news08.net/ads.txt

האם חופי אילת יהיו נגישים לכל אדם?

אתם עשויים להיות מופתעים (או שלא)…

עיריית אילת פועלת בנחישות להגברת הנגישות לאנשים עם מוגבלות, מתקשים וקשישים בכל רחבי העיר – גם במסגרת העבודות לשדרוג רצועת החוף.

במה זה מתבטא? רצף הליכה לאורך החופים ובשבילי ההליכה, חיבור שבילי הגישה לרחבות העסקים ולטיילות, חופי רחצה נגישים הכוללים שירותים ומלתחות מונגשים, שמשיות מונגשות וכיסאות ציפה לאנשים עם מוגבלות הממוקמים בכל סוכות ההצלה.

יובל וגנר מייסד עמותת נגישות לישראל והנהלת העמותה ברכו על העבודות ובעיקר על ההתעקשות על נגישות, שתאפשר לכלל התושבים והנופשים בעיר עם ובלי מוגבלות ליהנות מהטיילת, מהחופים ומהים.בפגישה שהתקיימה בנושא שמעו חברי הנהלת העמותה מהמתכננים ומגורמי הביצוע על התכנון ועל העבודות המבוצעות בהתאם לתקנות הנגישות של ישראל. בפגישה השתתפו מייסד ויו”ר עמותת נגישות ישראל – יובל וגנר, מנכ”לית העמותה – מיכל רימון וסגניתה, שותף ומייסד – רני בנימיני ומנהלת מרחב אילת מטעם העמותה – רבקה טביב אזולאי. בפתח דבריו ציין ראש העירייה – אלי לנקרי את החשיבות שמייחסת העירייה לנגישות בכלל ולהנגשת החופים בפרט.

“רצועת החוף היא הנכס הגדול שלנו וחובה עלינו להנגיש אותו לכולם” אמר ראש העירייה והדגיש את הפעולות שמבצעת העירייה בתחום. “נמשיך לעבוד בנחישות עד אשר אילת שלנו תהיה עיר נגישה ושוויונית עבור כל תושביה” הדגיש ראש העירייה. מאור רויטמן ממשרד האדריכלים מייזליץ כסיף רויטמן האמונים על התכנון הדגיש גם הוא את החשיבות שהם מייחסים ליישום מלא של ערך השוויוניות לרבות הראיה התכנונית המתייחסת לכל משתמשי הדרך באשר הם, החל מעגלת תינוק ועד כיסא גלגלים, רוחצים בחוף, מטיילים, מתאמנים ועוד.

התכנון שלווה על ידי יועץ נגישות מומחה ומוביל בתחום, מיושם מהחוף עצמו דרך השמשייה, השירותים והמלתחות ועד לחניה. מאור הציג להנהלת העמותה את התכניות של החוף הצפוני וחוף אלמוג וסקר בפניהם את היבטי הנגישות הכוללים חיבור של שבילי הגישה החדשים לרחבות העסקים ולכניסה ויציאה מהחוף. עוד הדגיש מאור שעם פינוי רצועת הבולדרים שנבנתה על קו המים כמגן מפני סערות דרומיות, נוצר רצף הליכה חופי שלא היה עד כה לאורך רצועת החוף. שבילי הגישה החדשים המשמשים בעצמם מערך הגנה והורחקו מקו המים, מאפשרים כאמור רצף הליכה לאנשים עם ובלי מוגבלות גם לאורך רצועת החוף. שבילים אלה כוללים גם חיבור לטיילת ולעסקים לאורך החוף וכן לסוכות ההצלה, שם מוצע לאנשים עם מוגבלות, שביל גישה מונגש וכיסא ציפה המאפשר להם ליהנות גם בתוך המים. עוד הדגיש מאור, כי לאורך החוף תהיינה גם שמשיות מונגשות עם רחבה מרוצפת בבסיסן, שירותים ומלתחות מונגשים, ברזיות וריהוט רחוב. 

שימי דניאל – מנכ”ל החברה להגנות ים המלח (חל”י) המבצעת את העבודות כזרוע ביצועית של משרד התיירות נתן כדוגמה את העבודות שבוצעו בים המלח ברמת נגישות גבוהה והדגיש, כי הנגישות באילת לא תפחת ואף תעלה זאת משום מאפייניה הייחודיים של העיר, ביניהם המאפיינים הפיזיים של רצועת החוף. 

יובל וגנר – מייסד עמותת נגישות ישראל ברך את העירייה על העבודות ועל ההתעקשות על נגישות. וגנר הדגיש את החשיבות בנגישות הטיילת והחופים הן לאנשים עם מוגבלות, קשישים ובני משפחותיהם והן בהיבטים של שמירה על ערכי הטבע והסביבה החופית בכך שנגישות מסייעת בשיפור שמירת ערך הטבע וגם מסייעת לעסקים להעניק שירות שווה לכולם. וגנר ברך את עבודת המתכננים והעביר הערות בונות מניסיונו במיזמים דומים, ‎דוגמת ניגודי צבעים בשבילים, ריהוט נגיש וכיו”ב. גם מנכ”לית העמותה – מיכל רימון ורני בנימיני ממייסדי העמותה ברכו על הנגשת החופים בפרט ועל השותפות והנכונות של העירייה בכל נושא הנגישות. 

בדיון נכחה גם שוש עשור, תושבת העיר המתניידת בכיסא גלגלים ופעילה בעמותה. היא סיפרה מניסיונה האישי על השימוש בכיסאות הציפה, שמציעה העירייה בסוכות ההצלה והדגישה כי הנגשת החופים תעצים את החוויה. 

בסיכום הדיון הודה ראש העירייה להנהלת העמותה על התמיכה והדגיש, כי לטובת הבטחת איכות השימוש יבוצעו גם סיורים מקדימים של תושבים עם מוגבלות הפעילים בעמותה זאת על מנת להבטיח שהחוויה תהיה שווה לכולם, תושבים ונופשים עם ובלי מוגבלות. 

צילום: דוברות עירית אילת ▪︎ ארכיון חדשות 08

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן