כבאות והצלה איילון: תרגיל מוכנות לקיץ ביער בן שמן

התרגיל היום מהווה נדבך נוסף בהערכות ומוכנות תחנות המחוז לתרחישי היחוס המאפיינים את המחוז, בכל הקשור לעונת הקיץ

הפעמון בתחנת איילון צלצל וכוחות רבים בשילוב גורמי החירום במרחב איילון יצאו לתרגיל רחב היקף של שריפה ביער בן שמן כאשר הדגש העיקרי היה ההגנה על ישובים סמוכי יער.

תחנת כבאות והצלה איילון

חולשת על אזור רמלה, לוד, שוהם, מודיעין-מכבים-רעות, באר יעקב, המושבים של שדות דן, המושבים של גזר, המושבים של חבל מודיעין, המושבים של חולדה ונתב”ג.

התרגיל התקיים בישוב שילת וכלל את שלל גופי החירום ותחנות המחוז: משטרה, מד”א,יס”מ, פיקוד העורף, קק”ל, יחידות מתנדבים, נציגי הישוב שילת ורשויות מקומיות.

בין התרחישים שתורגלו:
פו”ש באירועי שטחים פתוחים; הגנה על יישובים ובתים גובלי יער ביום קיצון: שילוביות מבצעית של כוחות הקרקע עם טייסת הכיבוי “אלעד” – מסוק שהשתתף בכיבוי השריפות; חבירה לכלל גופי החירום; פריסה והגנת כוחות על ישובים סמוכי יער וביצוע יישום קרקעי רכוב.

לכל אורכו של התרגיל הותקלו הצוותים בתרחישים שונים והתמודדות עם מצבי חירום שונים באמצעות צוותי “בימוי” כדי לבדוק ולבחון את מוטת השליטה נפתח גם חפ”ק קדמי של כב”ה וחפ”ק אחוד במקום.

בנוסף תורגלה גם יחידות להבה והיל”מ של מחוז מרכז מתחנת רחובות בחילוץ מטיילים שנתקעו במצוקי שילת.

בסיום התרגיל סיכם מפקד תחנת איילון טפסר/מ עוז כהן:

“התרגיל הוא סיכום של כל ההכנות שערכה התחנה בשיתוף כלל גורמי החירום לעונת הקיץ על מנת שבשעת השין ניתן את המענה האופרטבי המקצועי והמהיר ביותר. אני מודה לכלל הכוחות והגופים על שיתוף הפעולה”

מפקד מחוז מרכז טפסר רוני קדם שלקח פיקוד על התרגיל בשלב מתקדם סיכם בסיום:

“התרגיל היום מהווה נדבך נוסף בהערכות ומוכנות תחנות המחוז לתרחישי היחוס המאפיינים את המחוז, בכל הקשור לעונת הקיץ, משבר האקלים מעמיד בפנינו אתגרים חדשים בשל העוצמה ההולכת ומתגברת ופוטנציאל הנזק של מופעי הקיצון ועל כולנו מוטלת החובה להערך ולהיות מוכנים אל הלא מוכר.
השילוביות היום בין היחידות והגורמים היא מכפיל כוח ושובר שוויון בהשגת המטרה המשותפת הצלת חיים.”

 

◼️ לקבוצת חדשות מודיעין-מכבים-רעות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות באר יעקב בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות רמלה והסביבה 2 בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מועצות אזוריות בווטסאפ לחצו כאן

צילום: כבאות והצלה מחוז מרכז

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן