news08.net/ads.txt

טקסים מרגשים ברוח יום השואה התקיימו במרכזי חוויות; יו”ר הדירקטוריון, עו”ד יניב מרקוביץ’: “ככל שנזכור ונספר – לא נשכח”

רשת חוויות על כלל מרכזיה, הקפידה לקיים את המסורת גם השנה כאשר הטקסים המרכזיים ברוח יום השואה והגבורה, נערכו בחוויות שווייץ רחובות החדשה, עם עדותה המצמררת של לילי דויטש ובאולם התכליתי שבשכונת קריית משה. ההתרגשות העצומה שאפפה את האירועים ב’חוויות’, הורגשה היטב בתפאורה הייחודית שציפתה למאות המשתתפים בכל אחד מהטקסים.

ניצולת השואה, לילי דויטש ועו”ד יניב מרקוביץ’ במפגש אמש (צילום: מני דקל)

בחוויות רחובות החדשה, בניהולה של מירב אהרון הקפידו במלאכת יצירה המתארת רגעים מימי השואה לרבות מסילת רכבת שנוצרה מאבנים זעירות ומזוודה קטנה לצידה, בובות שנתפרו עבורן כותנות פסים עם טלאים צהובים, אזור ייחודי בו הודלקו נרות שהרכיבו את המילה ‘יזכור’, ציורים הממחישים את התקופה הקשה ביותר בהיסטוריה של העם היהודי – בה ניספו ששה מיליון איש ורחבה מיוחדת כאשר על כל אלה עמלו במשך מספר ימים דניאל רוזנבליט, טליה אבדר חביב, חיים מדהלה, יפתח קריטי, טל אבידן, אליה צוררו ואביחי גולן.

משפחת חוויות ומשפחת דויטש באירוע המרגש (צילום: מני דקל)

האירוע התקיים במעמד יו”ר הדירקטוריון, עו”ד יניב מרקוביץ’, חברת המועצה, ד”ר רוני באום ומנכ”ל הרשת עדי דויטש, שהתרגש במיוחד לאחר שאימו, ניצולת השואה לילי דויטש, סיפרה כיצד שרדה את השואה.

בדברים שנשא אמר מרקוביץ’: “קיומם של טקסי הזיכרון הינם חובה קדושה ומצוות זיכרון. חייהם של הניצולים היו עמוסי תלאות ורודפי זיכרונות, צלקות העבר מעולם לא נרפאו, לכן ככל שנזכיר ונספר לבני הדורות הבאים את אימת השואה, מות מיליוניה, זוועותיה החייתיות, על העוללים שנקרעו באכזריות אין קץ מאימותיהם אל מותם, על הרעב ועל המחלות שניבטו מעיניהם ומגופם של שלדי האדם שהתהלכו במחנות ובגטאות, ככל שנזכור ונספר – לא נשכח”.

“היום מותר לי לבכות”, לילי דויטש (צילום: מני דקל)

 

✦ בחוויות קרית משה הובילו את הטקס חניכי בית הנוער “חץ קדימה” בליווי מגמת התאטרון של המתנ״ס. כ-170 איש השתתפו באירוע שכלל גם את הפרויקט “זיכרון בסלון” במהלכו ניצול השואה, טיבדור לוי, סיפר בהתרגשות את חווייתו המצמררת ולא נותרה עין יבשה אחת. “מחובתנו, כחברה מתוקנת, להעביר מדור לדור את סיפורי הזוועות במיוחד לדור הצעיר בחברה הישראלית”, אמר המנהל גולן ביטון, “כחברה מוסרית אנחנו צריכים לסגוד לאותם ניצולים, ללמוד את סיפורם האישיים והקשים ולהעביר אותם מדור לדור”.

ניצול השואה טיבדור לוי עם ילדי המתנ”ס בקרית משה (צילום: נתי הורטינג)
מנהל חוויות קריית משה, גולן ביטון מדליק נר לזכרם של המיליונים (צילום: נתי הורטינג)

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן