news08.net/ads.txt

ועדה להפסקת הריון – מהן סמכויותיה? ואיך מגישה בקשה?

כל הפלה יזומה או הפסקת הריון, מצריכה על פי חוק אישור של וועדה מורשית להפסקת הריון. על פי משרד הבריאות: “הסמכות לביצוע הפסקות היריון מעוגנת בחוק העונשין תשל”ז  1977, ובתקנות העונשין (הפסקות הריון), תשל”ח  1978, וגם הוראות מנהליות וקווים מנחים לוועדות לאישור הפסקות היריון מעוגנים בחוזרי מנכ”ל ומנהל הרפואה”. כדי לעשות קצת סדר בבלגאן, שגם כך את בוודאי חווה, ריכזנו מידע רלוונטי על מהות הוועדה, כיצד ניתן להגיש בקשה, ואיך מתקבל האישור.

איתור ועדה מורשית להפסקת הריון – איך מתחילים?

משרד הבריאות מפרסם רשימת ועדות לאישור הפסקת הריון, על פי שמות המרכזים הרפואיים או בתי החולים בהם הן מתקיימות. חשוב להתעדכן ברשימות המעודכנות וכדאי גם לפנות לוועדות הרלוונטיות עבורך כדי לוודא שהן אכן מתקיימות, באילו מועדים וכיצד מגישים את הבקשה לאותו גורם.

האם כל אחת יכולה להגיש בקשה?

למעט מקרים חריגים, כל אישה חייבת לעמוד בקריטריון אחד או יותר מהבאים:

  • נשים בגילי 18 ומטה או 40 ומעלה.
  • אישה שיאנה נשואה או שההריון הוא מחוץ לנישואין.
  • הריון המסכן את האם מבחינה גופנית או נפשית.
  • חשד למום גופני או נפשי בעובר.
  • ההיריון שגרם כתוצאה מיחסים אסורים על-פי החוק הפלילי (כדוגמת אונס או גילוי עריות).

איך ניתן להגיש את הבקשה?

הפנייה לכל ועדה להפסקת הריון מתבצעת באופן שונה, ולכן חשוב להתקשר ולהתעדכן לגבי נושא זה כמו גם מועדי ההתכנסות, ולקבל מידע מדויק מבית החולים, המרכז הרפואי או המרפאה שבחרת. ניתן גם לקבל את עזרת המרפאה או רופא/ת הנשים שלך שיסייעו לך בתהליך (כפי שאנו עושים), וגם להיעזר בשירות הסוציאלי של בית החולים או בעובדת הסוציאלית של הועדה. במידה ותרצי את גם זכאית להופיע בפני נציגי הוועדה.

בעת הפנייה לוועדה, חשוב שתצטיידי בתעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון, ובמסמכים רפואיים בהתאם להנחיות הוועדה שבחרת. זכרי כי כל המסמכים האלה וכל מה שתגישי לוועדה או שיידון במסגרתה הוא חסוי וחשאי.

איך ומתי מתקבלת התשובה?

ברוב המקרים תקבלי את החלטת הוועדה באופן מיידי. במידה ובקשתך אושרה, תקבע הוועדה את המועד לביצוע ההפלה היזומה.

ומה עכשיו?

לאחר שקיבלת אישור מהוועדה לביצוע הפסקת ההריון, היא בדרך כלל תבוצע במרכז הרפואי, המרפאה או בית החולים בהם התקיימה הוועדה או במוסד רפואי מורשה אחר. בנוסף את רשאית לבקש לבצע את ההפלה במוסד רפואי אחר לבחירתך, כל עוד הוא מורשה ובהתאם להסדרים עם קופות החולים השונות.

זכרי… גם אם החלטת לעבור הפלה, קיבלת אישור לביצוע התהליך ופתאום החלטת לעצור הכל ולהמשיך את ההריון, זו זכותך המלאה! בכל שלב בדרך את זכאית להתייעץ עם הרפואי, העובד/ת הסוציאלי/ת או כל גורם אחר שאת בוחרת.

גם אנחנו עומדים לרשותך לכל שאלה, בקשה או ייעוץ:

מוזמנת להתקשר 0737605550 ו/או לקבוע פגישת ייעוץ.

את המאמר כתב ד”ר גיא גוטמן, רופא נשים בכיר בקופת חולים כללית.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שי שייקב
שי שייקב
1 year ago

דרושים לעבודה במילוי ומענה על סקרים שישלחו אליכם באימייל, , מדובר על עבודה משרדית קלה שאפשר לבצע גם מהבית, שכר שעתי מתחיל 40 לשעה! + בונוסים שעות עבודה גמישות, פרטים וקורות חיים נא לשלוח לאיימיל – [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שי שייקב
שי שייקב
1 year ago

דרושים לעבודה במילוי ומענה על סקרים שישלחו אליכם באימייל, , מדובר על עבודה משרדית קלה שאפשר לבצע גם מהבית, שכר שעתי מתחיל 40 לשעה! + בונוסים שעות עבודה גמישות, פרטים וקורות חיים נא לשלוח לאיימיל – [email protected]

דילוג לתוכן