news08.net/ads.txt

חובש מד”א: “הגעתי לטפל בפצועים, ונדהמתי לגלות שמדובר בקרובי משפחתי”

הבוקר (חמישי) בשעה 10:15 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א מגבר שדיווח על כך שנפגע בפיצוץ, יחד עם שני ילדיו, סמוך למעיין דני, ליד היישוב דולב שבבנימין. כוחות גדולים של מגן דוד אדום הגיעו במהירות, הבחינו בשלושה פצועים שוכבים במקום, ביצעו בדיקות רפואיות, והעניקו להם טיפול רפואי מציל חיים.

נערה כבת 17 סבלה מחבלה רב מערכתית. היא הייתה ללא דופק וללא נשימה, ולאחר בדיקות רפואיות, הפראמדיקים של מד”א נאלצו לקבוע את מותה. צעיר כבן 21, שסבל מפגיעות הדף ורסיסים, היה במצב קשה, וגבר כבן 46 היה במצב בינוני. צוותי מד”א, בסיוע כוח רפואה של צה”ל, העניקו להם טיפול רפואי, שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות, והעבירו אותם בניידות טיפול נמרץ לחבירה עם מסוק צה”ל שנחת בסמוך למקום, ופינה אותם לביה”ח הדסה עין כרם.

“הגעתי לטפל בפצועים, ונדהמתי לגלות שמדובר בקרובי משפחתי”, סיפר חובש בכיר במד”א שלמה פרל, שהגיע ראשון למקום.
“הדרך הייתה הררית והקשתה על מעבר האמבולנס. חנינו במקום סמוך, ורצנו עם הציוד הרפואי למקום האירוע. הבחנו בשלושה פצועים ששכבו במקום, גבר כבן 46 וצעיר כבן 20 היו בהכרה מלאה, ולצידם שכבה נערה כבת 17, מחוסרת הכרה. הם סבלו, כולם, מחבלה רב מערכתית, עם פגיעות מרסיסים והדף. כשהתקרבתי, נדהמתי לגלות שמדובר בקרובי משפחתי. הצעיר גם עובר בימים אלה קורס חובשים של מד”א, בהדרכתי. ידעתי שאני צריך לנתק את הרגש, ולהתרכז בטיפול הרפואי, על מנת להציל את חייהם. יחד עם צוותים גדולים של מד”א, כוחות רפואה של צה”ל, ואנשים שהגיעו למקום לסייע, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים, ולאחר שייצבנו את מצבם של הגבר בן ה-46 והצעיר בן ה-21, העברנו אותם לניידות טיפול נמרץ שלנו, שפינו אותם לחבירה עם מסוק צה”ל, שנחת בסמוך למקום”.

פראמדיק מד”א איתי פרץ וחובש רפואת חירום במד”א יצחק פינק, סיפרו: “המראה היה קשה. נערה כבת 17 שכבה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. היא סבלה מחבלה רב מערכתית קשה, כתוצאה מרסיסים ומהדף. ביצענו בדיקות רפואיות, אך היא הייתה ללא סימני חיים, ולצערנו בתוך זמן קצר, נאלצנו לקבוע את מותה. צעיר כבן 21 סבל מחבלה רב מערכתית כתוצאה מהדף ורסיסים, היה בהכרה מלאה ותקשר איתנו. המשכנו בטיפול הרפואי, תוך כדי הפינוי למסוק צה”ל שנחת בסמוך, ופינה אותו לבי”ח, כשמצבו קשה ולא יציב”.

פראמדיק מד”א זאבי חפץ, הוסיף וסיפר: “הייתי בביתי ביישוב הסמוך דולב, כשלפתע שמעתי רעש חזק של פיצוץ והבנתי שמשהו קרה. מיד לאחר מכן, הזניקו אותי ודיווחו לי שיש פיגוע. עליתי לאמבולנס מד”א שנמצא בכוננות ביישוב, ונסעתי במהירות למקום. המראה בזירת הפיגוע היה קשה. הענקנו טיפול רפואי לפצועים, בהם גבר כבן 46, שהיה בהכרה מלאה, וסבל מפגיעות מרסיסים ומהדף בפלג גופו העליון. הוא סיפר לנו שבזמן שטיילו, לפתע נשמע פיצוץ עז, ושלושתם נפגעו. לאחר שייצבנו את מצבו, והענקנו לו טיפול רפואי, שכלל עצירת דימומים וסיוע נשימתי, העברנו אותו לאמבולנס, ופינינו אותו לחבירה עם מסוק צה”ל, שנחת בסמוך”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן