טקס עירוני בקרית מלאכי: בעקבות הלוחמים מיחידת מגלן

יפתח ויששכר זכרם לברכה מספרים בחייהם כמו גם בנופלם את סיפורה של החברה הישראלית כולה. טובי בנינו, שכל אחד מהם גדל בסביבת חיים שונה, אך ביום הפקודה התייצבו ראשונים להגנה על המדינה. 

עיריית קריית מלאכי ועמותת ידידי מגלן קיימו טקס מיוחד לעידוד שירות משמעותי בצה”ל. הטקס התקיים לאורם של 2 קציני מגלן סרן יפתח יעבץ ומחליפו בתפקיד רס”ן יששכר נתן, שנפלו במלחמה

הטקס, שעמד בסימן “שירות עם משמעות”, התקיים במעמד המשפחות השכולות, רה”מ לשעבר מר נפתלי בנט, מנכ”ל עמותת ידידי מגלן איתן פונו, האלוף במילואים נועם תיבון, ראש עיריית קריית מלאכי אליהו זהר, מנהל אגף החינוך ד”ר אבי אדרי וכ-300 תלמידי תיכון בעיר, חברים וקצינים במגלן.

הטקס התחיל בהסרת הלוט מעל הקיר “שירות עם משמעות” הכולל את שמות כל לוחמי מגלן שנהרגו מתחילת הלחימה, ומטרתו היא לעודד גיוס לצה”ל עם תכנים מתחלפים. שתי האמהות; שירה יעבץ אפל ולאה נתן הסירו את הלוט מלפני הקיר.

הטקס המשיך לאולם המתנ”ס החדש וכלל קטעי שירה וקריאה של תלמידי גימנסיה דרכא ונאומי המכובדים שעסקו באומץ רוחם וגבורתם. מצד המשפחות נשאו דברים מרגשים חנן נתן אחיו של יששכר וגלעד יעבץ. מצגות שהכינו התלמידים על הנופלים רגשו מאוד את הקהל וכן סרטון מיוחד המספר את סיפור חייהם המשולב של יששכר ויפתח גרמו לכל הקהל לדמוע.

לפני כארבע שנים נרקם קשר מיוחד בין גלעד יעבץ, אביו של יפתח ז”ל, המשמש כיו”ר עמותת ידידי מגלן, לבין העיר קריית מלאכי, עמה הוא מקדם תוכנית ייחודית להעלאת שיעורי הגיוס הקרבי והמשמעותי בקרב תלמידי העיר. במסגרת התוכנית הנקראת ‘מצפן’, כ-60 סטודנטים יוצאי מגלן חונכים את תלמידי כיתות י’-י”ב מהתיכונים אמית ודרכא בקריית מלאכי.

הסטודנטים מלווים את התלמידים בכל שלבי ההכנה לצו הראשון, בתהליכי המיון ולקראת גיוס בהובלתה של אדיסה טסמה יאסו מנהלת מחלקת הנוער. הפרויקט המשותף, שמתקיים לאורך השנה כולה, הביא בתוך 4 שנים לעלייה משמעותית של כ- 20% בשיעורי הגיוס ליחידות קרביות וליחידות מובחרות בצה”ל מבין תלמידי קריית מלאכי. בטקס שנערך הבוקר הגיעו מאות חניכי התוכנית לחלוק כבוד לנופלים.

סרן יפתח יעבץ ז”ל, קצין אג”ם ביחידת מגלן נולד וגדל ברמת השרון, בנם של גלעד יעבץ ושירה יעבץ אפל. ב-7 באוקטובר הוקפץ עם יחידתו לקרבות בעוטף עזה, שם נלחם בגבורה במאות ממחבלי החמאס עד לנפילתו יחד עם סגן מפקד יחידת מגלן, רס”ן חן בוכריס וסמ”ר אפיק רוזנטל שהיה חובש ולוחם. גבורתו של הכוח עליו פיקד סללה את הדרך לפריצת היחידה לקיבוץ נחל עוז והביאה להצלתם של תושבים רבים. בן 23 היה בנופלו. מחליפו בתפקיד, רס”ן יששכר נתן היה תושב קריית מלאכי, בנם של אבישי ולאה נתן והשמיני מבין תשעת ילדיהם וגדל בקהילת חב”ד בעיר. לילה קודם רקד בשמחת תורה עד השעות הקטנות של הלילה ובבוקר ה-7 באוקטובר הצטרף ללחימה בעוטף עזה, על אף שהיה באותה עת בחופשת לימודים, והציל משפחות רבות בכפר עזה. עם נפילתו של יפתח יעבץ תפס יששכר את מקומו כקצין אג”ם וב-12 בנובמבר הוא נפל בקרבות בצפון רצועת עזה. בן 28 היה בנופלו.

הטקס הסתיים בסרטון על ביצועי יחידת מגלן בעזה ובכלל ובשירת התקווה.

ראש עיריית קריית מלאכי אליהו זהר: “יפתח ויששכר זכרם לברכה מספרים בחייהם כמו גם בנופלם את סיפורה של החברה הישראלית כולה. טובי בנינו, שכל אחד מהם גדל בסביבת חיים שונה, אך ביום הפקודה התייצבו ראשונים להגנה על המדינה.  יחד עם עמותת ידידי מגלן, עמה אנחנו משתפים פעולה מזה כ-4 שנים בבתי הספר העל יסודיים בעיר, קיימנו את הטקס הזה כדי לספר עליהם ועל גבורתם. דרך זכרם, נחנך את בני הנוער המדהימים שלנו בקריית מלאכי לשירות משמעותי ולערכי אהבת הארץ והמדינה.”

◼️ לקבוצת חדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית קריית מלאכי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן