news08.net/ads.txt

“כל דבר והזמן שלו” – חופש, שגרה ומה שביניהם | טלי ווינברג

טלי ווינברג

במהלך חופשת הקיץ שמעתי טיעונים בעד ונגד החופש. יש הורים שהביעו מרמור גדול על חופשה כל כך ארוכה ושנמאס להם… כן זו המילה שהשתמשו בה – ואל תשפטו אותם.

יש הורים שהעלו תמונות בפייס על חופשה מהסרטים, איך כל יום הוא חוויה בפני עצמה וכאשר הם כותבים כמה שהם נהנים ושאין להם בעיה שהחופשה תתארך  עושים עליהם סוג של לינץ’ וירטואלי ברשתות החברתיות. אז גם עכשיו – אל תשפטו את מי שנהנה מהחופש.

אני טוענת שהאמת נמצאת באמצע ואפשר להבין את כל הטיעונים. החוכמה היא בסופו של יום להסביר את מה שאנחנו אומרים ולמה אנחנו באמת מתכוונים. הרי כולנו אוהבים את ילדינו. תחושת האי נוחות שלי נבעה רק מכך שהילדים שלנו שומעים הכול ורואים הכול. חוש הומור על כך שהחופש הגדול עזב את הקבוצה עובר גם עובר ומעבר לזה עלינו להשקיע בהסברה. לא כלפי מי שמעביר עלינו ביקורת אלא מול ילדינו היקרים מפז.

אני יכולה להזדהות עם ההורים שההוצאות בחופש הגדול אינן עומדות בקנה אחד עם יכולתם הכלכלית. אני בהכרח מבינה את מי שעובד ואינו יכול לעצור את עבודתו למשך 60 ימים. הטענה שלי היא (כמו שכתבתי בטור קודם) שעלינו להיות יצירתיים ולחיות בהתאם ליכולת שלנו. אני בהחלט יכולה להזדהות עם מי שמאוד נהנה עם ילדיו בחופש, ברור לי שהוא יכול לאפשר זאת לעצמו.

לא ברור לי הרוע, העברת הביקורת הפוגענית, השיפוטיות. חבל. שגרה זה דבר נפלא וחופש זה דבר נפלא. כל דבר והזמן שלו. וכשיש אילוצים שמקשים או לא מאפשרים אל תשימו את הכובע של השופט התורן. “לדעתי…. ” מכירים את אלה? שמביעים את דעתם והיא האמת האבסולוטית?

אז זהו שכל אחד והאמת שלו. רק תסבירו אותה מבלי לפגוע באחר. החיים של רבים מאיתנו מורכבים. מרוץ החיים לא עוצר, תמיד מתחיל מקצה חדש. התחרות היא מנת חלקה של התרבות שלנו. ואנחנו??? איפה אנחנו בכל הסיפור? מה אנחנו יכולים לעשות? להוות דוגמא. לשמור על טוהר המילה. להיות יצירתיים. לעשות שיתופי פעולה. לדבר. להסביר. להיות.

חזרנו לשגרה ובקרוב מאוד שוב נצא לחופשה. הילדים… אנחנו כנראה נמשיך לעבוד. אז בבקשה מכם. תכננו כבר כעת את חגי תשרי. אפשר לעבור אותם בשלום עם הוצאות סבירות ועם עזרה הדדית. תסבירו לילדים שלכם את מסגרת האפשרויות שלכם ללא כעס או תסכול. בסופו של יום בין אם לקחנו אותם ללונה פארק, לפארק או להולנד הכי חשוב זה שידעו כמה הם חשובים לנו וכמה אנחנו אוהבים אותם. ולהיות שם ואיתם מתי שרק אפשר וכמה שיותר.

בהצלחה לכל מי שהיה לו קשה במהלך החודשיים האחרונים ובהצלחה לכל מי שנהנה מכל רגע. תפרגנו לכל אדם.

ולילדנו היקרים מפז אאחל שנה מוצלחת מלאה בהצלחות אישיות. כל אחד מול עצמו – כמיטב יכולתו. שנה מלאה בתקשורת בינאישית חיובית ומקדמת, שנה עמוסה בקשרים חברתיים טובים, בלמידה משמעותית, בתרומה לקהילה ובזמן משפחה. מאחלת לכם הורים יקרים שתמצאו את הרגע בו תוכלו להוריד טיפה את הרגל מהגז על מנת שתקדישו גם זמן לעצמכם. שנה טובה אנשים יקרים. תזכרו יש לכל אחד מכם את היכולת להשפיע על איך תראה השנה הקרובה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן