news08.net/ads.txt

יצחק פיש (99) שבה את לבה של קרן אהרון – נסיכת הילדים | טור מיוחד לקראת יום השואה

זכות גדולה עבורי לבקרו, דבר שמשמח את שנינו מאוד. בכל מפגש נהניתי לראותו, כמלאך היושב מולי חי את הרגע. פשוט חי אותו. אני מאחלת לך פיש היקר שפע של בריאות טובה, נחת לצד אשתך המקסימה חווה.

השבוע נציין את יום השואה. זה יום עצוב וכואב מהרבה בחינות:

1) הסבל הרב שעברו הניצולים בשואה.

2) תנאי החיים הירודים בהם חיים רבים מניצולי השואה בארץ.

3) כבר שנים שהממשלה לא דואגת להגדיל לניצולי השואה את קצבת המחיה הזעומה לה הם זכאים.

4) התחושה שרק ביום השואה פתאום נזכרים בהם.

5) העובדה שמספר ניצולי השואה שנפטרו מהקורונה הוא לא קטן.

את הטקסט הבא אני מקדישה ליצחק פיש:


מר פיש, בן 99. הוא ניצול שואה, תושב גן יבנה, הוא בעלים של חנות בגדים מיתולוגית ביישוב. אני מכירה אותו היטב עוד כשהייתי ילדה רכה, הרבה לפני שהגעתי למצוות. הגעתי לחנותו הצנועה לרכוש בגדים, “אופנת פיש” קראנו לחנות שכל היישוב ומושב ביצרון הסמוך לבשו את בגדיה. אני זוכרת כשהייתי ילדה קטנטנה, הגעתי עם אימי לחנות וראיתי את המספר הירוק החקוק לו על היד. בשקט לחשתי לאימי, ״אמא, מה זה המספרים האלה שעל היד של פיש?” ואמא אמרה שתספר לי בדרך הביתה. והדרך הייתה ארוכה. אמא שלי אכן סיפרה. עצוב, עצוב הסיפור שלו, ושל עוד רבים.

בשלוש השנים האחרונות, יצא לי לפגוש אותו המון פעמים בעקבות תאונת דרכים שעבר. התאונה הזו הביאה אותי לכתוב את השיר ״זהירות בדרכים״. להגיע לבית החולים, להחזיק לו את היד, ולהשמיע לו את השיר ולהבטיח לו, שמעתה,זה מה שאעשה, אלמד זהירות בדרכים. את יום הולדתו ה-97 חגגתי לו בהתרגשות רבה בהשתתפות 300 תלמידי בית הספר ״נופי מולדת״. אפיתי לכבודו עוגת שוקולד כמו שהוא אוהב ועליה שמתי נרות 9 ו-7. בלונים מנופחים בהליום נופחו לכבוד האירוע המרגש. מלאת התרגשות, הענקתי לו גביע. ״פיש, יום הולדת שמח, שתדע, שאתה אלוף!״

הכרזתי בהתרגשות רבה וכל תלמידי בית הספר מחאו לו כפיים. מהפגישות שלנו למדתי שצריך לאכול מעט כדי לחיות. הוא ההוכחה. עם כמויות אוכל קטנות הגיע בבריאות איתנה לגיל 97.

-כששותים תה עם חלב, כדאי מאד להתרכז ברגע. זה מתקרר מהר.

-הוא אוהב מתוקים. נשבעת לכם. נכון שהוא כבר לא ילד, אבל למרות גילו הוא לא יסרב לקערית ג׳לי דובדבן אדום ומתוק.

-מנוחת צהרים זאת מנוחה חובה עליה הוא מקפיד בקביעות.

-עד לפני התאונה, בהיותו בן 96, עדיין קם כל בוקר לעבודה.

זכות גדולה עבורי לבקרו, דבר שמשמח את שנינו מאוד. בכל מפגש נהניתי לראותו, כמלאך היושב מולי חי את הרגע. פשוט חי אותו. אני מאחלת לך פיש היקר שפע של בריאות טובה, נחת לצד אשתך המקסימה חווה.

◼️ לקבוצת חדשות גן יבנה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן