news08.net/ads.txt

ייעוץ משכנתא: מתי כדאי לקחת ואיך לבחור

לקיחת משכנתא היא תהליך מורכב המלווה בהשלכות כלכליות שילוו אתכם במשך שנים. יועץ טוב יוכל לחסוך לכם אלפי שקלים ויותר. אז מתי כדאי לפנות לייעוץ משכנתא ואיך בוחרים?

רננה פז

אחד הדברים אשר ישפיעו באופן המשמעותי ביותר על חייכם היא המשכנתא ולא לחינם הרשת מוצפת במידע רב, מדריכים וכלים כמו מחשבון משכנתא, שנועדו לעזור לכם לנווט בתוך התהליך המורכב וגם להשיב לכם על שאלות כמו איך לחלק את המשכנתא בין המסלולים השונים ועל פי איזה לוח תשלומים?

אך לעתים תתמודדו עם שאלות קצת מורכבות, כמו מה לעשות כאשר הריבית עולה או כשיש אינפלציה? האם למחזר או לא למחזר? שיצריכו אולי הכוונה מקצועית אישית. ואז עולה השאלה – האם לפנות לייעוץ משכנתא? בכתבה זו נבחן בקצרה מה תפקידו של יועץ משכנתאות, מתי כדאי לשכור את שירותיו ואיך בוחרים אותו.

יועץ משכנתאות – מה זה?

למרות שתחום ייעוץ משכנתאות עדיין אינו מוסדר פורמלית ועל כן אין הגדרה רשמית לעיסוק, יועץ משכנתא אמור להכיר את עולם המשכנתאות על בוריו ולסייע לכם לבחור תמהיל נכון של מסלולי משכנתא התואם את הצרכים שלכם, ללוות אתכם בכל התהליך הבירוקרטי ולבסוף להשיג עבורכם לכם את העסקה המשתלמת ביותר בבנק. במקרים רבים, יועץ משכנתאות ילווה אתכם גם לאחר קבלת ההלוואה, כדי לוודא שהיא עדיין הולמת את הצרכים שלכם ואת המצב בשוק.

מתי כדאי לפנות לייעוץ משכנתא?

לשאלה הזו יש תשובה מורכבת. בעיקרון – אין דבר שיועץ משכנתאות עושה שלא תוכלו לעשות בעצמיכם, יחד עם זאת חשוב לזכור כי לקיחת משכנתא ללא יועץ צמוד היא סדרת מטלות הגוזלת זמן רב ודורשת היכרות טובה עם המושגים הפיננסיים השונים, השלכותיהם ומשמעותם.
בנוסף, כיוון שהריביות המוצעות על ידי הבנקים הן ריביות ראשוניות, הרי שגם אם החלטתם על מסלול המשכנתא האידיאלי עדיין אתם עומדים לקראת עבודה רבה בדמות ניהול משא ומתן עם הבנקים הורדת הריביות. במילים אחרות – אם יש לכם סבלנות, כישורי ניהול משא ומתן, ומספיק רצון להתעמק בתחום ייתכן שתוכלו להסתדר גם ללא יועץ משכנתאות. אם התשובה לחלק מהשאלות הללו היא לא – כאן יועץ משכנתאות יכול להכנס לתמונה. גם אם כל מה שיועץ המשכנתאות יעשה הוא לשפר את הריבית שהבנק גובה על המשכנתא – הדבר יחסוך לכם עשרות אלפי שקלים. אם הוא גם יבנה תמהיל נכון יותר עבורכם – כאן החסכון יכול להגיע לאורך חיי המשכנתא למאות אלפי שקלים.

איך בוחרים יועץ משכנתאות?

תחום ייעוץ המשכנתאות אינו נתון תחת פיקוח כך שחשוב לעשות שיעורי בית ולבדוק היטב את הרקע של יועץ המשכנתאות שאתם שוקלים להיעזר בשירותיו. ראשית, בדקו מה הרקע (תעסוקתי והשכלה) של יועץ המשכנתאות. הכשרה ככלכלן, רו”ח וכדומה עוזרת, ניסיון תעסוקתי כעובד בבנק משכנתאות היא ככל הנראה הרקע הטוב ביותר כיוון שהוא מכיר את המערכת מבפנים ויודע לנווט בה. בקשו המלצות מחברים ובני משפחה, בדקו רקע וניסיון גם באינטרנט, פגשו את יועץ המשכנתאות ושאלו אותו על שיטת העבודה, מול איזה גופים הוא עובד וכמה ניסיון יש לו. נסו להגיע לפגישה מוכנים עם היכרות בסיסית של המושגים בתחום. ישנם בשוק יועצי משכנתאות פרטיים ובנקאיים. תוכלו כמובן לבחור לקבל ייעוץ משכנתא מהבנק, ואפילו בחינם, אולם זכרו כי יועץ משכנתאות של הבנק מייצג בראש ובראשונה את הבנק ומחויב לאינטרסים שלו, ולא לשלכם. ואחרי הכול, חשוב גם להבין שייעוץ משכנתא הוא לא רק שיקול כלכלי נטו ויש שיקולים נוספים בבניית התמהיל שהם גם רגשיים. לכן חשוב שתהיה תקשורת וכימיה טובה עם בעל המקצוע. לסיכום, לקיחת משכנתא בישראל היא אחת העסקאות המורכבות והגדולות שתבצעו בחיים ולבניית תמהיל המשכנתא לצד הריביות שתצליחו להשיג מהבנק יש השלכות כלכליות משמעותיות. לכן אם אין לכם את הרצון, הידע והיכולת להתעמק בעצמכם בנושא, כדאי לשקול אפשרות של ייעוץ משכנתא פרטי.

צילום: Shutterstock

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן