news08.net/ads.txt

טויוטה ראב 4: אחד מדגמי הפנאי המצליחים בישראל בגרסה מחודשת

כמעט 30 שנה עברו מאז שהתגלגל לראשונה מפס הייצור ביפן, אבל אחרי מתיחת פנים קטנה וכמה חידושים מעניינים מתחת למכסה המנוע, הראב 4 שוב מבטיח להתנחל בלבבות של הישראלים

יוני אביב

אומרים על הצרכן הישראלי שהוא לא תמיד מתנהל באופן החכם ביותר. שאנחנו לא באמת משקיעים בסקר שוק מקיף ויעיל, שאנחנו נוטים לקבל כמעט בהכנעה את סוגיית יוקר המחיה, ושבמובן מסוים קצת התרגלנו לא לקבל תמיד תמורה מלאה לכסף שלנו. מצד שני, מחמיאים לישראלים על האופן המהיר והסתגלני שבו אנחנו מאמצים טכנולוגיות חדשות, ומסתגלים בקלילות לכל גאדג’ט חדש או שירות טכנולוגי שיוצא לשוק. ובכן, הקלישאות האלה לא ממש תופסות כשמדובר בשוק הרכב הישראלי. כאן העם דווקא מקפיד לשמור אמונים למותגי רכב ספציפיים – לפעמים למשך כמה עשורים ברציפות – והוא לא שולף את כרטיס האשראי בלי לוודא בדיוק מה עוד הוא מקבל חוץ מהגה וארבעה גלגלים. זה הגיוני בהתחשב בעובדה שקניית רכב היא ההוצאה הכספית השנייה הכי גדולה שאדם יכול להוציא בימי חייו, אבל גם קל מאוד למצוא נהגים ישראלים שנהגו כל חייהם בדגם אחד של מכונית, ורק החליפו אותו כל כמה שנות מודל. דוגמא למסורת מוטורית שכזאת, ניתן למצוא ביצרנית היפנית טויוטה, וספציפית בדגם טויוטה ראב 4*, שנחשב כבר שנים רבות לאחד מדגמי הפנאי האהובים והפופולריים בישראל. לאחרונה סידרו היפנים לדגם זה מתיחת פנים נוספת, ובהתאם לרוח התקופה, גם סיפקו גרסה היברידית מחודשת. הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת עליה.

ראב 4 בגרסה המחודשת

מפה לשם, הראב 4 של טויוטה מגהץ את כבישי העולם כבר כמעט 30 שנה. מאז שהוצג לראשונה ב-1994, הספיק לציין לא פחות מחמישה דורות. הדור החמישי הנוכחי משווק בישראל מאז 2019, אך לאחרונה זכה לקבל רענון כולל, הנוגע ליחידות ההנעה של הרכב, כמו גם למאפיינים אחרים של עיצוב ונוחות. כעת הגרסה ההיברידית שלו מוצעת בכמה רמות גימור + גרסה אחת שהיא היברידי-נטען. כלומר מצוידת במנוע בנזין, מנוע חשמלי, ואפשרות להטענה של המנוע החשמלי מעמדת טעינה חיצונית (ממש כמו רכבים חשמליים לגמרי). כל הגרסאות השונות מצוידות במנוע בנפח 2.5 ליטר ובהנעה קדמית (חוץ מגרסה אחת שבה קיימת הנעה כפולה), שיודע לייצר נתונים כמו 218 כוחות סוס משני המנועים. בכל מה שקשור למבחן של “לסובב אחריו את הראש ברחוב”, נדמה שהראב 4 עושה עבודה לא רעה. עוד לפני מתיחת הפנים האחרונה הדגם הזה הצליח להציג מראה שרירי יחסית בזכות יחידות התאורה הקדמיות, הקווים המודגשים בדלתות ומפתחי הגלגלים הגבוהים יחסית. בכלל, אפשר לומר שמהנדסי הדגם הזה הצליחו לייצר רכב פנאי שנראה מעט גדול יותר ממה שהוא באמת. החלל הפנימי בתא הנוסעים בהחלט מאפשר נסיעה נוחה לנהג, כמו גם לנוסעים במושב האחורי, ורמת הפונקציונליות הגבוהה נשמרת עם תא מטען מרווח בנפח 580 ליטר. כיאה לרכבים בסמגנט הזה, הראב 4 מגיע עם רשימה ארוכה מאוד של מערכות בטיחות ובקרות נהיגה, כמו גם שלל צעצועים ואפשרויות הנשלטות כולן ממסך המולטימדיה הגדול, ומגלגל ההגה. סקירה זריזה של הראב 4 בשוק המכוניות המשומשות, מלמדת שהישראלים ממשיכים לעזור לרכב הפנאי הזה לשמור על מעמדו, והוא עדיין אחד הרכבים עם רמת הסחירות הכי גבוהה בארץ. עובדה שאין להתייחס אליה בביטול, בעיקר בגלל שהגרסה החדשה מגיעה עם תג מחיר מעט קשה לעיכול. תלוי כמובן ברמת הגימור, אבל בפועל טווח המחירים של הגרסאות השונות מתחיל ב-190,900, ולא נעצר לפני 269,900. עם תמחור שכזה, טויוטה מיישרת קו עם כמה וכמה יבואניות רכב גדולות לישראל, שהעלו מחירים, בין היתר, עקב משבר השבבים העולמי ואתגרי השילוח שעדיין מושפעים ממגפת הקורונה והמלחמה באוקראינה.

לסיכום, עם השדרוגים הקלים של הגרסה הנוכחית, ולמרות הקפיצה במחיר, הראב 4 של טויוטה צפוי להמשיך ולהיות אחד הדגמים האהובים של שוק הרכב הישראלי.

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד.  אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש.

מספר רישיון 54414.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן