טור מיוחד של אבינועם גרינולד מלוד, מפקד טנק בחטיבת כפיר

אבינועם גרינוולד מלוד, מפקד טנק בפלוגת כפיר בגדוד 75 של חטיבה 7 בטור מיוחד לחדשות 08, לכבוד המתגייסים החדשים

שמי אבינועם גרינולד, בן 21 מלוד. התגייסתי באוגוסט 2019 והיום אני מט”ק בפלוגת כפיר, בגדוד 75 של חטיבה 7. לפני שהתגייסתי, הסטיגמות ששמעתי על שריון היו מבלבלות. אמרו שזו לא באמת חטיבה קרבית, שזה לא כמו לשרת כלוחם ביחידת חיל רגלי. בפועל, הגעתי להכשרה וגיליתי עולם חדש לגמרי. בטירונות פתאום שמעתי מושגים חדשים, הכרתי חברים ממקומות שונים, ושמעתי תפישות ומחשבות שאף פעם לא חשבתי שאשמע. זו הרגשה די מוזרה עד שאתה מתרגל – אתה פתאום שייך למסגרת גדולה וחזקה שמכתיבה לך איך להתנהג, מה ללבוש, מתי אתה ישן ומתי אוכל. אותי זה הפתיע, זה ממש תפס אותי לא מוכן, לא הייתי רגיל בכלל! לאט לאט, עם הזמן, למדתי לאהוב את מה שאני עושה.

בתור שריונר אתה עובד ומטפל הרבה בטנק, וכשאתה מתעסק במשהו כל כך הרבה – אין סיכוי שלא תתאהב בו, הטנק זה כמו הבייבי שלך. אני הייתי תותחן, וכשיריתי את הפגז הראשון הבנתי את כוח האש המטורף שיש לטנק, זו חוויה בלתי נשכחת. המפקדים בטירונות קשוחים. יש מרחק פיקודי, אבל ברגע שאתה מדבר איתם אחד על אחד אתה מבין שהם גם אנושיים, ואתה לומד להעריך אותם. לאט לאט, ככל שמתקדם השירות, המרחק הפיקודי הולך ודועך עד שנהיים קרובים יותר. הטנק נוסע על זחלים שמחוברים ע״י פינים, וכדי שהפינים לא יצאו מרכיבים טבעת בכל צד. אחרי שנוסעים הרבה, הפינים לפעמים נשברים והטבעות יוצאות, ולכן כל הזמן מבצעים בדיקות. במקרה שזה קורה, א הצוות חובש כפפות, שם משקפי מגן, דופקים עם פטיש 5 ומשתמשים בזיווד – מושגים שתכירו בהמשך השירות שלכם. מחליפים בוגים, מחליפים טבעות, דופקים על זחל, עד שהכל חוזר למקומו. זו הרגשה מטורפת לדעת שבזכותך המכונה הענקית הזו זזה, יורה ועושה את העבודה החשובה שלשמה היא קיימת עם הזמן הבנתי שזה החיל הכי חזק שעובד הכי קשה, טנק אחד שווה למחלקה שלמה של חי”ר.

כשאתם ארבעה בתוך הטנק במשך תקופה, לומדים להתחבר. צוות הטנק הופכים להיות חברים לכל החיים, צוברים יחד חוויות שלא שוכחים. תמיד תחייכו גם ברגעים קשים, האנשים שאיתכם נמצאים שם בדיוק בשביל הרגעים האלה, ועוברים איתכם את אותם הדברים. אל תתביישו לפרוק את שעל ליבכם ולדבר איתם. בתור מפקד, אני מרגיש ויודע שיש לי אחריות לכל חייל, בין אם בפן האישי-  לבדוק שהוא שותה מספיק מים, החליף גרביים, מה המצב שלו בבית, בת זוג, חברים ובין אם זה בפן המקצועי- עד כמה הוא טוב מקצועית ומעשית במקצוע שלו בטנק. אני ממש האבא והאמא שלהם בצבא. אני מאוד מאמין במשפט ״עם כוח גדול, באה אחריות גדולה״.

בברכת הצלחה לכל המתגייסים החדשים – ״האדם שבטנק ינצח״!

7-את החטיבה!

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן