יום המוזיאונים הבינלאומי 2024 בראשון לציון, רחובות, מזכרת בתיה והסביבה

הרשימה המלאה של המוזאונים בירושלים וברחבי הארץ הפתוחים ללא תשלום, שעות פעילות, הפעילויות השונות מופיעים באתר איגוד המוזאונים הישראלי   ובאתרי האינטרנט של המוזאונים ברחבי הארץ

כמידי שנה, ולמרות המצב המורכב, יפתחו למעלה מ-100 מוזאונים, מהצפון ועד הדרום, את שעריהם לקהל הרחב וללא תשלום לרגל יום המוזיאונים הבינלאומי החל ביום חמישי, ה-9 במאי. הכניסה חופשית. 

גם ברחובות, ראשון לציון והסביבה יפתחו עשרה מוזיאונים, גלריות ומרכזי מבקרים את שעריהם לקהל הרחב ללא עלות.

כניסה ללא עלות לגלריה העירונית- רחובות, מוזיאון אגם, מרכז מורשת יהדות תימן וקהילת ישראל, מוזיאון ראשון לציון, בית ויצמן, גלריה עירונית לאמנות ראשון לציון, גלריה 10 בבית מיכל, גלריית יד לבנים, מוזיאון בית האסמים למיניאטורות ומוזיאון המושבה ע”ש ערן שמיר ולעשרות מוזיאונים ברחבי הארץ

בנוסף יקיימו המוזאונים סיורים והדרכות מיוחדות, שיחי גלריה, סדנאות יצירה לילדים, חשיפה לתערוכות רצות וחדשות ועוד בהשראת הנושא השנתי “מוזיאונים למען חינוך ומחקר“.

“השנה, יום המוזאונים הבינלאומי מתקיים בצל אירועי ה-7 באוקטובר והלחימה המתמשכת ברצועת עזה והגזרה הצפונית. בחרנו לציין את יום המוזאונים ב-9 במאי, יום כניעת גרמניה הנאצית, במטרה להראות חזית מאוחדת של המוזאונים למען החוסן התרבותי של ישראל ולניצחון הרוח והתרבות, במסר של תקווה ואחדות. בנוסף נאיר זרקור על המוזיאונים הנמצאים בקו העימות בצפון ובדרום – אשר בוחרים על אף הקושי לעמוד איתן ולהמשיך בפעילות עניפה” אומרת רז סמירה, יו”ר איגוד המוזאונים ואיקו”ם ישראל.

השנה מתקיים יום המוזאונים הבינלאומי בסימן: מוזיאונים למען חינוך ומחקר, המדגיש את חשיבותם המשמעותית של מוזיאונים כמוסדות חינוך דינמיים המטפחים למידה, גילוי והבנה תרבותית. את תפקידם של מוזיאונים ומוסדות תרבות בהענקת חוויה חינוכית הוליסטית, מכילה וברת -קיימא. איתם ודרכם נחשוב מחדש על החינוך, על עתיד שבו שיתוף ידע יתעלה על מחסומים; שבו חדשנות מתאחדת עם מסורת. הצטרפו אלינו ותחקרו את שפע הידע שיש למוזיאונים להציע.

יום המוזאונים הבינלאומי נחגג מדי שנה, למעלה מ-45 שנה, ברחבי העולם במהלך חודש מאי במטרה להגביר את מודעות הציבור לחשיבות תרומתם של המוזאונים לחברה, לעודד אותו להרחיב את אופקיו ולהנגיש לקהל הרחב את תחומי המדע, האמנות, האדריכלות, היסטוריה ומורשת תרבותית – המוצגים במוזאונים.

בשנה שעברה השתתפו באירוע כ-75 מוזיאונים מכל רחבי הארץ, ואילו השנה ייקחו חלק ביום מיוחד זה מעל ל 100 מוזיאונים מהצפון ועד הדרום ועשרה מוזיאונים, גלריות ומרכזי מבקרים בראשון לציון, ברחובות והסביבה.

בנוסף לכניסה החופשית, יקיימו המוזיאונים שלל פעילויות לקהל הרחב:

במוזיאון המושבה ע”ש ערן שמיר במזכרת בתיה יתקיים סיור וביקור במוזיאון, בנפחייה משוחזרת, תערוכת חקלאות, תערוכת אומנות, ביקור בבית הכנסת, והפעלת באר האנטיליה.

בגלריה העירונית לאמנות, רחובות יתקיים סיור מודרך בתערוכות “מנוחת הלוחמות” ו”חול וקודש”.

בנוסף תתקיים סדנת צילום עצמי- מה ההבדל בין סלפי לצילום עצמי?, איך אפשר להיות גם אמנית שיוצרת וגם אובייקט באותו זמן ?מי לוחץ על הכפתור? ועוד.

במוזיאון ראשון לציון ד”ר רוני באום, מנהל המוזאון, תעביר הרצאה על “כיצד ‘מספרים’ היסטוריה במוזיאון”.

בגלריה העירונית לאמנות, ראשון לציון תתקיים פעילות בשם “על רוח האדם”.

במוזיאון יעקב אגם יתקיימו סדנאות יצירה קינטיות לילדים סיור ושיח בתערוכה “מוטל בספק”.

נוסף כניסה בחינם לגלריה 10 בבית מיכל, גלריית יד לבנים ברחובות ומוזיאון בית האסמים למיניאטורות.

הרשימה המלאה של המוזאונים בירושלים וברחבי הארץ הפתוחים ללא תשלום, שעות פעילות, הפעילויות השונות מופיעים באתר איגוד המוזאונים הישראלי   ובאתרי האינטרנט של המוזאונים ברחבי הארץ.

 

◼️ לקבוצת חדשות ראשון לציון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ פורום חדשות אונליין מהערים: חולון, בת ים, ראשון לציון, אזור, באר יעקב, רחובות, נס ציונה, תל אביב ועוד… לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מזכרת בתיה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

 

צילום: יוסי אלתרמן | מירל לוטן | צוות המוזיאון | ויקטור אוסיפוב

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן