חוסל: מפקד גדוד בית לאהיה של חמאס

צה”ל ושב”כ חיסלו את מפקד גדוד בית לאהיה של ארגון הטרור חמאס | להלן פעילות צהנ”ל ביממה האחרונה לפי ציר זמן

מטוסי קרב בהכוונת מידע מודיעיני של אמ”ן ושב״כ, חיסלו אמש את מפקד גדוד בית לאהיה בחטיבה הצפונית של חמאס, נסים אבו עג’ינה, אשר שילח את המתקפות הרצחניות של חמאס ב-7 באוקטובר לקיבוץ ארז ולמושב נתיב העשרה. בעבר, הוא פיקד על המערך האווירי של חמאס, ולקח חלק בפיתוח יכולות הכטב״מים ומצנחי הרחיפה של ארגון הטרור.

חיסולו מהווה פגיעה משמעותית במאמצי ארגון הטרור חמאס בשיבוש הפעולות הקרקעיות של צה”ל.

להלן פעילות צהנ”ל ביממה האחרונה לפי ציר זמן

07:55 כוחות משולבים של צה”ל, בהכוונת שב”כ ואמ”ן, תקפו כ-300 מטרות במהלך היממה האחרונה, ביניהן פירי עמדות שיגור נ”ט ורקטות, פירי מנהרות ומתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס. במהלך פעילויות הכוחות הקרקעיים, הכוחות ניהלו מספר קרבות עם חוליות מחבלים שירו לעבר הכוחות טילי נ”ט או מקלעים. הכוחות חיסלו מחבלים והכווינו כוחות אווירים על מנת להשמיד מטרות ותשתיות טרור בזמן אמת.

01:25 מטוסי קרב תקפו תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בין התשתיות שהותקפו, הושמדו אמצעי לחימה, עמדות ואתרים בשימוש הארגון.

01:13 חשוד חצה משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי צה״ל זיהו את החשוד סמוך לצומת רעים ופתחו בנוהל מעצר חשוד, במהלכו ירו והרגו אותו. אין נפגעים לכוחותינו.

19:37 כוחות צה”ל תקפו בשטח לבנון מספר תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל. בין התשתיות שהותקפו, מספר עמדות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה.

18:26 הודעה רשמית אודות שחרורה של החיילת טור׳ אורי מגידיש, במהלך פעולה קרקעית, לאחר שנחטפה על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7/10. החיילת נבדקה רפואית, מצבה טוב והיא נפגשה עם משפחתה. צה״ל ושב״כ ימשיכו לעשות כל מאמץ על מנת להביא לשחרור החטופים.

16:59 כוחות צה”ל תקפו חוליית מחבלים בשטח לבנון, שניסתה לשגר פצצות מרגמה לעבר ישראל במרחב ראש הנקרה. כמו כן, זוהו שני שיגורים שחצו לשטח ישראל ונפלו בשטחים פתוחים. בנוסף, מחבלים ירו משטח לבנון שלושה טילי נ”ט למרחב בירנית, אין נפגעים. כוחות צה”ל מגיבים בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי בשטח לבנון.

15:47 מחבלים בשטח לבנון ביצעו ירי לעבר מספר מוצבי צה”ל במרחב הגבול. אין נפגעים. כוחות צה”ל מגיבים בירי ארטילרי ומרגמות לעבר מקורות הירי.

14:35 מחבלים ירו לעבר מוצב צה”ל בגבול לבנון לפני זמן קצר, אין נפגעים. כוחות צה”ל הגיבו בירי ארטילרי לעבר מקור הירי ותקפו תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

13:38 כוחות צה”ל ממשיכים בפעילות הקרקעית ברצועת עזה. בהיתקלויות עם מחבלים, לוחמי צה”ל בסיוע כלי מסוקי קרב וכלי טיס מאויישים מרחוק שהכוונו על ידי הכוחות, חיסלו חוליות שניסו לפגוע בכוחות. הלוחמים גם השמידו תשתיות טרור ביניהן עמדות נ”ט ועמדות שיגור נוספות. כמו כן, כוחות צה”ל בהכוונת מידע מודיעיני מדויק של אמ”ן ושב”כ חיסלו פעילים בארגון הטרור חמאס בהם- ג׳מיל באבא, מפקד הכוח הימי במחנות המרכז, מחמד צפדי, מפקד מערך הנ”ט בגדוד תפאח, מוואמן חגאזי, פעיל בולט של מערך הנ”ט בגדוד תפאח ומוחמד עוודאללה שהיה בכיר בלשכת מטה הייצור של ארגון הטרור חמאס.

13:36 כוחות צה”ל ממשיכים בפעילות הקרקעית ברצועת עזה. בהיתקלויות עם מחבלים, לוחמי צה”ל בסיוע כלי מסוקי קרב וכלי טיס מאויישים מרחוק שהכוונו על ידי הכוחות, חיסלו חוליות שניסו לפגוע בכוחות. הלוחמים גם השמידו תשתיות טרור ביניהן עמדות נ”ט ועמדות שיגור נוספות. כמו כן, כוחות צה”ל בהכוונת מידע מודיעיני מדויק של אמ”ן ושב”כ חיסלו פעילים בארגון הטרור חמאס בהם- ג׳מיל באבא, מפקד הכוח הימי במחנות המרכז, מחמד צפדי, מפקד מערך הנ”ט בגדוד תפאח, מוואמן חגאזי, פעיל בולט של מערך הנ”ט בגדוד תפאח ומוחמד עוודאללה שהיה בכיר בלשכת מטה הייצור של ארגון הטרור חמאס.

11:34 “אנחנו צריכים שתיתן ריתוק; אנחנו נמשיך ללוות אותך אם אתה נתקל משם” – כך נשמע שיתוף הפעולה בין כוחות שריון לחיל האוויר מפעילות צה”ל ברצועת עזה

בימים האחרונים החלו כוחות צה״ל בהרחבת הפעילות הקרקעית בשטח רצועת עזה. במקביל, מטוסי קרב של צה”ל תקפו מאות מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס ברחבי הרצועה. במהלך הימים האחרונים הכווינו הכוחות הקרקעיים מעל ל-150 תקיפות באמצעות מטוסי קרב, מסוקי קרב וכטמ״מים לחיסול מחבלים ופגיעה בתשתיות אויב. כחלק מההכנות להרחבת הלחימה, ומתוך הבנה כי אחת ממשימת חיל האוויר היא לספק ״מטרייה״ אווירית לכוחות, חברו מפקדי טייסות למפקדי יחידות חיל הרגלים, והוציאו לפועל יחד אימונים משותפים במגוון מתווים. במטה המבצעי של חיל האוויר מוצגת תמונת המצב של הכוחות הקרקעיים באופן שוטף ובאמצעות קשר ישיר בין נציגי חיל האוויר לכוחות בשטח ניתן לסגור מעגלים בזמן קצר על מטרות בזמן אמת.

11:11 לוחמי סיירת חרוב, דוכיפת, דובדבן, יהל״ם ומג״ב בפיקודה של חטיבת כפיר ובהכוונת שב״כ פעלו הלילה במבצע חטיבתי לסיכול טרור במחנה הפליטים ג׳נין שבחטיבת מנשה. כלי ההנדסה חשפו מטענים מוכנים לשימוש שהוטמנו מתחת לכבישים על מנת לפגוע בכוחות. הכוחות איתרו חמ״ל תצפיות שמולכד במטענים והשמידו אותו. בנוסף, הכוחות השמידו רכב בו נמצאה תחמושת וציוד צבאי ועצרו חשוד שברכבו נמצאו חלקי נשק. במהלך הפעילות הכוחות ירו לעבר מחבלים חמושים שהיוו איום על הכוחות. בנוסף, כלי טיס מאוישים מרחוק תקפו מחבלים חמושים. בין המחבלים שחוסלו, ויאם חנון, פעיל בולט בגדוד ג’נין. במבצע חטיבתי בשומרון, נעצרו 12 פעילי חמאס בכפרים שונים, בהם מספר בכירים. בפעילות במרחב הביתות הכוחות איתרו והחרימו נשק. התקיים מבצע לאיתור אמצעי לחימה בשכונת ג’אבל ג’והאר שבעיר חברון בחטיבת יהודה. הכוחות איתרו M-16, חלקי נשק, ציוד צבאי וכספי טרור. נעצרו מתחילת המלחמה כ-1,070 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-700 משוייכים לארגון הטרור חמאס.

07:33 בהיתקלויות עם מחבלים ברצועת עזה, חיסלו לוחמי צה”ל עשרות מחבלים אשר התבצרו במבנים וניסו לפגוע בכוחות. במהלך אחד מהאירועים, כלי טיס בהכוונת הלוחמים בשטח תקף מבנה כינוס של ארגון הטרור חמאס ובו מעל ל-20 מחבלים. במהלך הלילה, לוחמי צה”ל בשטח הרצועה זיהו מחבלים חמושים ועמדה לשיגור נ”ט במרחב אוניברסיטת “עזהאר” ברצועה והכווינו מטוס קרב שתקף אותם. בנוסף, ביממה האחרונה נתקפו כ-600 מטרות ביניהן מחסני אמצעי לחימה, מקומות מסתור וכינוס של פעילי חמאס ועמדות נ”ט.

שלושה חללים נוספים נפלו במבצע חרבות ברזל

 הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה״ל אשר משפחותיהם עודכנו

 רס״ן ד״ר יאיר זלוף (Yair Zloof), בן 32, מתל מונד, מפקד הפלוגה הכירורגית בחטיבה 401, נפל ב10.10.

  סא״ל מידן ישראל (Meidan Israel), בן 35,  מירחיב, מפקד הספקה פיקודי,פיקוד הדרום, נפל ב25.10.

– סגן (מיל׳) מאור רפאל שלום (Maor Refael Shalom), בן 47, מערוגות, לוחם ימ״ל, נפל ב7.10.

מערכת חדשות 08 מזמינה אתכם להצטרף לקבוצות הרלוונטיות לכם בלבד.

לעדכונים בטלגרם: https://t.me/news08il

■ לקהילה בווטסאפ – מלחמה בישראל >> לחצו כאן

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של חדשות אפס שמונה וצרפו חברים | כאן תמצאו את הקבוצות הכי שוות!

צילום: דובר צהל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן