news08.net/ads.txt

חיפוי קירות באבן – פתרון איכותי, מרשים ועמיד לשנים ארוכות

עיצוב חללים פנימיים כולל בתוכו מרכיבים רבים ומגוונים. אחת הדרכים להתחיל את הליך יצירת המכלול העיצובי של החלל או של הבית כולו, זה בבחירת החומר שיספק את צבעו, מרקמו ואת עצמו, ודרך כך ישפיע על האווירה בכול השטח.

הבחירה באבן כחומר הגלם לחיפוי קירות פנימיים (וגם חיצוניים) היא ללא ספק אחת המקובלות ביותר, שכן מדובר בשיטת חיפוי ארוכת שנים שכבר הוכיחה את עצמה בכל קנה מידה, היות והיא שימשה את האנושות משחר ההיסטוריה. כבר בתקופות עתיקות היו משלבים את האבן הטבעית והשיש בעיצוב חללים פרטיים וציבוריים, ואנו מוצאים עדויות ארכאולוגיות לכך עד היום.

ארבעת סוגי האבנים העיקריים

חשוב להדגיש שמדובר באבנים טבעיות, מה שאומר שהן מורכבות ממינרלים שונים שעברו הליכים התגבשות והתמרה בליבת כדור הארץ על ידי הפעלת טמפרטורות ולחץ אדירים, מה שיצר את חומר הגלם העמיד שצולח את מבחן הזמן בקלות.

נהוג לחלק את חומרי הגלם לארבע קבוצות: שיש, אוניקס, קוורץ, ואבן טבעית

  • אבן שיש מורכבת משלושה מינרלים: סרפנטין, קלציט ודולומיטאו, היא מהווה בסיס לחיפויים כמעט בכל מקום בבית.
  • האוניקס מאופיין במראה מיוחד עם עיטורים שיצר הטבע ולכן אין אף לוח הדומה למשנהו. ייחודיות זו הופכת את החומר לפתרון מושלם למטבחים, חדרי אמבטיה (קרמיקה) ומשטחים שונים, משום שהוא מקנה תחושת יוקרה וייחודיות בשילוב עם כל סגנון עיצובי אחר.
  • הקוורץ הוא מינרל, המשתייך לקבוצת סיליקטים. בדומה לאוניקס, מאופיין במראה טבעי, עם עיטורים גליים וצורות מיוחדות המתאימות להוספת תנועה וקווים מיוחדים לחלל מינימליסטי.
  • אבן טבעית, כשמה היא, מאופיינת במראה מאוד טבעי ואף “עתיק” המשתלב היטב עם הסגנון הכפרי המותאם למקומות רבים הדורשים הידור מאופק ועל-זמני. מתאימה לחללים עסקיים הקורצים לימים עברו והמעוניינים לנסוך אווירה ייחודית ושונה מהיומיום.

גישות שונות לחיפוי קירות באמצעות אבן

בחירה בסוג האבן נעשה על בסיס המטרות והשאיפות של בעלי השטח והדרך שבה מעוניינים להשיג מטרות אלה.

חיפויים מסוימים מתאימים יותר לחללים פתוחים וכלליים, שבהם דרוש חיפוי לטובת חיזוק הקירות ויצירת מראה מוקפד, בעוד שבאחרים מדובר במשטחים פרקטיים, כגון שיש מטבח שעליו עובדים, או קרמיקה בחדר האמבטיה שאליה מתחברים הכלים הסניטריים השונים. לשם כך נדרשת עמידות בלחות ושינויי טמפרטורות.

תפקידו של מעצב הפנים ביצירת חיפוי קירות מהודר

כפי שניתן לראות, יש אינספור גורמים שצריך לקחת בחשבון בכל פרויקט של  חיפוי ועיצוב קירות. ההתמקצעות ביצירת חיפוי על בסיס עיצוב קיים או פיתוח קונספט חדש מאפשרת למעצב הפנים ליצור חללים מוקפדים שעונים על כל הדרישות: האסתטיות והפרקטיות כאחד.

יתר על כן, הבחירה בחיפוי אבן היא הדרך היעילה ביותר לתת מענה לכל הדרישות האלה באופן מרשים ואיתן שישמור על מראהו לאורך שנים ארוכות וללא צורך בתחזוקה מיוחדת.

(צילום: FREEPIK)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן