news08.net/ads.txt

חודש אחרי הקמת הממשלה – טרם מונתה מועצה מנהלים לביטוח הלאומי

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח”כ חיים כץ דנה הבוקר באי מינויה של מועצת הביטוח הלאומי, חודש לאחר הקמת הממשלה.

מועצת הביטוח הלאומי היא גוף שתפקידו לפקח על פעולות המוסד והתנהלותו, לייעץ לשר בענייני חקיקה, לדון בהצעת התקציב של הביטוח הלאומי ועוד. כמו כן ממנה המועצה וועדות לנושאים ייעודיים של המוסד לביטוח לאומי, בהם ילדים, אבטלה, נכות, מילואים וכו’.

המועצה ממונה על ידי שר העבודה והרווחה לכהונה של ארבע שנים ועד היום מנתה 56 חברים, ביניהם נציגי ממשלה, נציגי מעסיקים, נציגי עובדים, ומומחים מתחומים שונים. ביולי 2018 אישרה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות את הצעתו של ח”כ חיים כץ, אז שר העבודה והרווחה, לצמצם את מספר החברים במועצה מ-56 ל-19 בלבד. בדיון היום הסביר ח”כ כץ: “גוף בסדר גודל כזה חייב להיות מנוהל כמו עסק רציני וזה לא עובד בביטוח הלאומי כי במועצה של 56 חברים זה בלתי אפשרי”.

המועצה הקיימת, שכללה עדיין 56 חברים, התכנסה לאחרונה בחודש מאי וכעת על השר החדש איציק שמולי למנות מועצה חדשה בת 19 חברים, אולם הדבר טרם בוצע. ח”כ כץ: “לצערי עבר חודש וכלום לא קורה. היום הביטוח הלאומי עובד עם אפס נציגים. הגוף שמגלגל כ-350 מיליארד ₪ בשנה, שמטפל במובטלים, בנכים, בכל הבעיות שנוצרו עקב משבר הקורונה לא מספיק חשוב? נכון שיש לו מנכ”ל לעילא ולעילא ועם זאת, גוף בסדר גודל כזה לא יכול לתפקד בלי מועצת מנהלים. נעשה כאן עוול לאזרחי ישראל ואני לא רוצה שמהוועדה הזאת תהיה פנייה למבקר המדינה בנושא”.

במהלך הדיון פנה ח”כ כץ לנציגי משרד הרווחה, הביטוח הלאומי, ההסתדרות והתעשיינים, בדרישה להבין מדוע עדיין לא הוקמה המועצה החדשה. עו”ד ישי אילן, המשנה ליועץ המשפטי במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים השיב כי “השר נכנס לתפקידו לפני כחודש והוא קורא לקדם את הנושא במלוא המרץ. יצאו כבר פניות לכל הגופים ואנחנו מקווים שהדבר יבוצע בהקדם”.

ח”כ אוסאמה סעדי אמר “הביטוח הלאומי נוגע בכל אזרח במדינת ישראל. את כל המדיניות צריכה לקבוע, כמו בכל תאגיד או חברה, המועצה. היא מרכיב חשוב ביותר בארגון והיא גם אמורה לשקף את כל קשת החברה. לכן אני מדגיש את החשיבות שיהיה ייצוג הולם במועצה גם לחברה הערבית, ואעלה זאת מול השר שמולי”.

לסיכום הדיון דרש יו”ר הוועדה מכלל הנוגעים בדבר להגיע למיצוי הליכי המינוי בתוך חודש ימים לכל היותר: “יש לשים את הנושא בראש סדר העדיפויות. אני מקווה מאוד שעד אמצע חודש יולי נוכל לברך על המוגמר ולא ניאלץ להתכנס כאן שוב ולשמוע הסברים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן