news08.net/ads.txt

יהודה מורדי מתכונן לבחירות 2023: “במאה אחוז אהיה ראש העיר הבא, הציבור יתמוך בי יותר מבכל מועמד אחר”

“אני יכול להגיד לך שבמאה אחוז אהיה ראש העיר הבא”, את הדברים הללו אומר בראיון מיוחד לחדשות 08, יהודה מורדי מסיעת “ים”, נצר לשושלת קברנים מטהרן (הסבא קבר 2,000 יהודים), אילתי שורשי, שנולד עם ערכים של כבוד ונתינה מתוצרת איראן ובעיקר אדם עם עיניים שקטות ופה שיפקה – מהסוג הזה שאני מאוד אוהבת לראיין.

בשיחה קצרה שערכתי עימו בחוף ציון משחרר מורדי (62, גרוש+3), מוותיקי הפוליטיקאים בעיר, פצצה פוליטית בומבסטית אך נזהר: “זה עוד מוקדם להגיד את הדברים האלה. עד הבחירות יש עוד 3 שנים, צריך לראות מיהם המועמדים וברגע שמאיר הודיע שהוא לא מתמודד יותר – אני חושב ומאמין שהציבור יתמוך בי יותר מכל אחד אחר לראשות”.

מי קבע שמאיר לא ירוץ יותר לראשות?

“הוא אמר את זה… הוא אמר את זה לי”.

ובכן, אי אפשר לקחת ממאיר יצחק הלוי את מה שעשה עבור העיר אילת. אי אפשר גם להתעלם מכך שבישורת האחרונה, במאני טיים של הבחירות המוניציפליות הקודמות, יצחק הלוי ניצח את כל חמש הסיעות שהתמודדו ותמכו ביריבו דובי כהן, עד הניצחון (גם אם היה בהפרש מזערי). עם זאת לא ניתן להתכחש לכך שמורדי עם שלושה מנדטים, עלה במספר המצביעים בו ובחברי סיעתו בבחירות המדוברות.

מורדי מפרגן לראיס: “אני תמיד חיובי ואני מפרגן למאיר. אני חושב שהוא ראש עיר טוב. מעולם לא לכלכתי על אף אחד אבל כשצריך לתת מילה טובה – אז אתן. אני בפוליטיקה עוד מהתקופה הישנה, למעלה מ-20 שנה, בתקופה שגבי קדוש היה בהנהלה והיו אז שני חשבים מלווים. הביוב זרם בכבישים, ‘מקורות’ ניתקה לתושבים את המים בגלל חוב של העיריה, חברת החשמל ניתקה לתושבים את החשמל בגלל חוב של העיריה, עובדי העירייה היו מקבלים את השכר בחלקים, חלק בתחילת החודש וחלק בהמשך. היום המצב ממש לא כך ואת זה יש לזקוף לו את זה. אף אחד לא יכול לקחת למאיר את מה שהוא עשה, אני מאוד מעריך את האיש הזה”.

מילים של פוליטיקאי אמיתי…

“אני אומר את האמת. הוא עשה המון למען העיר אילת האיש הזה, אין לי מילה רעה ולא תהיה לי. בעוד שלוש שנים הוא יסיים את תפקידו ומשם  אני אוביל את העיר הלאה כשהראייה שלי היא העצמת כלכלת העיר. אני איש עסקים מצליח ולא מתבייש בכך. זה מה שהעיר אילת צריכה, אדם מצליח שמבין בכלכלה, מאיר עשה עבודה טובה בחינוך, איזן באופן יחסי את העיריה מבחינה כספית אבל מצד שני הגיע הזמן לניהול אחר, שאיש עסקים מצליח יביא הרבה כסף לעיר הזאת, שיגיע בדרך כזו או אחרת לכל התושבים – כי מהעסקים זה מגיע לכל בית באילת. יש כאן את הפוטנציאל, בעיניי זו העיר הכי יפה – לא רק בארץ, אלא בכל העולם כולו. את צריכה להבין, אני מאוד קנאי לעיר שלי, מאוד אוהב אותה, אף פעם לא עזבתי אותה, ולא אעזוב אותה לעולם, כל המשפחה שלי כאן ואין לי מחוץ לאילת שום קרוב משפחה. כל החברים של הילדים שלי כמו ילדים שלי, אין על הצעירים של אילת, הם הכי טובים שיש”.

אי אפשר להתעלם מפרשת השוחד, לכאורה, המתחוללת בעירית אילת, בכירים נעצרו, הפרשה רק הולכת ומתגברת. מה דעתך בנושא?

“אני לא נכנס לזה, שבית המשפט יעשה את עבודתו. מה שכן, מי שפשע – שישלם, מי שטעה ולקח – שישלם, למרות שאני מקווה לטוב עבור כל אדם ובוודאי תושב אילת. אצלי אין קומבינות, אני לא חולם על קומבינות, אני ישן עם דלת פתוחה, אין לי את זה פשוט, אני גם לא מסוגל להיות ליד בן אדם עקום, לא מסוגל להתעסק בשטויות כאלה”.

**

יהודה מורדי הוא מסוג עשירי העיר שקל לאהוב. משפחות נזקקות, אמהות חד הוריות וכאלו שנקלעים לצרה מיד מגיעים אליו. מורדי שולף מהכיס שטרות של מאה ומושיט יד לעזרה. פעם מדובר בקופסאות מטרנה, פעם בסלי מזון לחג ולאחרונה בתיקי בית ספר. על המטרנות והמזון הוא לא מוכן לדבר. על הילקוטים אין לו בעיה. “שנת הלימודים בפתח, היו ילדים שהיה חסר להם ולכן תרמתי, באהבה, מהסיעה שלנו, זו מסורת שלנו כבר שנים”, הוא אומר.

בעוד שנתיים מחוות מהסוג הזה ייחשבו לשוחד פוליטי.

“ברור לי, אבל היום כשאני יכול אני תורם מכל הלב, שנה מיום הבחירות לא אוכל לתת מכספי, מבחינה חוקית. היום יש לי את האפשרות, ואני עושה את זה מהנשמה ולא ממקום של בחירות או שבעתיד יהיו חייבים לי. אני גם מעדיף לא לדבר על זה, אני לא נותן כדי שיהיה כתוב בעיתון, אני לא במקום הזה, תדברי איתי על פוליטיקה ועסקים, תעבירי נושא”.

ראש עיר טוב צריך להיות עם קשרים חזקים בממשלה.

“הקשרים שלי מול הממשלה מאוד חזקים. הייתי יו”ר קדימה בעבר, יו”ר כולנו בעבר וכיום נשאבתי לליכוד מכורח הנסיבות. הקשרים שלי עם אלי כהן, משה כחלון ויפעת שאשא ביטון טובים מאוד. אפשר לומר שאפילו עם ביבי אני בקשר טוב היום. אגב, כחלון הצהיר שנושא ביטול המע”מ באילת בגלל יהודה מורדי, ואת יכולה לבדוק את הזה. נלחמתי על זה. עוד מצעירותי אני לוחם רציני ששואף למצוינות והמשימה הבאה שלי, כראש עיר תהיה להגיע לכל בית ובית בעיר שלי, כדי לפתור להם את הבעיות. אני יודע שאף אחד אחר לא יוכל לעשות זאת ואני מאמין שאקבל את המנדט, בבוא היום, מהציבור”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן