news08.net/ads.txt

חוסכים ומטיילים: איך מתכוננים לטיול הגדול?

חוסכים ומטיילים: איך מתכוננים לטיול הגדול?

הטיול הגדול של אחרי הצבא הוא כבר מסורת ישראלית ותיקה – אבל יש כמה דברים שהשתנו בשנים האחרונות, מהדרכים לחסוך לקראת הנסיעה ועד התקשורת עם מי שנשאר בישראל

בשעה טובה, החלטתם שהגיע הזמן לצאת לטיול הגדול של אחרי הצבא, לפני הלימודים, אחרי החתונה, ואולי סתם ככה באמצע החיים. תקופה משמעותית עומדת לפניכם – אבל עוד לפני שתארזו את המוצ’ילה ותתפסו טרמפ לנתב”ג, יש כמה הכנות שחשוב לעשות.

איך בוחרים יעד לטיול?

קודם כל, סביר להניח שכבר יש לכם בראש יעד או שניים – מקומות שקורצים לכם כבר שנים. אולי קראתם עליהם בספר, ראיתם תמונות באינסטגרם, או שמעתם סיפורים נלהבים ממי שהיה שם וחזר.

נשאלת גם השאלה מה מעניין אתכם, מה מדליק בכם את זיק הסקרנות – תרבויות רחוקות, זרות ומגוונות; נופים מדהימים בלב טבע מסחרר; ערים שוקקות; ואולי תרבות ואמנות? כמו שאפשר לראות, אין מחסור ביעדים לטייל בהם – נהפוך הוא: רק הזמן והכסף הם אלה שמגבילים את הרשימה. את היעד ניתן לבחור, אם כן, גם בהתאם למגבלות – לכמה זמן תוכלו או תרצו לנסוע, ומהו התקציב הכולל שלכם. מתוך כך תוכלו לגזור את התקציב היומי – ולהבין אילו יעדים באים בחשבון, ואילו פחות.

ככל שהתקציב נמוך יותר ותקופת הנסיעה ארוכה יותר, כנראה שהיעדים המתאימים עבורכם הם אי שם באסיה המרוחקת. תקציב גדול יותר יוכל להביא אתכם גם לצפון אמריקה, דרום אמריקה, ואפילו אוסטרליה וניו זילנד, או אירופה לחובבי הז’אנר.

כמה צריך לחסוך לטיול הגדול?

יש שתי דרכים לתכנן את הטיול הגדול – אחת מתחילה בבחירת היעד, שמשפיע משמעותית על גובה החיסכון הדרוש; והדרך השנייה מתחילה בהערכת החיסכון שלדעתכם תוכלו להשיג, ומתוך כך, ניתן להבין מהם היעדים שבאים בחשבון. כך או כך, הטיול הגדול אינו עניין זול – גם מי שמוכן להסתפק במועט, יידרש לתקציב של כמה עשרות אלפי שקלים לכל הפחות כדי לממן טיסות, נסיעות ברכבת ובאוטובוס, לינה וכמובן מזון, תקשורת ועוד.

איך חוסכים לטיול?

אם תכננתם פשוט לשים כסף בצד מדי חודש, מתוך המשכורת בעבודה שמצאתם מיד לאחר השחרור – זה אכן רעיון נחמד, אבל הוא מתעלם מעובדה חשובה מאוד: הכסף גם יכול לעבוד בשבילכם. מוצרי חיסכון כמו קופת גמל, מאפשרים לריבית להגדיל את הסכום המצטבר מחודש לחודש. מסיבה זו, פתיחת קופת גמל להשקעה מיד כשאתם מקבלים משכורת ראשונה, יכולה להיות פתרון טוב.

אם אתם שואלים מה זה קופת גמל להשקעה – כדאי לדעת שמדובר במוצר חיסכון חדש יחסית, שהיתרון הגדול שלו הוא נזילות מלאה. כלומר, ניתן למשוך ממנו את הכסף, או חלק ממנו, מתי שרוצים – בלי צורך להמתין כמה שנים. בקופת הגמל להשקעה ניתן להפקיד עד 72 אלף שקל בשנה לכל חוסך, כאשר יש רשימת מסלולי השקעה מגוונת, שתוכלו להתאים לצרכים שלכם. את ההפקדות ניתן לבצע באופן שוטף, על ידי הפרשה של סכום קבוע כל חודש, אפילו בסכומים נמוכים של החל מ-100 שקלים לחודש או בהפקדות חד פעמיות עד תקרת ההפקדה השנתית.

רוצים למשוך את הכסף שהצטבר בקופה? ניתן למשוך גם חלק ממנו, כדי שהחיסכון ימשיך להצטבר, ואפילו להמשיך להפקיד בו באופן קבוע. כך החיסכון לא יתאפס, אלא יוכל להמשיך לשמש אתכם גם לאחר החזרה מהטיול. שימו לב – בעת משיכת הכסף תידרשו לשלם מס של 25% על הרווחים שהשיגה עבורכם הקופה.

בשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר צעירים שמשלבים את הטיול הגדול עם עבודה – הם מטיילים חלק מהזמן, ובחלק אחר עובדים ביעד שאליו הגיעו, למשל בחוות, בחקלאות וכן הלאה. זוהי דרך נפלאה לראות עולם – וגם לממן את הטיול תוך כדי כך ואולי אפילו להמשיך לחסוך ולהפקיד.

גם בחו”ל צריך לשמור על הבריאות

הכנה נוספת שחשוב לא לדלג עליה לקראת הטיול הגדול, היא בחזית הבריאותית. בדקו היטב אילו חיסונים מומלצים עבור היעדים שבחרתם, כדי שתוכלו לקבל אותם בזמן. במקרים רבים ניתן לעשות זאת במרפאות ייעודיות למטיילים. ועוד לפני שיוצאים מהארץ, זה הזמן לקנות ביטוח בריאות שילווה אתכם בחו”ל, וייתן לכם מענה אם משהו ישתבש – ממרפאה מקומית שאליה תוכלו לפנות במקרה של מחלה או פציעה קלה, ועד למקרים שיצריכו התערבות רצינית יותר, חלילה – כמו הטסה רפואית חזרה לישראל.

ולא לשכוח להתקשר לאמא

פעם, בני המשפחה והחברים של מי שנסעו לתקופה ארוכה בחו”ל נאלצו להסתפק בגלויות או מכתבים שהגיעו אליהם פעם בכמה שבועות או חודשים, לפי יעילות הדואר. היום הכול קל ונגיש הרבה יותר, ואפשר לשמור על קשר יומיומי – באמצעות מיילים, סמסים, וואטסאפ ואפילו שיחות טלפון. בדקו איזו חבילת תקשורת היא המשתלמת ביותר ליעדים שבחרתם, ושקלו לקחת אתכם לפטופ – שיאפשר לכם להתחבר בקלות לוויפי, לחפש מידע על היעדים הבאים, על טיסות ורכבות, לערוך שיחות וידאו עם המשפחה והחברים, ואפילו לעבוד.

*אין לראות באמור לעיל תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או ייעוץ מס המותאם לצרכי הלקוח

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן