news08.net/ads.txt

חדשות 08 | תחלואת הקורונה בעלייה, חולים פעילים: 12,532 – 467 מהם בבתי החולים

חדשות 08 | הקורונה חיה ובועטת, ממאנת לעזוב את ישראל – עלייה בתחלואה, פרופ’ זרקא מזהיר: “לכו להתחסן”

בשקט בשקט הקורונה חוגגת – ורובנו לא שמים לב או לא רוצים להתייחס אליה בכלל. המגיפה כנראה הספיקה לנו – פגעה ברבים ברחבי העולם – ובעשרות אלפים בישראל אך האיתות והאזהרה מגיעים שוב – והפעם מפרויקטור הקורונה פרופ’ זרקא שבמסר מאוד ברור מבהיר: “תחלואת הקורונה נמצאת בעליה”.

לפי הנתונים האחרונים של משרד הבריאות, מספר המאומתים עומד על 10,759 עלייה של 13.1% משבעה ימים קודמים. מספר החולים במצב קשה עומד על 117, עלייה של 41% משבעה ימים קודמים ומספר נפטרים עומד על 13, 18.8% פחות משבעה ימים קודמים. בהתייחס ליממה האחרונה – ישנם 1842 מאומתים מאתמול, 1445 מחצות. חולים פעילים: 12,532 – 467 מהם בבתי החולים. 120 חולים במצב קשה. מתוכם במצב קריטי-22, מונשמים-29. חולים בינוני-48, חולים קל-210. נפטרים במצטבר מאז פרצה המגפה בישראל: 11,863.

לדברי פרופ’ זרקא, “לצערי כצפוי תחלואת הקורונה נמצאת בעלייה מספר הנבדדקים עולה וכך גם כמות החיוביים – שהדבר מצביע על כמות הנדבקים בקורונה. מספר החולים הקשים שמתאפזים בבתי החולים בגלל קורונה גם הוא נמצא בעלייה. אם לפני כחודש ימים התאשפזו מידי יום 3-5 מקרים חדשים בבתי החולים בישראל השבוע המספרים האלה טיפסו עד לסביבת ה-20 ואפילו יום אחד עבר את ה-20. זו עדות ברורה לכך שיש עלייה בתחלואה של הקורונה אצלנו בישראל. אני בטוח שגם אתם מרגישים שיש יותר חולם  בסביבה שלכם, בין אם יש להם קורונה, בין אם יש להם שפעת או נגיפים אחרים, כך שאין שום ספק שעכשיו אנחנו נדרשים ליותר זהירות ולמוכנות טובה יותר נגד המחלות האלה.

“נגיף הקורונה שקיים היום בסביבה שלנו הוא שייך למשפחת האומיקרון. בעבר דיברנו על B1, B5, היום אנחנו  מדברים על BQ, BQ1, BQ1.1 כולם שייכים לאותה משפחהת האומיקרון. כאמור יש חיסונים שמותאמים לזני האומיקרון והחיסונים האלה נמצאים בקופות החולים ואנחנו קוראים שוב לציבור לשים דש על אוכלוסיות הסיכון – בואו והתחסנו בהקדם, אל תמתינו”.

לדברי זרקא, “חשוב להתחסן גם נגד אומיקרון וגם נגד שפע. שני הנגיפים האלה יכולים לגרום  למחלה קשה בעיקר אצל אנשים מעל גיל 65 או אנשם עם מחלות רקע כרוניות, מחלות לב, סרטן, ריאות, סוכרת ועוד.

פרופ’ זרקא בירך את 280,000 האזרחים שכבר חוסנו לקורונה. “בכך הם שיפרו את ההגנה שלהם נגד הקורונה וגם נגד השפעת”. על החיסונים אמר פרופ’ זרקא: החיסון שיש כרגע בארץ מתאים לבני 12 ומעלה  ולאנשים שחלפו 3 חודשים או יות מאז מנת חיסון קודמת או מאז שהחלימו ממחלת הקורונה”.

רוצים לדעת מה מצב הקורונה ביישוב שלכם? לחצו כאן

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ביתן
ביתן
1 year ago

אילת מלא קורונה וחתולים

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ביתן
ביתן
1 year ago

אילת מלא קורונה וחתולים

דילוג לתוכן