news08.net/ads.txt

חשיבות טיפולי שיניים בילדים

ילדים-ושיניים

גם על שיני חלב צריך לשמור. המאמר של ד”ר מתן אביטל, מומחה בשיקום הפה, רופא שיניים ראשי במאוחדת

חשבתם שמכיוון ששיני חלב סופן לנשור, אפשר להזניח אותן ללא רגשות אשם? – חשבו שוב. יש חשיבות עצומה לשמירה על שיני החלב, והיא מתבטאת בשני מישורים:

1) המישור ההרגלי – ככל שהגיל יותר צעיר, כך ניתן לחנך לפעולות ההפוכות להרגל, לכן, יש חשיבות רבה לחינוך לשמירה על המשנן כבר בגיל צעיר (תיכף נסביר איך).

2) המישור התפקודי – לשיניים החלביות תפקידים רבים וחשובים:

לעיסה תקינה ואסתטיקה.

שמירה על קשת השיניים וסדרה.

בקיעת שיניים מלווה באי נוחות ואף בכאבים: שמירה על משנן נקי מפחית דלקות וכאב.

תחת השיניים החלביות עמוק בלסת, נוצרות השיניים הקבועות. פגיעה ודלקת בשן חלבית יכולה להביא לפגיעה בנבט השן הקבועה ולבקיעת שן נגועה.

אובדן שיניים חלביות בגיל מוקדם יכולה להביא לתזוזות שינים, לאובדן מקום ולצורך בטיפול אורתודנטי (יישור שיניים) בעתיד.

אז סיכמנו: חשוב. אבל איך עושים את זה?

מבחינה הרגלית, עם בקיעת השן הראשונה יש לנקותה בעזרת “אצבעון” או פד גזה רך ועם בקיעת שאר השיניים יש להתחיל ולהשתמש במברשות שיניים קטנות המותאמות לפה הילד, בעלות סיבים רכים ומעוגלים. מומלץ להתחיל בשגרה של בדיקות תקופתיות אצל רופא השיניים מגיל שלוש, גם אם אין ממצא שמחייב ביקור כזה. במאוחדת מאמינים ב”ביקור בריא”: מעבר לבדיקה שמטרתה לאתר נגע מוקדם תקבלו הדרכה בשמירה על היגיינה והילד יזכה להכיר את המקום הזה, “מרפאת שיניים”, ולחוות בו חוויות טובות ונעימות שאינן כרוכות דווקא בטיפול.

אחת ממחלות השיניים הנפוצות בקרב ילדים היא מחלת העששת. המחלה הזו, שתוצאותיה הם נגעים כהים (“חורים”) בשיניים. נגרמת ע”י חיידקים העושים שימוש בסוכרים, שהופכים לחומצה הממיסה את חומר השן. אכילת ממתקים לאורך כל היום שומרת על רמת החומציות הגבוהה ומגדילה את הנזק לשיניים. לכן, בנוסף לחינוך למניעה, אין מנוס מהקפדה על תזונה נכונה. אולי אי אפשר למנוע מילדים ממתקים או משקאות ממותקים, אבל חשוב להשגיח על משך הזמן בו הילד חשוף לסוכרים. אנחנו ממליצים לחשוף את הילדים לסוכרים כמה שפחות במשך היום, ורצוי רק אחרי הארוחה – אז רמת חומציות הפה גבוהה. במקום לתת משקאות ממותקים, הרגילו את הילדים לשתיית מים. יש לזכור כי בלילה יש מעט רוק בפה, לכן לא כדאי להרגיע תינוק או ילד בוכה לפני השינה בעזרת משקה ממותק. מתן משקאות ממותקים לפני השינה, גם אינה נכונה במישור ההרגלי וגם מגבירה את הסיכון לנזק לשיניו.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן