news08.net/ads.txt

חדשות נדל”ן | התאחדות הקבלנים: “79% מהדירות ברחובות הן דירות ללא ממ”ד”; בתוך כך, קיימה עיריית רחובות כינוס ראשון בתחום ההתחדשות העירונית

צילום אילן בשור

בצל המתיחות בדרום, התאחדות הקבלנים בוני הארץ ערכה סקירה שמגלה כי 79% מהדירות ברחובות הן דירות ללא ממ”ד. מהסקירה עולה, כי קרוב ל-37 אלף דירות ברחובות הן דירות ללא ממ”ד לעומת כ-10 אלף דירות בלבד עם ממ”ד. הסקירה מבוססת על נתוני הלמ”ס ועל הערכות כלכלני ההתאחדות לגבי מספר הדירות בהן אין ממ”ד אך ייתכן ויש בבניין או בשכונה מקלטים.

צילום אילן בשור

לדברי יו”ר ארגון קבלני רחובות דוד סרוגו “הרשויות המקומית חייבות ללחוץ על הממשלה כדי למצוא פתרון. לא ייתכן שישנם יישובים שלמים שלמעלה ממחצית מהבתים שם ללא ממ”ד. אני מאמין שהפתרון לכך הוא כמובן בקידום פרויקטים של התחדשות עירונית בעיקר במרכזי הערים הוותיקות. התחדשות עירונית היא הדרך להגדלת מספר הדירות עם ממ”דים בעיר. לכן על הממשלה לדאוג לא רק לאוכלוסיית מחיר למשתכן, אלא להמשיך לדאוג לפיתוח גם של השוק החופשי, כך שבערים מבוקשות כמו רחובות רוכשי הדירות ימשיכו ליהנות מהיצע דירות ראוי של דירות חדשות וממוגנות”.

***

בתוך כך, קיימה עיריית רחובות כינוס ראשון מסוגו בתחום ההתחדשות העירונית, בלשכתו של ראש העיר רחמים מלול, ובהשתתפותו. יחד עימו נכחו במפגש ראש הפורום, אמיר ירון – לו רקורד עצום בתחום, גיא צור – חבר המועצה ומחזיק תיק התחדשות עירונית, מנהל אגף השכונות – רמי מדהלה וסגנו אופיר עותמי, שגיא תמרי – מנהל אגף הרישוי ורזי בארי – מנהלת מחלקת אסטרטגיה במינהל ההנדסה. כמו כן, לקחו חלק נציגי השכונות הרלוונטיות להתחדשות עירונית בהם נציגים מכפר גבירול, אושיות, גוש עציון, מילצ’ן, שיכון עלייה, דניה והאצ”ל.

כידוע, עד כה תחומי הבינוי של תמ”א 38 יזמות והתחדשות עירונית- היו בתחום היזמים ונוהלו באופן אקראי על בסיס כוחות השוק אולם כעת פועלים שם להוות בית וכתובת הן לתושבים והן לרצונות היזמים, תוך שילוב מראש במרקם העירוני ובתכנון העירוני. בדרך זו, הם טוענים, ניתן למנוע מצב שבו דרישות הבינוי והלחץ מטעם היזמים והתושבים על העירייה יתנגשו בדרישות התכנוניות ובצרכי הציבור – כמו: חניות, מוסדות חינוך ומתן השירותים שאותם תעניק העירייה ביחס לכמות הדיירים בפרויקטים.

“להקמת הפורום משמעות חשובה בפיתוח העיר וקידומה”, אמר ראש העיר רחמים מלול, “עיריית רחובות פועלת כל העת לשיפור איכות החיים של התושבים. כחלק מאותו חזון שלנו, תחום ההתחדשות העירונית, והיחס שבין שיפור איכות החיים לבין הרצון בתחום התכנוני – צריכים ללכת יחדיו בשילוב ידיים. עיריית רחובות רואה בתושבים שותפים מלאים לעיצוב סביבת המגורים ואיכות חייהם, כך פעלנו וכך נפעל . כפי שפרצנו דרך בתחומים רבים כך רחובות היא גם דוגמא בתחום ההתחדשות ברמה הארצית”.

אמיר ירון, יו”ר הפורום מסר: “מדובר כאן במהפכה של ממש. אם בעבר הייתה העירייה הופכת למקור של פניות ולחצים מצד יזמים ותושבים, כעת אנחנו הופכים את הפירמידה ויוצרים מציאות חדשה, בה העירייה בשיתוף התושבים, תייצר מתווה נכון להתחדשות העירונית, בהתאם למכלול השיקולים הנדרשים לאיזון בין הרצון היזמי לבין צורכי התושבים. העירייה כגוף שמעבר למתן שירותים עירוניים גם רואה בתפקידה כמעצבת מציאות- תקדם חליפה ייחודית לכל שכונה ושכונה ותייצר בעצמה את האופן בו צריך לקרות ההליך התכנוני . עד השינוי בשכונה שכולם יהנו ממנו בחיבור בין כלל הגורמים”.

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק התחדשות העירונית, גיא צור ציין כי “מדובר בבשורה חשובה אשר מייצגת באופן מיטבי את תפיסת עולמנו בדבר שיתוף הציבור, חשיבה לטווח ארוך ושיפור איכות החיים ורמת החיים של התושבים. אותן שכונות שסימנו כמיועדות להתחדשות עירונית הן פנינות בהון האנושי, ויהפכו גם בתהליך נכון לדוגמא ומודל בתחום ההתחדשות העירונית. אני קורא לכל תושב אשר מעוניין לקחת חלק בפורום- לבוא להשתתף ולהציע רעיונות ויוזמות. אני מודה לכל מי שלקח חלק במפגש הראשון מכאן נעלה ונצליח”.

להצטרפות לפורום העירוני להתחדשות עירונית יש לפנות לחבר המועצה גיא צור, במייל [email protected]

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן