news08.net/ads.txt

חמאס איים וביצע: לפני זמן קצר שיגור מרצועת עזה לישראל

איומי חמאס מומשו לאור עלייתו של איתמר בן גביר להר הבית

דיווח ראשוני על שיגור כושל מרצועת עזה לישראל, ככל הנראה לכיוון עוטף עזה (אשכול). מדובר בדיווחים ערביים על שיגור רקטה לעבר ישראל ממרכז הרצועה – נפל בתוך אתר של חמאס במזרח הרצועה. עוד דובר על רקטה שניה שנפלה בשטח פתוח.

עדכון | דובר צה”ל מאשר: שיגור כושל זוהה הלילה (שלישי) שנפל בשטח רצועת עזה. לא הופעלה התרעה בהתאם למדיניות. שגרה מלאה בעורף.

חמאס הזהירו כי אם איתמר בן גביר יעלה להר הבית, ישוגרו רקטות מהרצועה – ולפנ זמן קצר מימשו את דבריהם. משרד החוץ הפלסטיני גינה בחריפות את הביקור ואמר כי מדובר ב”פרובוקציה חסרת תקדים”. בהודעה נמסר עוד כי “הסתערותו של בן גביר על מסגד אל-אקצה היא איום חמור. האחריות מוטלת על נתניהו, כמו כן גם ההשלכות על זירת הסכסוך באזור”.

כידוע, למרות האיום, יו”ר עוצמה יהודית השר לביטחון לאומי עלה הבוקר להר הבית, כשהוא מלווה בכוחות משטרה רבים. בן גביר אמר בהר כי: “הממשלה שלנו לא תיכנע לאיומי החמאס. הר הבית הוא המקום החשוב ביותר לעם ישראל, ואנחנו שומרים על חופש התנועה למוסלמים ולנוצרים אבל גם יהודים יעלו להר ומי שמאיים צריך לטפל בו ביד ברזל”.

בן גביר קיים אמש הערכת מצב עם מפכ”ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים ונפגש עם ראש השב”כ וכולם קבעו שאין מניעה שבן גביר יעלה להר הבית. גורמי ביטחון שהשתתפו בהערכת המצב סברו גם שהתקפלות מול האיומים תהווה פרס לטרור ומתן לגיטימציה לפעולות נגד ישראל.

עם זאת, גורם בלשכת ראש הממשלה אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מחוייב לשמור בקפדנות ללא שינוי על הסטטוס קוו בהר הבית, לא ניכנע לתכתיבים של חמאס. במסגרת הסטטוס קוו שרים עלו לא פעם להר הבית בשנים האחרונות ובהם השר לביטחון הפנים לשעבר גלעד ארדן. לכן הטענה שיש שינוי בסטטוס קוו היא חסרת שחר.

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום לביקור ראשון ביחידות צה״ל ובגזרות הלחימה מאז מונה לתפקיד. השר הגיע לפיקוד המרכז והתקבל על ידי הרמטכ״ל רב-אלוף אביב כוכבי, אלוף הפיקוד יהודה פוקס, מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן, ראש המנהל האזרחי תת-אלוף פארס עטילה, מפקד האוגדה תת-אלוף אבי בלוט, מפקד מג״ב איו״ש תת-ניצב ג׳יהאד חסאן, מפקד עוטף ירושלים תת-ניצב עמי נידם וראש מרחב ירושלים, יהודה ושומרון בשירות הביטחון הכללי.

במהלך הביקור השר קיבל סקירה על תמונת המצב העדכנית, האתגרים המבצעיים ועל הפעילות המודיעינית באזור. שר הביטחון גלנט הנחה את המפקדים לפעול באופן התקפי וחסר פשרות במלחמה כנגד הטרור בכלל ומבצעיו בפרט, להמשיך ביעדי מבצע שובר גלים ולהיערך להסלמה בגזרות השונות. לדברי שר הביטחון יואב גלנט, ״שמעתי מאלוף פיקוד המרכז על פעילותם המבצעית והאסטרטגית בשטח. פגשתי קצינים ומפקדים מצויינים, שעושים את משימתם בנחישות ואחריות תוך שמירה על שיתוף פעולה הדוק בין כוחות הביטחון ונכונות לביצוע כל משימה״. עוד הוסיף: ״בלחימה כנגד הטרור הפלסטיני לא תהיה פשרה. נפעל בכל דרך על מנת לסכל פיגועים ואיומים כנגד אזרחי ישראל, תוך הפעלת כל האמצעים העומדים לרשותנו״.

צילום: ארכיון חדשות 08 | תום ניסני

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן