news08.net/ads.txt

טיסה בהיריון: כל מה שרצית לדעת לפני החופשה

רגע לפני שאת אורזת את המזוודות, ואת הבייבי שבבטן, הנה כל מה שחשוב שתדעי לפני טיסה לחו”ל במהלך ההיריון

שערי העולם נפתחו, כולם מסביבך נופשים להם ואת לא בטוחה שאת בשלב בהיריון בו מותר לך לטוס? בעוד שבעבר ההמלצה הגורפת לנשים בהיריון הייתה להימנע מטיסות, כיום כבר ברור כי באמצעות תכנון נכון והקפדה על אמצעי זהירות, ניתן לטוס גם במהלך היריון מתקדם יחסית. איך כדאי להיערך לטיסה, מה חשוב לקחת בחשבון ואילו טיפים יסייעו לך לצלוח את הטיסה בקלות? לפנייך המדריך השלם.

כיצד יש להיערך לטיסה במהלך ההיריון?

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לעשות לפני הטיסה, הוא לרכוש ביטוח נסיעות לחו”ל – בדגש על כזה שמכיל כיסוי גם להיריון. בעת רכישת פוליסת הביטוח, חשוב מאוד לבדוק אילו מצבים שקשורים להיריון היא מכסה, ואם יש צורך – להוסיף כיסויים שיאפשרו לך להגן על עצמך ועל העובר שלך באופן המיטבי.

דבר נוסף שחשוב מאוד לעשות הוא להתייעץ עם רופא או רופאת הנשים שלך לפני רכישת כרטיס הטיסה, ובייחוד אם יש לך היסטוריה של לידות מוקדמות או מצבים רפואיים שמעלים את הסיכון שלך ללידה מוקדמת או לכל סיכון אחר.

כדאי לדעת כי חברות התעופה בדרך כלל דורשות מנשים בהיריון אישורים רפואיים טרם העלייה למטוס. רוב החברות דורשות אישור רפואי בסיסי, ולרוב רק החל מהשבוע ה-28 להיריון, אך חשוב להבין כי הדרישות עשויות להשתנות מחברה לחברה, ולכן, טרם הטיסה מומלץ לבדוק מול חברת התעופה אילו מסמכים תידרשי להציג בפניה לפני העלייה למטוס ולארגן לך אותם בצורה מסודרת.

עד איזה שבוע ניתן לטוס בזמן ההיריון?

באופן עקרוני, ניתן לטוס רק עד לשבוע ה-35 של ההיריון בשל החשש ללידה מוקדמת או לכל סיבוך אחר לקראת תאריך היעד של הלידה. עם זאת, כדאי לדעת כי הזמן האידיאלי לטיסה הוא לרוב במהלך השליש השני של ההיריון, שכן תקופה זו מגיעה לאחר השלב הקריטי – השליש הראשון, בו מתפתחים רוב איברי העובר, ומתאפיינת בתחושה כללית טובה יותר שמתבטאת בפחות שינויים במצב הרוח, בחילות ותשישות, וכמובן לפני השליש השלישי שהוא לרוב כבד יותר והסיכון בו ללידה מוקדמת עולה.

באילו מצבים מומלץ לא לטוס לחו”ל בזמן ההיריון?

רצוי מאוד להימנע מטיסה בזמן ההיריון כאשר מדובר בהיריון מרובה עוברים, היריון בסיכון גבוה, היריון שמלווה במחלות כמו לחץ דם גבוה או סכרת, או כאשר קיימת היסטוריה של הפלות ספונטניות וכדומה. בנוסף, יש להימנע מטיסה ליעדים שמצריכים טיפול מונע כגון חיסונים, טרם הטיסה ליעד, בדגש על טיפול מונע למלריה – אותו לא ניתן לבצע במהלך ההיריון.

טיפים לטיסה נוחה במהלך ההיריון

מטבע הדברים, טיסה במהלך ההיריון עלולה להיות מלווה בחוסר נוחות, לעיתים אף משמעותי. להלן כמה טיפים שיסייעו לך ליהנות מטיסה רגועה ונוחה:

  • לבשי בגדים נוחים – רצוי מאוד ללבוש בגדים רפויים ומאווררים, שיאפשרו לך להעביר את הטיסה בנוחות. אם את גורבת גרביים, הקפידי על גרביים שתומכות בזרימת הדם ולא לוחצות על הרגליים.
  • שבי במעבר – ישיבה במעבר תאפשר לך לקום בנוחות בכל פעם שתרצי לעשות זאת, מבלי שתיאלצי להידחק בין נוסעים אחרים.
  • הקפידי לזוז – בהמשך ישיר לסעיף הקודם: בייחוד בטיסות ארוכות, יש להקפיד לזוז לפחות אחת לשעה, על מנת להמריץ את זרימת הדם ולהפחית את הסיכון לקריש דם ברגל או לתסחיף ריאתי. פרט להפחתת הסיכון הזה, התזוזה גם תאפשר לך למנוע נפיחות בקרסוליים או התכווצויות בשרירי השוקיים.
  • קחי איתך נשנושים – רצוי לקחת לטיסה פירות יבשים, פיצוחים או כל נשנוש אחר שאת אוהבת, על מנת להימנע מתחושה של רעב או מבחילה. אם את סובלת מצרבות, מומלץ גם לקחת איתך כדורים למניעת צרבת.
  • בחרי מקום ישיבה מראש – אם התקציב מאפשר, הזמיני מראש מקום ישיבה מעט יותר מרווח, בקדמת המטוס שמאפשר יותר מקום לרגליים ותזוזה, מה שיכול להקל עליך, בפרט בטיסות ארוכות.

העולם מחכה לך ולבייבי

כפי שניתן לראות, טיסה במהלך ההיריון היא בהחלט עניין אפשרי בהריונות בריאים, אך עם זאת, יש להיערך לקראתה באופן מיטבי על מנת להפחית סיכונים וליהנות מטיסה נוחה ונעימה, גם לך וגם לעובר שבבטנך. התייעצות עם רופא או רופאת הנשים טרם הטיסה, רכישת ביטוח נסיעות לחו”ל והקפדה על מספר טיפים פשוטים, יסייעו לך לצלוח את הטיסה וליהנות מחופשה מפנקת לפני הלידה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן