news08.net/ads.txt

ה.ב בטיחות – ניהול בטיחות וגהות בעבודה

הצורך הבסיסי ביותר של מקומות עבודה, לפני המחשבה על תפוקה ורווחיות, צריכה להיות על כל נושא בטיחות בעבודה. עובדים המגיעים לעבודה נמצאים בה לא מעט שעות משעות היום ומצפים לחזור בשלום הביתה. באחריותם של מנהלי החברה לדאוג לכל מה שנדרש בכדי ליצור בטיחות בעבודה, בין אם באמצעות ציוד מגן, כוח אדם האחראי על נושא הבטיחות או הדרכות לכלל העובדים. מעבר לאחריות לשלומם של העובדים, כמובן שלשמירה על כך שלא יפגעו יש משמעות רבה מבחינת קצב העבודה, התפוקה והרווחיות של החברה.

מינוי ממונה בטיחות בעבודה

הדבר הראשון שעל כל מנהל חברה לדאוג לו הוא מינוי ממונה בטיחות. ממונה בטיחות בעבודה הוא האמון על ניהול בטיחות ועל ניהול סיכונים במקום העבודה. הוא אחראי ליצור תוכנית לניהול בטיחות בעבודה לכל אחד מסוגי התפקידים על הסיכונים הכרוכים בהם. ישנם חברות ומפעלים בהם לא ממנים מנהלי החברה אדם שעוסק רק בחום הבטיחות ואחראי על כל הקשור בו, אלא מוסיפים את האחריות לעובד עם תפקיד אחר. חשוב למנות עובד שיעסוק רק בנושא זה ושקיבל את כל ההכשרה הנדרשת לכך.

לימוד כללי בטיחות מתחילים כבר בלימוד מקצוע

לימודים והכשרה לעיסוק במקצוע מסוים כוללים הרבה מאוד ידע מקצועי שמוטמע בעובד, הן באופן תיאורטי והן באופן מעשי. כבר בשלב לימודי המקצוע, עוד לפני הגעת העובד למקום עבודה, הוא חייב להיות מתורגל בכללי בטיחות בעבודה שכולל המקצוע והעיסוק היומיומי בו. קורס בטיחות בעבודה אחד לפחות צריך להיות תנאי לקבלת עובד לעבודה. מהנדס בניין, מצוין ככל שיהיה, שלא יהיה בקיא בכללי בטיחות העבודה בזמן מדידות או בדיקות הנדסיות, יסכן את עצמו ואת סביבתו.

הדרכות לגבי בטיחות בשגרה ובמצבים יוצאי דופן

תרגול בטיחות במקום עבודה ושמירה על כללי בטיחות בזמן העבודה צריכים להתחלק לשני חלקים: שמירה על בטיחות בשגרה, התנהלות בטוחה במהלך העבודה הרגילה והעיסוק הסטנדרטי, והחלק השני הוא תרגול ולמידת כללי התנהגות גם במצבים שאינם קשורים לעבודה עצמה. עבודות ניקיון או תחזוקה למשל שמתקיימות במקום העבודה מהוות אף הן סכנה וגם כאן על העובד לדעת איך להתנהל ואיך לשמור על בטיחותו.

למידה ממקרים שקרו בעבר

אחת הדרכים ללמוד בצורה טובה יותר ולחדד את הנהלים היא לנתח לעומק מקרים שקרו בעבר. אם כבר אירע אסון או מקרה לא רצוי, כדאי לעשות מהלימון לימונדה באמצעות למידה של המקרה היטב. מה אפשר היה לעשות אחרת? האם היה ניתן למנוע את התקרית ואם כן כיצד? איך ניתן היה להביא לפחות נפגעים או פחות נזק? חשוב להקדיש תשומת לב למקרים שקורים ולא לטאטא מתחת לשטיח. ממש כמו בתאונות מטוס או תפקוד לא תקין של הטייס שמנותחים לאחר מכן באופן מעמיק, כך גם על מקום עבודה לעשות.

רוצים לוודא שהעבודה בחברה או בעסק מתנהלת בצורה בטוחה? לחדד ולהגביר מודעות בקרב העובדים? אנו בה.ב. בטיחות עומדים לרשותכם

למידע נוסף: ה.ב בטיחות – הדרכות בטיחות בעבודה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן