news08.net/ads.txt

חרם נוסף במזכרת בתיה: ילדה בת 10 מסתגרת מזה חודש בביתה, לאחר שחוותה התעללות פיזית ונפשית, כולל קבוצת וואטסאפ כיתתית שנפתחה נגדה

ילדה

ילדה

מקרה נוסף נחשף היום ב”ניוז אפס שמונה” ובמרכזו ילדה בת עשר ממזכרת בתיה, אשר עברה התעללות פיזית ונפשית. מזה חודש הילדה נמצאת בבית ומסרבת להגיע אל בית הספר. חלק מהחרם נעוץ במפגן קבוצתי מכל ילדי כיתתה שפתחו קבוצת וואטסאפ והכפישו את שמה. הילדה והוריה גילו את הדברים דרך אם אמיצה שראתה את הקבוצה בסלולרי של בתה ומיהרה לעדכנם.

“הילדה יושבת בבית חודש ימים – ולאף אחד זה לא מזיז. המורה יודעת, המנהלת יודעת, הנהלת המועצה יודעים, משרד החינוך יודע – כולם יודעים אבל הבת שלי בבית. מה עושים עם זה? היא בהמתנה לוועדת חריגה לעבור בית ספר, המועצה יודעת.. ביקשתי שיעבירו אותה בית ספר, אבל זה כבר חודש שהיא בבית, כל הטפסים מאושרים וחתומים, אני לא מבין אותם”.

איך גיליתם אודות החרם?

“לפני חודש הילדה עברה חרם קבוצתי בכיתה, היא לא באה וסיפרה כי היא לא ידעה. הופתענו. פתחו נגדה קבוצת וואטסאפ ואמה של חברה שלה התקשרה לאישתי ואמרה לה ‘נפתחה קבוצה חדשה נגד הבת שלך’. בקבוצה אמרו עליה כל מיני דברים, לכלכלו עליה ותכננו ביניהם לעשות מסיבות ופיקניקים ולא להזמין אותה. מדובר בילדה שכבר עברה התעללות משני בנים בכיתה שהרביצו לה בלי שום סיבה. העצוב בכל הסיפור הזה שכולם יודעים אבל אף אחד לא עושה כלום וידינו כבולות. המערכת יודעת, המורות יודעות, המנהלת יודעת ובכל פעם יוזמת שיחה וזימון של הורי הילדים – אבל אותם הילדים מרשים לעצמם להרביץ לילדה כל פעם. התאפקתי משך זמן מה עד שהתפרצתי על כולם – אבל זה לא עוזר. הילדה יושבת בבית ומחכה לוועדה שתחליט באשר לעתידה ולהעברתה לבית ספר אחר. הילדה נכנסה לדיכאון, נפלה בין הכיסאות, לצערי ניהלנו שיחה עם המנהלת לפני שבועיים, היא אמרה שעד שהילדה תועבר היא תסדר לה פינה שבה תוכל ללמוד בפרוזדור ליד חדרה אבל היא שיקרה אותנו, ובהזדמנות הראשונה המנהלת תפסה את הילדה והכניסה אותה לכיתה שם היא עברה התעללות נוספת. ‘מה עוד לא עפת מפה?’, ‘יאללה, תעופי, אמרו שאת עוברת בית ספר’, היו רק חלק מהדברים שהילדים אמרו לה. היא קמה, טרקה את הדלת ונעלמה. היא לא מעוניינת שכף רגלה תדרוך בבית הספר הזה יותר”

מה מצבה של הילדה?

“על הפנים! המצב הדרדר באופן קיצוני. הילדה בוכה שהאחים שלה הולכים לבית ספר והיא לא, הפכה להיות חולה מסתגרת עם עצמה, לא מעוניינת לדבר עם אף אחד. היא הייתה בשיחות אצל פסיכולוגית שאמרה שהילדה צריכה לעבור באופן דחוף בית ספר לכיתה קטנה כי המצב שלה מדרדר. בעקבות המצב, אישתי בחופשת מחלה, יושבת איתה, שומרת עליה, עוזרת לה, מעבירה איתה שיעורים. האבסורד הוא שאם אני לא הייתי שולח מיוזמתי את הילדה לבית הספר היו דופקים לי בדלת מהרווחה. אני, בתור הורה, צריך להתחנן שיקבלו את הילדה שלי לבית ספר? לאיפה הגעתי?. איפה המפקחים? איפה כל החינוך?”.

בעקבות פניית “ניוז אפס שמונה” לקבלת תגובה בנושא ממועצת מזכרת בתיה, נודע כי ראש המועצה תמה מכך שהילדה עדיין בביתה ודרש הסברים ממחלקת החינוך. במקביל יצר גאון קשר עם האב. תגובת אגף החינוך והתפתחויות אחרות בנושא, אם תהיינה, יובאו לכשיתקבלו וייעשו.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן