news08.net/ads.txt

חיים ביבס ביקר במחנה הקיץ של הנהגת איילון בתנועת הצופים

 

חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין מכבים רעות, ביקר היום (שני) במחנה הקיץ של הנהגת איילון של תנועת הצופים, והוא עשה זאת ביחד עם יו״ר מרכז השלטון המקומי נפתלי דרעי יו״ר מועצת תנועות הנוער וקלי כהן מזכ״ל תנועת הצופים. ביבס ביקר את חניכי הצופים ושוחח איתם ועם ההורים, סייר במבנים, והשתתף בפעילויות השונות.

לאחר שנתיים של פעילות היברידית והתאמות למשבר הקורונה, מחנות הקיץ של תנועת הצופים חוזרים, ובגדול. למעלה מ-60 אלף חניכים וחניכות התנועה מכלל השבטים בארץ תחת מסגרת הנהגתית יטיילו במהלך חודש יולי במספר מוקדים ברחבי הארץ מיער מגינים (כרמי יוסף) בדרום ועד יער לימונים (צפת) בצפון, ובסך הכל מפעילה התנועה שישה יערות במקביל על פני שלושה מחזורים (בכל יער). מחנות הקיץ, גרסת 2022, אורכים בין 3 ימים לחניכים הצעירים ביותר ועד ל-9 ימים עבור חברי השכבות הבוגרות. המחנות מנוהלים על ידי צוותים שכירים קבועים וזמניים המוכשרים על ידי גורמים מוסמכים בתוך ומחוץ לתנועה. מחנות הקיץ יוצרים חוויה ייחודית לחניכים ולחניכות והופכים כל יער “לממלכת ילדים וילדות” המשלבת מחנאות, אהבת הארץ ועבודת צוות. במהלך המחנה, החניכים מתנתקים מהסמארטפון ומהטלוויזיה והופכים את היער לביתם. הם בונים את מתחם הלילה בבנייה צופית – מסנדות וחבלים, מבשלים בשטח בישול צופי, נהנים מפעילות ערכית, תחרויות ספורט, מיציאה לניווטים ומטיולים באזור המחנה. כל זאת בעזרתם הנאמנה של חברי השכבה הבוגרת שמדריכים ומפעילים את החניכים הצעירים.

כלל המחנות מתואמים ומאושרים אל מול כל הגורמים הרשמיים כולל הוצאת רישוי עסקים לכלל המחנות וקבלת אישורים ממשרד הבריאות, החינוך וכיבוי אש. המחנה מזמן לחניכים אתגרים קבוצתיים ואישיים המאפשרים יציאה ממרחב הנוחות היום יומי וכך מוסיפים נדבך נוסף להתפתחות בחייהם האישיים והצופיים. מחנות הקיץ הם סמל ומפעל דגל בתנועת הצופים, שכן הם טומנים בחובם הזדמנויות חינוכיות רבות ומאפשרים עיסוק בתחומי תוכן מגוונים, תוך חשיפת החניכים/ות לאזורים חדשים בהם הם/ן אינם/ן מבקרים/ות בשגרה.

השנה, מחנות הקיץ יעמדו בסימן ההיבט הסביבתי, בכל הנוגע לשמירה על ערכי הטבע, קיימות, יחסי אדם וטבע. על כן, אחת הפעולות המרכזיות בהן יעסקו החניכים והחניכות במוקדים השונים תהיה הפרדת הפסולת ביערות לשלושה סוגים: פסולת רגילה, אריזות (פח כתום) וקרטון (קרטוניה). פעולה זו נעשית בשיתוף פעולה של תנועת הצופים עם תאגיד המחזור “תמיר” (אריזות( והמועצה האזורית עמק יזרעאל, בנוסף, נשתף פעולה עם “אינפיניה” (אמניר לשעבר, בנוגע לקרטון).

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן