news08.net/ads.txt

ילדי רחובות לא אוהבים את האוכל בצהרונים

עיריית רחובות: “ההזנה נעשית בהתאם להנחיות תוכנית “ניצנים” של משרד החינוך, ע”י ספק מורשה על ידי משרד החינוך” | הסיפור המלא
ילד אוכל

“האוכל מתחת לכל ביקורת והילדים לא מסוגלים לאכול גם אם מכריחים אותם…” – מספרים בהנהגת ההורים ברחובות, וזאת בזמן שבחברה העירונית ערים לסוגייה שעלתה מן השטח ומאיצים תהליך לבצע שינויים לבקשת ההורים.

מעל 30% מהורי ילדי הצהרונים אישרו את הצטרפותם לדרישת הנהגת ההורים העירונית רחובות, להשיב להם את עלות ההזנה בצהרון, בטענה שהילדים חוזרים רעבים מהצהרון ואינם אוכלים את הארוחה החמה המוגשת להם מדי יום. גורם בהנהגה ההורית סיפר כי “לאור תלונות רבות מספור, החברה העירונית התחייבה בשנה שעברה להחליף את ספק ההזנה בצהרונים בתחילת שנה”ל הנוכחית. אולם, ההבטחה לא קוימה, והמצב נותר כשהיה – האוכל לא טעים והילדים רעבים”. בין אמירות ההורים: “אנחנו משלמים המון כסף כל חודש והילדים חוזרים רעבים ומספרים כמה האוכל נראה ומריח רע”; “אוכל לא טעים ולא אכיל (מגעיל כלשונו) ואני נאלצת יום ביומו לבצע השלמה של ארוחת צהריים מלאה ולכלכל מכיסי את הארוחות מהם נמנע”; “על זה שהבת שלי לא אוכלת כלום חוץ מאורז, אני משלמת 250 ש”ח?????? ביזיון”; “התנהלות העירייה בנושא פשוט מתסכלת. מדוע לא מיישמים מסקנות והתחייבויות?”; “הילד שלי לא אוכל בצהרון, לא שנה שעברה ולא כעת. האוכל לא ראוי למאכל. הוא חוזר מורעב הביתה”.

לפני למעלה משנה החלו להתקבל תלונות של הורים על כך שהאוכל לא טעים, הילדים מסרבים לאכול, חוזרים בחמש בערב רעבים וחסרי מנוחה וההורים נאלצים לשלוח ארוחה נוספת לביה”ס או לעמוד בסוף יום העבודה ולבשל ארוחה חמה, אף על פי שהם כבר שילמו על ארוחה כזו עבור ילדיהם. הנהגת ההורים העירונית, שקיבלה את התלונות, פעלה יחד עם החברה העירונית במהלך שנת הלימודים הקודמת כדי לשנות את המצב, ועדיין, למרות כל הנסיונות, טרם חל שינוי.

גם בחברה העירונית הסכימו שאין מנוס מהחלפת הספק, והוסכם שההחלפה תתבצע לקראת שנת הלימודים הבאה. שנת הלימודים תשפ”ד נפתחה, מסמכי ההתמחרות עדיין לא נערכו ואת ההזנה בצהרונים ממשיכה לספק אותה חברה.

מהנהגת ההורים נמסר: “חודש לתוך שנת הלימודים החדשה ותלונות ההורים וצוותי הצהרונים מצטברות ומחמירות – הילדים לא אוכלים, הם רעבים ועצבניים, מתפתחת תחרות בין הילדים על הארוחות החליפיות שהם מביאים מהבית וההשלכות על כל מהלך הצהרון מדי יום קשות מאוד. גרירת הרגליים התמוהה של החברה העירונית לא מותירה ברירה, ולכן הנהגת ההורים העירונית שמייצגת את הורי העיר בוחנת אפשרות לדרוש עבור הורי הצהרונים החזר בגין רכיב ההזנה, בתשלום עבור הצהרון, שעומד על סך של כ-250 ש”ח לחודש עבור כל ילד.

הנהגת ההורים פרסמה שאלון הקורא להורים להצטרף לדרישה הנ”ל ועד כה הצטברו בו תגובות מהורים של כ-30% מילדי הצהרונים והן ממשיכות לזרום. ההערות שהוסיפו ההורים קורעות את הלב – הילדים מעבירים את שעות הצהרון כשהם רעבים או שההורים נאלצים לשלוח עם הילדים ארוחה נוספת.

בפועל, ההורים משלמים פעמיים עבור אותה ארוחה, ללא כל הצדקה! הורים לילדים בצהרוני ביה”ס של החברה העירונית שרוצים להצטרף לדרישה מוזמנים למלא פרטים בקישור (לחצו כאן):

צופית גולן, יו”ר הנהגת ההורים העירונית רחובות: “הזנת הילדים שלנו היא מרכיב בסיסי בתנאים שהצהרון מחויב להם. התזונה של הילדים היא מרכיב חיוני בתפקודם ובריאותם ולא מתקבל על הדעת שמעל שנה הילדים חוזרים רעבים וטרם נמצא פתרון ראוי למרות הבטחות חוזרות ונשנות. אנחנו מצפים שהילדים שלנו יקבלו בצהרון ארוחה בשרית בריאה ומזינה, כמתחייב. לצערנו ברחובות, זה כבר הרבה זמן לא קורה. אפשרנו לספק הנוכחי לשפר את האוכל המוגש לילדי הצהרונים בכל דרך אפשרית, אך התוצאות מדברות בעד עצמן – הילדים לא אוכלים וההורים נאלצים להשלים את הארוחה שהם כבר שילמו עבורה ממיטב כספם. תהליך של החלפת ספק הזנה נעשה בעיר בעבר, ומעולם לא נמשך זמן רב כל כך. אנו מקווים מאוד שהחברה העירונית תתעורר ותדאג להחלפת ספק המזון לצהרונים לאלתר”.

מעיריית רחובות המייצגת את החברה העירונית נמסר בתגובה: ״החברה העירונית פועלת ביחד עם הנהגת ההורים ומינהל החינוך בשיתוף פעולה לאורך כל הדרך, וכך נעשה גם במקרה זה. החברה העירונית מנהלת תהליך מורכב חדש לבחירת ספק הזנה, תוך עמידה בלוחות הזמנים שסוכמו ביחד עם הנהגת ההורים.צר לנו כי פתאום, באופן חד צדדי, הנהגת ההורים מציגה תמונה מוטעית בתהליך שנערך עימה בהסכמה, ושצריך להתקיים לפי כל כללי המינהל התקין ובליווי היועצים המשפטיים והמיקצועיים.

יצויין, כי ההזנה נעשית בהתאם להנחיות תוכנית “ניצנים” של משרד החינוך, ע”י ספק מורשה על ידי משרד החינוך. החברה העירונית גם מפעילה, בשגרה, בקרות מטעם טכנולוג מזון מיקצועי. לאור תלונות הורים ותלמידים במהלך שנת הלימודים אשתקד, החברה העירונית ביצעה בדיקה מקיפה ומעמיקה לאיכות וטיב המזון של ספק ההזנה הנוכחי, לרבות ביקורים במטבח ובדיקות פתע. כמו כן התקיימו מספר פגישות בהשתתפות נציגי החברה העירונית ובעקבותיהן אף פגישות עם חברת ההזנה הנוכחית, ואף ביקורים באתרי הכנת האוכל. חלק מהנושאים שופרו ותוקנו ועודכן תפריט.
לאור רצון ההורים לקיים הליך חדש לבחירת ספק הזנה, החברה בחנה את האפשרויות לסיום ההסכם עם הספק הקיים, דבר שלא התאפשר משפטית לקראת סוף שנת הפעילות הקודמת. אי לכך, פעלה החברה, ביחד עם הנהגת ההורים, לעדכן את התפריט לתקופה שנשארה עד לסוף השנה.

בישיבה שנערכה עם הנהגת ההורים בחודש אוגוסט האחרון סוכם, שהתהליך יקודם במטרה שעד ינואר 2024 יסתיים ההליך החדש התחרותי לבחירת ספק ההזנה. כמו כן סוכמו בישיבה, ביוזמת החברה העירונית, נושאים נוספים שיכללו במסמך ההליך התחרותי, כמסקנות מסוגיות שעלו מול ספק ההזנה בשנה החולפת.לצערנו, הנהגת ההורים התמהמהה בהמלצה על ספקים מועדפים להשתתפות בהליך, מתוך רשימת הספקים מורשים ע”י תוכנית “ניצנים” של משרד החינוך.

למרות זאת, החברה העירונית פועלת בהתאם ללוח הזמנים שסוכם עם ההנהגה העירונית בחודש אוגוסט ופועלת עם הלשכה המשפטית ועם יועצים מיקצועיים לפרסום ההליך  התחרותי לספקים בשבוע הבא. מדובר בתהליך מורכב, שצריך להתנהל עפ”י הכללים המשפטיים וכללי המינהל התקין המתחייבים, ושיכלול גם ביקורים במטבחי הספקים המשתתפים בתהליך, טעימות של המזון המוצע מכל אחד מהספקים המשתתפים בתהליך, ניקוד וקבלת החלטות, כולו יתנהל בשיתוף פעולה מלא עם הנהגת ההורים. בסיום ההליך התחרותי – ייחתם ההסכם עם הספק הנבחר ותינתן תקופה קצרה להתארגנותו, על מנת להבטיח אספקת שוטפת יומית של אלפי מנות לילדי הצהרונים בעשרות מוקדים ברחבי עיר .

צר לנו, כי בעוד שהחברה העירונית מקדמת במרץ את הטיפול בתהליך המורכב, כולל בתקופת החגים והחופשות, בוחרת הנהגת ההורים להציג את הדברים בצורה שונה.החברה העירונית תמשיך לעשות הכל, בשליחות עיריית רחובות, על מנת לשרת את ההורים ואת התלמידים ולאפשר להם חוויה חינוכית וחברתית.

החברה העירונית מבקשת להודות להורים על שיתוף הפעולה בקייטנות ובצהרוני הקיץ, בהשתתפות שיא של למעלה מ-11,000 תלמידים, על הרישום שגדל משמעותית לצהרונים בשנת הלימודים תשפ”ד, ועל שיתוף הפעולה בקייטנות ובצהרונים בימי “הגשר” לפני סוכות (שאינם חלק מתוכנית “ניצנים”, שקוימו במענה לבקשת הורים), בהם השתתפו כ-3,000 תלמידים (פי 6 משנה שעברה)”.

◼️ לקבוצת החדשות ברחובות לחצו כאן 

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן