news08.net/ads.txt

חזרה לשגרה אחרי הקורונה: מה צפוי לנו?

אז כן, ניתן לומר שאנו לקראת חזרה לשגרה, שגרה חדשה בה נוכל לחזור לעבוד, להסתובב בקניון, להיפגש עם חברים, ללכת למכון הכושר ואף לשחות בים, אם עדיין צילה של הקורנה לא תחלוף כ”כ מהר, אלא תהווה עננת אזהרה – תחייב אותנו להמשיך לשמור מרחק ולעטות מסכה, אך יש להניח שאם התרגלנו כה מהר לחתוך בבת אחת את אותה שגרה מוכרת, כך גם נתרגל באותה המהירות לאותה שגרה ישנה חדשה, אם כי פסיכולוגים מעידים שלרבים מאתנו המהלך עשוי לחוש מוזר, ועל כן אם קשה לכם לבצע בשנית מעבר חד, לפחות תדעו שאינכם לבד.

קצת חדשות טובות

אנשים זקוקים לשגרה ואנשים זקוקים לשגרה שקרובה לאותה נורמה מוכרת, זו שסימלה את העידן שקדם לאותו נגיף הרסני. אי לכך טוב לדעת שנכון להיום הקניונים ומרכזי הבילוי יפתחו מחדש – אחד מהפרמטרים שמסמלים נורמליזציה ושמאחדים בין בילוי לצורך פרקטי. בנוסף, נפתחים מגוון אתרים ופארקים, הרפואה המשלימה מותרת, הילדים אט אט חוזרים למסגרות ולפעילות בלתי פורמאלית, השוק גם כן נפתח, מסעדות שוב מקבלות קהל (אם כי עדיין במתכונת “להזמין וללכת”) ומגוון הקלות נוספות מחכות לנו בפתח: בריכות, גני משחקים, חדרי כושר, משחקי כדורגל וכדומה, כך שמתקיימות וצפויות לא מעט הקלות שגורמות לנו לחוש כאילו החיים הם ממש כתמול שלשום, רק שנוסף פריט אופנתי חדש שמחייב את כולם – מסכה כמובן.

הטכנולוגיה מתגלה במיטבה

לא ניתן לדבר על היום שאחרי הקורונה מבלי לדבר על הטכנולוגיה, זו שבימים אלו הוכיחה שגם אם נראה שהכול אסור, באמצעותה רבות אפשרי. הטכנולוגיה אפשרה לאנשים לעבוד מהבית ובכך לשמור על מקום עבודתם, הטכנולוגיה סייעה לשמור על הבריאות (ולו באמצעות מגוון אפליקציות), הטכנולוגיה ייצרה מקומות עבודה חדשים והטכנולוגיה סייעה להילחם בנגיף (ולו באמצעות מכשירים שמחטאים בקלות אזורים גדולים, או באמצעות מצלמות תרמיות שמודדות חום מרחוק). כמו כן, רבים מהפיתוחים הם כאן בשביל להישאר- עומדים לסייע רבות גם לשגרה החדשה.

חזרה לבסיס

עם כל הכבוד לטכנולוגיה, הקורונה גם תרמה לצד השני של המטבע – חיברה אנשים רבים לפעולות בסיסיות שבעת שגרה הן פחות נדרשות. כך למשל הממצאים מראים שהרבה יותר אנשים חיפשו ברשת מתכונים, מידע אודות “עשה זאת בעצמך”, טיפים פשוטים עבור תיקון עצמי של מכשירים ביתיים ואף החלו לגדל בבית גינות ירק, להתעמק בשיטות חינוך של ילדים וכדומה.

ימים יגידו

אם נסכם, נציין שאנו ניצבים בפני שגרה חדשה. שגרה שתציע לנו את מרב ההטבות שהכרנו לפני הקורונה, אך שעדיין דורשת אחריות אישית – עטיית מסכה ושמירת מרחק, ופה נראה שעומדת מולנו שאלה מרכזית: עד כמה אנו כחברה שנחשבת מתחשבת ומוסרית נשמור על החוקים ולא נתפתה לעצום עיניים ולעבוד על עצמנו שהרע ביותר כבר מאחורינו. ימים גידו.

צילום PIXABAY

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן