על ירידה תזרימית. יש ענפים שנעלמו, יבואנים לשוק הרכב בעולם למשל”.

 

קרדיט צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן