news08.net/ads.txt

התקשורת הגרמנית שיבחה את מלול בדיווחה על פסטיבל הידידות של היידלברג ורחובות לרגל 35 שנות הברית ביניהן

התקשורת הגרמנית התפארה והתגאתה בפסטיבל הידידות של היידלברג ורחובות אשר חגגו 35 שנים מאז חתמו את הברית ביניהן. “מזה 35 שנה, היידלברג מקיימת שותפות עירונית עם העיר הישראלית רחובות. החברות מאופיינת ביחסים רשמיים ופרטיים רבים – החל מביקורי משלחת ועד חילופי תחומים בנוער, ספורט, מדע ומחקר לביקורי אזרחים וחילופי ניסיון בנושא עיר חכמה” צוין.

מי שזכה למירב השבחים הוא ראש המשלחת הישראלית, ראש העיר רחמים מלול, שהגיע אל היידלברג כשהוא מלווה ברעייתו זהבה. במהלך השבוע ביקרה המשלחת מישראל את היידלברג כדי לחגוג את שיתוף הפעולה ביניהן.

תחילה אירח את האורחים מישראל ראש העיר, ד”ר אקרט וורצנר, אולם נאלץ לעזוב לטובת הוועידה הבינלאומית לשינוי האקלים של ICCA2019 שם השתתף בישיבת מועצת המנהלים של האמנה הגלובלית של ראשי ערים לאקלים ואנרגיה שהתקיימה באולם העירייה בפריז. לאחריה השתתף בפורום בריסל של קרן מרשל הגרמנית בפאנל בנושא “מעבר אנרגיה – נקודת מבט מקומית” שכלל גם את קיארה אפנדינו, ראש עיריית טורינו ומארק סי מקגוברן, ראש עיריית קיימברידג’.

ולמרות שוורצנר, שהותיר אחריו רושם חיובי בקרב חברי המשלחת נאלץ לעזוב, נמשכו החגיגות במסיבה בבניין העירייה, כאשר הפעם המארח היה ממלא מקום ראש עיריית היידלברג והאחראי לענייני משפחה, חברה ותרבות, ד”ר אינג. יואכים גרנר. “אני שמח לחגוג את היום המיוחד הזה יחד עם אורחינו מהעיר הישראלית התאומה, רחובות. במשך יותר מ -60 שנה, היידלברג ורחובות ערכו חילופי דברים ידידותיים, ובמשך 35 שנה נקשרו שתי הערים קשר הדוק בשותפות רשמית. בתקופה זו התעוררו אינספור חברויות בין אנשי היידלברג לרחובות. אני מודה לכל אלה אשר, עם המחויבות הגדולה שלהם, דאגו למלא את הברית הזו עם הרבה חיים”, אמר.

לאחר שהחמיא למלול בפרט ולרחובות בכלל, ארוכות, גרנר העניק למלול, לוח ברונזה עם לוחיות של שתי הערים במתנה לרגל הערב החגיגי, שתוכנן ויוצר על ידי הפסל כריסטוף לר. מנגד העניק מלול למארחים מגן המייצג את השותפות בין שתי הערים, והזמין אותם לחגיגות 130 שנים לעיר רחובות אשר יתקיימו בשנה הבאה.

מלול נשא דברים וגילה כי כאשר עמדה על הפרק ברית הערים התאומות לראשונה, הוא התנגד בהיותו חבר מועצה “וזאת בשל התחשבות ברגשותיהם של ניצולי השואה בעיר. במהלך השנים גיליתי כי דווקא בשל משקעי העבר חשוב היה לפתח את הברית בין שתי הערים. המפגשים בין חברי מועצת העיר של רחובות והיידלברג הביאו להעלמת משקעי ההיסטוריה והתפתחה חברות אמיצה. בין שתי הערים נוצרו יחסים חמים, אשר מביאים לתושבי רחובות תרומה משמעותית במגוון דרכים”.

במהלך ביקורם בהיידלברג, קיבלו האורחים מישראל גם הצצה על היידלברג חדשנות פארק (היפ), אשר מתפתחת כעת על אזור ההמרה לשעבר פאטון הצריפים. שם, נקודה חמה עבור חידושים בתחומי ה- IT, מדיה דיגיטלית ביואינפורמטיקה נוצר. בין היתר נערך סיור מודרך בתיאטרון היידלברג. בנוסף, נערך ערב של מפגשים אזרחיים למתנדבים מתחומי הנוער, התרבות והספורט – במזנון ברביקיו על החברות המשותפת.

עו”ד יניב מרקוביץ’, סגן ראש העיר ומחזיק תיק קשרי חוץ, אמר: “זה היה ביקור חשוב, מרגש ומיוחד. דווקא בשל העובדה שמדובר בעיר בגרמניה, עם השנים נוצרה חברות אמיתית מתוך ההבנה שאנחנו נמצאים מול דור אחר שלא ייתן לשואה לקרות שוב.
מבחינת תחום האחריות שלי כמחזיק תיק חזות העיר, מדובר בקשר עם רלוונטיות רבה. גרמניה ידועה כאחת המדינות הנקיות בעולם. נוכחנו בביקור פה שיש לנו מה ללמוד, ונשתדל ליישם ברחובות את מה שלמדנו”.

ועם כל הטוב הזה עדיין היה מה שהעיב על השהות – והוא מזג האוויר השרבי שנחת על הישראלים. גרמניה הקרה, כך הסתבר – לא כזו קרה, ומזג האוויר הישראלי השתלט על אירופה. הרחובותיים אמנם רגילים לחום בעונת הקיץ, אולם לא ציפו למצב בו החדרים בבתי המלון נטולי מיזוג אויר. מילא לאכול סרדינים מקופסאות שימורים או להתאכסן בחדרים שאינם מרווחים, אבל כדאי שבשנה הבאה, במפגש הגומלין, החבר’ה מהיידלברג ידאגו גם למיזוג האוויר לרווחת האורחים שנחתו באדמת הקודש ורצו להדליק מזגן.

(הצילום הראשי באדיבות פיליפ רוטה, היידלברג)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן