news08.net/ads.txt

טיפול עורך דין תעבורה במצלמות מהירות

בשנים האחרונות אנו עדים, לעליה בשימוש באמצעים טכנולוגים, לצורכי אכיפת עבירות תנועה. אחד מאמצעים הללו, שעלה לא מעט למודעות הציבור, בזכות משפטים מתוקשרים, הלו מצלמות מהירות מסוג גאטסו המכונה א – 3.

תחילת הסיפור של ההליך המשפטי, הייתה בזיכויים של מספר נהגים בבית המשפט לתעבורה בעכו.

במאמר זה, יסביר עורך דין תעבורה ערן עקראוי, מה האפשרויות העומדות בפנינו, כאשר קיבלנו דו”ח ממצלמת מהירות.

לפני הכל נתחיל באיך עובדת מצלמת הגאטסו?

מצלמת הגאטסו, היא פיתח של חברה הולנדית והיא עובדת בשיטה חדשנית יחסית, שהיא שדה מגנטי. כלומר בכביש עצמו מושתל שני פסים מגנטים, במרחק של 2 מטר אחד מהשני, ברגע שהנהג עולה על הפס המגנטי הראשון, המערכת נדרכת ויודעת לחשב כמה זמן לקח לנהג להגיע לפס המגנטי השני. במידה והנהג עבר את המהירות המותרת, המערכת תצלם את מספר הרכב ועל ידי תקשורת סלולרית תשלח את התמונה למרכז בקרה. במרכז הבקרה התמונה תנותח על ידי גורם אנושי ותשלח לנהג הודעה על ביצוע העבירה.

אלו סוגי דוחות נקבל ממצלמת א – 3

ישנם שני סוגי דוחות בעבירות מהירות:

  1. עבירת מהירות מסוג קנס
  2. עבירת מהירות מסוג הזמנה לדין.

יש לציין שגם מבחינת הקנסות ישנם מספר דרכות, החל מדו”ח על מהירות ללא ניקוד ועד ל – 10 נקודות.

ומבחינת הזמנה לדין, המשמעות ברורה.

קיבלתי דו”ח מסוג בקנס עם ניקוד מה יש באפשרותי לעשות –

ברגע שנשלח לנו הדו”ח לבית, יש באפשרותנו לבקש להישפט על הדו”ח בבית המשפט לתעבורה וזאת תוך 90 ימים, כלומר את הספח בקשה להישפט יש לשלוח תוך 90 יום בדואר רשום או באופן מקוון באתר של המשטרה.

יש לציין כי התאריך האחרון לבקש להישפט רשום גם על הדו”ח וחשוב מאוד לא לפספס את התאריך, שכן יהיה קשה מאוד לבטל את ההרשעה.

כמובן לאחר הגעת הדו”ח למרכז פניות נהגים במשטרה, ישלח לבייתנו / כתובתנו, הזמנה להתייצב בבית המשפט לתעבורה ומשלב זה, מבחינת הפרוצדורה הדו”ח הפך לכתב אישום, בדיוק כמו בדוך הזמנה לדין, שעליו נדבר מיד.

דו”ח מסוג הזמנה לדין –

במהירות גבוהה ישלח לנו הזמנה להתייצב בבית המשפט לתעבורה. כמובן שהחומרה גבוה יותר מדו”ח מסוג קנס, שכן מדובר במהירות גבוהה של 50 קמ”ש ויותר.

וגם כאן יש הבחנה בין מהירות גבוהה בעיר לבין מהירות גבוהה בדרך בין עירונית ונחזור לענייננו, הדיון הראשון בבית המשפט לתעבורה יקרא דיון הקראה, כלומר בית המשפט יקריא לנו את האשמה ואנחנו נצטרך להשיב לאשמה באופן הבא:

  1. מודה

או

  1. כופר

במידה וכפרנו בביצוע העבירה, יקבע מועד נוסף בו יגיעו המומחים של המשטרה לענייני המצלמה. ובנקודה זו חשוב להבהיר כי מדובר בנושא סבוך, אשר רק חומר התביעה לגבי האמינות שוקל בסביבות 1 טרה, של קובץ מחשב.

כמובן שניהול משפט ובטח משפט מורכב מהסוג הזה, דורש הבנה משפטית מבחינת דיני הראיות, סדרי הדין, פסיקה ונהלי משטרה ועוד עוד.

כך שיהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי לאדם שאיננו משפטן, לנהל משפט מהסוג הזה.

אבל יש לציין כי לא תמיד המשפט יהיה על אמינות המצלמה ויתכן כי מדובר בטעות בקריאת מספר הרכב ותאמינו לי, כבר ראינו את זה ולעיתים יתכן כי מספר רכבים עברו את הפסים המגנטים באותו הזמן ועוד ועוד בעיות כאלה ואחרות שטינם קשורות לאמינות המדידה.

שימוש בשירותיו של עורך דין לענייני תעבורה?

עורך דין תעבורה ידע לצלם את החומר הראייתי, כולל בדיקה של הצילומים בצבע, כמו כן עורך דין ידע אם מבחינה פרוצדורלית, עולה טענת הגנה מן הצדק כגון התיישנות.

ובטח ובטח במצב של ניהול משפט, פה עורך הדין, בקיא בהליך, בפסיקה ובדיני הראיות.

כך שהתועלת בשימוש בשירותיו של עורך דין עולה על הניסיון של ייצוג עצמי.

מבחינת טענות הגנה יכולים להיות טענות רבות –

יכולות לעלות טענות נגד המצלמה עצמה, אבל יש לקחת בחשבון כי, ניהול תיק מהסוג הזה יצריך משאבי זמן יקרים וכסף רב למומחים. יחד עם זאת, ישנם טענות הגנה שעולות עקב טעויות טכניות של המשטרה עצמה וגם פרוצדורליות.

עורך דין מיומן ידע לבדוק את כל האפשרויות ולמצוא את הדרך הטובה ביותר מבחינת קו ההגנה.

לסיכום –

כפי שראינו, כל נושא מצלמות א – 3 הוא נושא מורכב, אבל אם קיבלנו דו”ח זה לא אומר שאנו, אשמים במאה אחוז ויש לבדוק את החומר הראייתי.

עורך דין תעבורה, ידע לצלם את החומר מהתביעה המשטרתית ולבחון אותו עם זכוכית מגדלת במטרה למצוא כל שבב של ספק על מנת, להביא לזיכויו של הנאשם או לעסקת טיעון מקלה, כגון שינוי סעיף העבירה לסעיף ללא ניקוד.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן