news08.net/ads.txt

יום האיידס הבינלאומי: המטופלים במרכז “נווה אור” בקפלן יקראו ספרים כחלק מהטיפול הרפואי

במרכז הרפואי קפלן: לאחרונה נחנכה במרכז ‘נווה אור’, ממרפאות האיידס הגדולות בישראל, ספריית ספרים ומשחקי ילדים למטופלים, מבוגרים וילדים, תרומה לזכרה של בת חן צדקה ז”ל שנהרגה לפי חמש שנים בתאונת דרכים. אבי המשפחה עזרא צדקה בנה במו ידיו ספריה לתפארת והמשפחה דואגת לחדש את מלאי הספרים והמשחקים. ד”ר דניאל אלבירט, מנהל מרכז ‘נווה אור’ בקפלן: “הספרים והמשחקים משתלבים במהלך הטיפול במרפאה והופכים את הביקור הקשה והטעון לקל יותר, נעים ומחבק”.

38 שנים מאז פרוץ מגפת האיידס בעולם המערבי חלה התקדמות אדירה בהתמודדות עם מחלה זו וכיום תוחלת החיים של נשאי נגיף ה HV דומה לזו של כלל האוכלוסייה. נשאי נגיף האיידס חיים, עובדים, מתחתנים מביאים ילדים בריאים לעולם בדומה לכל האוכלוסייה, מסביר ד”ר אלבירט, מנהל המכון.

“אולם, לצד ההתקדמות באבחון, טיפול ומעקב בנשאי נגיף האיידס הרי שמטופלים רבים הנושאים את הנגיף מתמודדים גם היום עם סטיגמה לא מוצדקת שנושאת מחלה זו, בורות בקרב חוגים רחבים בחברה ובושה.

הצוות הרפואי במרכז ‘נווה אור’ בקפלן, ממרפאות האיידס הגדולות בישראל, עוקב במסירות אחר מעל ל-1,700 נשאי נגיף האיידס במסירות ובתמיכה אין סופיים של הצוותים הרפואיים”. בניית ספריית הספרים והמשחקים משתלבת עם התפיסה של נווה אור הרואה בטיפול הכולל בנשאי נגיף האיידס עקרון יסוד כשבמרכז המטופלים מקבלים טיפול משולב של רופא, אחות, פסיכולוגית, עובדת סוציאלית ועוד. “בנווה אור המטופל עומד במרכז ואנו דבקים ברעיון של מרפאה היא בית”, מפרט ד”ר אלבירט. “הספרייה הנהדרת של משפחת צדקה עם ספרים ומשחקים הנה חלק משלים וטבעי במרפאתנו-ועל כך נתונה תודתנו מעומק הלב”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן