news08.net/ads.txt

“עלינו לעמוד מעל כל במה ולזעוק, נקרא ונספר, אנחנו וגם השורדים, על השואה האיומה ומראותיה”

ברחוב הרצל פינת שד׳ הקיבוצים עומדת האנדרטה שהוקמה במיוחד להנצחת ששת המיליונים שנספו בשואה, שם מתקיים מדי שנה הטקס העירוני ביום השואה עצמו. הטקס נפתח בצפירת הזיכרון.

ראש העיר רחמים מלול אמר בטקס כי “מספר שורדי השואה בישראל, מתמעט מאוד לצערנו הרב. עמם נלקחים זיכרונות ועדויות. ככל שנספר לדורות הצעירים יותר, על זוועות השואה, וככל שנזכור את רכבות המוות, ככל שנספר ונזכור, לא נשכח. אסור לשכוח את הלקח לדורות, עלינו לעמוד מעל כל במה ולזעוק, נקרא ונספר, אנחנו וגם השורדים, על השואה האיומה ומראותיה. רק כך, הצעקה תמשיך ותהדהד באוזני כל העולם ששמע ושתק. יחד עם זאת, הבה נזכור ונספר על מעשים של סולידיות ואחווה, חלוקת פרוסת לחם אחרונה, תמיכה בחבר חולה שצעד בכוחותיו האחרונים ועוד. העם היהודי שמר על צלם אנוש גם בימים הכי קשים. שורדים ושורדות יקרים, לכל אחד מכם יש סיפור על הורים שנספו ועל ילדים שנרצחו ועל הסיבות הנסיות, שעזרו לכם לשרוד. למרות הכל, הצלחתם לקומם את ההריסות, ומתוך האפר והעפר, לבנות את מדינת ישראל. אתם מהווים סמל לנחישות ולכוח הרצון לכלל האנושות. אנחנו חבים לכם חוב גדול, נמשיך ונעשה הכל כדי לדאוג לכם”.

ניצול השואה יעקב פקמן נשא דברים בשם ניצולי השואה תושבי העיר, וסיפר את סיפורו האישי וסיפור משפחתו. הוא סיפר על תושייתו של אביו, אשר זכר את הגרמנים ממלחמת העולם הראשונה והתעקש להבריח את ששת ילדיו אל מעבר לגבול הרוסי. הוא סיפר על התנאים הקשים בהם שרדו- אך נשארו בחיים, הודות לאביו. ניצול השואה ראובן פורר, נשא קדיש והניח זר בשם ניצולי השואה, והחזן ליאור ניצן, נשא את תפילת “אל מלא רחמים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן