זה רק תרגיל: תוכנית חירום למפעל קצא”א במפרץ אילת למניעת זיהום ים

התרחיש שתורגל הותאם למצב הביטחוני, ולפיו בשל מלחמת חרבות ברזל נגרמה פגיעה לכאורה באחד מצינורות קצא”א באילת כתוצאה מפגיעת רסיסי יירוט טיל.

“תרגיל, תרגיל, תרגיל”: המשרד להגנת הסביבה קיים תרגול לתוכנית החירום המפעלית של קצא”א במפרץ אילת למניעת זיהום ים; התרחיש שתורגל: פגיעת רסיסי יירוט טיל בצנרת שגרמה לכאורה לדליפת נפט גולמי לים

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: “המשרד להגנת הסביבה רואה חשיבות גבוהה להיערכות של כלל הגורמים במפרץ אילת לטיפול בזיהום ים בשמן. התרגיל שקיימנו הוא חלק מתוכנית תרגילים שנתית שמטרתה לוודא שההיערכות מתורגמות גם לפעולות בשטח ובחינה של אופן קבלת ההחלטות והיכולת הטכנית של הגופים השונים. מפרץ אילת הוא בית לשונית האלמוגים הצפונית בעולם וחובתנו לעשות את המרב על מנת לוודא שלא תיפגע בעת אירוע”

היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית באילת של המשרד להגנת הסביבה תרגלה אתמול (ד’) את תוכנית החירום המפעלית (תח”מ) של מכלל קצא”א אילת לטיפול באירוע חירום אפשרי של זיהום ים בשמן במפרץ אילת.

התרחיש שתורגל הותאם למצב הביטחוני, ולפיו בשל מלחמת חרבות ברזל נגרמה פגיעה לכאורה באחד מצינורות קצא”א באילת כתוצאה מפגיעת רסיסי יירוט טיל. כתוצאה מכך, נגרמה בתרגיל לכאורה דליפת נפט גולמי לים.

התרגיל, שהתקיים בהשתתפות רשות הטבע והגנים וגורמים נוספים, נפתח בדיווח כביכול של קצא”א לחדר המצב שנפתח בתחנה להגנת הסביבה הימית באילת של המשרד: “נפילת רסיס של יירוט טיל מעל מזח 2 קצא”א אילת, פגיעה בצנרת ודליפה של כ-10 קוב נפט גולמי לים”. עם קבלת הדיווח בתרגיל, הועברה הודעה לצוות התחנה באילת של היחידה הימית ולחברת דנקור – קבלן לביצוע עבודות ימיות, אשר לו הסכם התקשרות מול חברת קצא”א, לטיפול באירועי זיהום ים בדלק.

צוות החירום של קצא”א, טיפל, בשלב ראשון, בצינור הדלק שנפגע לכאורה בתרגיל, באמצעות ערכת חסימה מגנטית לעצירת שפך הדלק מהצינור, לים. הקבלן הקים לצורך התרגיל מערך שאיבה ימי הכולל כלי שיט וחוסם ימי, וצוות התחנה להגנת הסביבה הימית באילת של המשרד להגנת הסביבה יצא עם כלי שיט ייעודיים ומצוידים, לחסימה ושאיבה של דלקים מהים. בתרגיל נבחן אופן התגובה והמענה לאירוע על ידי משתתפי התרגיל ולאופן שיתוף הפעולה בין הגופים השונים.

בשל המצב הבטחוני, מכליות נפט אינן פוקדות את מזח קצא”א באילת. המשרד דורש היערכות לטיפול בזיהום ים בשמן מתוכניות החירום המקומיות במפרץ אילת, בהן תוכנית החירום של קצא”א אילת, ומפקח על פעילות החברה וכלל הגורמים במפרץ.

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: רועי יהל המשרד להגנת הסביבה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן