news08.net/ads.txt

התגלתה מוטציה של וירוס הקורונה שמדבקת עוד יותר ומקשה על מציאת חיסון

מדענים זיהו זן חדש של נגיף הקורונה שהפך לדומיננטי ברחבי העולם ונראה שהוא מדבק יותר מהגרסאות שהתפשטו בימים הראשונים של מגיפת COVID-19, כך עולה ממחקר חדש שהובילו מדענים במעבדה הלאומית של לוס אלמוס.

הזן החדש הופיע בפברואר באירופה, היגר במהירות לחוף המזרחי של ארצות הברית והיה הזן הדומיננטי ברחבי העולם מאז אמצע מרץ, כתבו המדענים.בנוסף להתפשטות מהירה יותר, הדבר עלול לגרום לאנשים להיות חשופים לזיהום שני לאחר התקף מחלה ראשון, הזהיר הדו”ח. הדו”ח בן 33 העמודים פורסם ביום חמישי באתר BioRxiv, אתר בו החוקרים משתמשים בכדי לשתף את עבודתם לפני בדיקת עמיתים, מאמץ להאיץ שיתופי פעולה עם מדענים העובדים על חיסונים או טיפולים נגד COVID-19. מחקר זה התבסס במידה רבה על הרצף הגנטי של זנים קודמים ואולי לא יעיל כנגד זה החדש. המוטציה שזוהתה בדו”ח החדש משפיעה על קוצים הידועים לשמצה כעת בחלקו החיצוני של נגיף הקורונה, המאפשרים לו להיכנס לתאי נשימה אנושיים. מחברי הדו”ח אמרו כי הם חשים “צורך דחוף באזהרה מוקדמת” כדי שחיסונים ותרופות הנמצאים בפיתוח ברחבי העולם יהיו יעילים כנגד הזן החדש.בכל מקום בו הופיע הזן החדש הוא הדביק במהירות הרבה יותר אנשים מאשר הזנים הקודמים שיצאו מווהאן, סין, ותוך שבועות זה היה הזן היחיד שהיה נפוץ בכמה מדינות, על פי הדו”ח.

הדומיננטיות של הזן החדש על קודמותיו ממחישה שהוא מדביק יותר, על פי הדיווח, אם כי בדיוק מדוע עדיין לא ידוע.הדו”ח התבסס על ניתוח חישובי של יותר מ- 6,000 רצפי נגיף קורונה מרחבי העולם, שנאספו על ידי היוזמה העולמית לשיתוף כל נתוני השפעת, ארגון ציבורי-פרטי בגרמניה. שוב ושוב מצא הניתוח כי הגרסה החדשה עוברת להיות הדומיננטית. צוות לוס אלמוס, בסיוע מדענים מאוניברסיטת דיוק ואוניברסיטת שפילד באנגליה, זיהה 14 מוטציות. מוטציות אלה התרחשו בקרב כמעט 30,000 זוגות הבסיס של RNA שלדענים אחרים אומרים כי הם מהווים את הגנום של הנגיף הקורונה. מחברי הדו”ח התמקדו במוטציה הנקראת D614G, האחראית לשינוי בדוקרני הנגיף.מנהלת המחקר בט קורבר, ביולוגית חישובית בלוס אלמוס, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה, “הסיפור מדאיג, מכיוון שאנו רואים צורת מוטציה של הנגיף מתעוררת במהירות רבה, ובמהלך חודש מרץ הופך לצורת המגיפה השולטת”. “כשוירוסים עם מוטציה זו נכנסים לאוכלוסייה, הם מתחילים במהירות להשתלט על המגיפה המקומית, וכך הם מועברים יותר”. אף על פי שהדיווח של לוס אלמוס הוא טכני, קורבר הביעה כמה רגשות אישיים עמוקים לגבי ההשלכות של הממצא בפוסט שלה בפייסבוק. “אלה חדשות קשות”, כתבה קורבר, “אך אנא אל תתייאשו מהן. הצוות שלנו ב-LANL הצליח לתעד מוטציה זו והשפעתה על ההעברה רק בגלל מאמץ עולמי אדיר של אנשים קליניים וקבוצות ניסוי, שמנגישים רצפים חדשים של הנגיף (SARS-CoV-2) בקהילות המקומיות שלהם וזמינים במהירות ככל הניתן.”הדו”ח מכיל התפלגויות אזוריות מתי התגלה לראשונה הזן הנגיף החדש וכמה זמן לקח להפוך לדומיננטי. איטליה הייתה אחת המדינות הראשונות שראו את הנגיף החדש בשבוע האחרון של פברואר, כמעט באותה עת שהופיע הזן המקורי. וושינגטון הייתה בין המדינות הראשונות שנפגעו מהזן המקורי בסוף פברואר, אולם עד 15 במרץ שלטה המוטציה. ניו יורק נפגעה מהנגיף המקורי בסביבות ה- 15 במרץ, אך תוך מספר ימים השתלטה המוטציה. הצוות לא דיווח על תוצאות עבור קליפורניה. מדענים מארגונים מרכזיים העובדים על חיסון או תרופות אמרו ל”טיימס “כי הם מקווים לכך שהנגיף יציב ולא סביר שישתנה שיחייב חיסון חדש מדי שנה. דו”ח לוס אלמוס יכול לערער את ההנחה הזו.אם המגיפה לא תדעך עונתית ככל שמזג האוויר מתחמם, המחקר מזהיר, הנגיף יכול לעבור מוטציות נוספות אפילו כאשר ארגוני מחקר מכינים את הטיפולים הרפואיים הראשונים וחיסונים. יעילות החיסונים יכולה להיות מוגבלת. חלק מהתרכובות בפיתוח אמורות להתפס על הדוקרן או להפריע לפעולתו. אם הם היו מתוכננים על סמך הגרסה המקורית של הדוקרן, יתכן שהם לא יעילים נגד זן הנגיף החדש, הזהירו מחברי המחקר. דייוויד מונטיפיורי, מדען מאוניברסיטת דיוק שעבד על הדו”ח, אמר כי הוא הראשון לתעד מוטציה בנגיף הקורונה שנראה כי הוא גורם להידבקות יתר.אף על פי שהחוקרים עדיין לא יודעים את הפרטים על אופן התנהגותו של הדוקרן המוטה בתוך הגוף, ברור שהוא עושה משהו שנותן לו יתרון אבולוציוני על פני קודמתו ומתדלק את התפשטותו המהירה. מדען אחד כינה זאת “מקרה קלאסי של התפתחות דרוויניסטית.” המחקר אמר כי “D614G עולה בתדירות בקצב מדאיג, מה שמצביע על יתרון כושר ביחס לנגיף מווהאן המקורי המאפשר לו התפשטות מהירה יותר”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן