news08.net/ads.txt

כל היתרונות בשתייה מרובה של מים

בעידן של היום מדובר רבות על מזונות על ותרופות פלא, טבעיות יותר או פחות, שחוללו שינויים מרחיקי לכת בחייהם של אנשים חולים. אך חשוב לזכור כי במיוחד בתוך מבול החדשנות הזה, יש “תרופה” אחת שאיננו נוהגים לראות בה כזו בדרך כלל, אך היא אולי התרופה העתיקה, וכן, גם היעילה בעולם: ניחשתם נכון, מדובר במים.

לא משנה אם הם מגיעים דרך המזון שאנו אוכלים או דרך שתיה של משקאות אחרים (אם כי מים בצורתם הגולמית הם הבריאים ביותר), שתיה של בין 2 ל- 3 ליטרים מים ביום היא ההמלצה הגורפת על ידי רופאים ומומחים לתזונה מסביב לעולם. מדוע חשוב כל כך להקפיד על שתיה במינונים הללו, והאם לא מדובר בנתונים ה”מנופחים” מדי, שאמיתתם מוטלת בספק? הנה כמה דברים שכדאי לכם לדעת על שתיית מים ועל היתרונות הבריאותיים שלה.

הבעיות שאתם מכירים

הבעיות הבריאותיות הנפוצות ששתיית מים פותרת ושכולנו מכירים, הן בין היתר כאבי ראש, כולל מיגרנות, ותסמינים של התייבשות או לחלופין תסמינים של תחילת התייבשות – בחילה, חום, סחרחורות, עייפות ועוד. כמו כן, שתיית מים מרובה באופן קבוע מונעת סוגים מסוימים של סרטן, וכן היא מסייעת בניקוי פסולת ובזירוז תהליכים בגוף לרבות תהליכי חשיבה ועיכול, מיצוק העור והגמשתו, שמירה על מערכת השתן מפני דלקות, ובאופן כללי היא מאפשרת תחושת נינוחות ורוגע לאורך היום.

הבעיות שאולי אינכם מכירים

הבעיות שנמנו לעיל הן הנפוצות והמוכרות ביותר בהקשר של שתיית מים, אולם ישנם עוד שלל מצבים בריאותיים ששתיית מים מרובה מונעת, ובמקרים מסוימים אפילו מרפאה – בהם שחיקת דיסק, התכווצויות שרירים (מכירים את הכאבים העזים המתעוררים לפתע באמצע הלילה? שתיית מים היא הגורם הראשון המסייע להעלמתם), וכן הגברת המערכת החיסונית.

עוד  כדאי לדעת כי שתיית מים מקטינה את הסיכון ללקות במחלות לב ובבעיות לחץ דם, ואפילו שבץ – כל הבעיות הללו למעשה קשורות יחד, ובשתייה מרובה לחץ הדם מתאזן, כך שנשלח דם מחומצן ונקי לאיברים השונים בגוף. בנוסף, מים מסייעים בחיזוק המפרקים, השרירים והסחוס, והם מונעים את הישנותן של אבנים בכליות. לבסוף, מים כידוע מסייעים מאד בסילוק רעלים מהגוף, אולם הם לא עושים זאת רק דרך הכליות אלא הם מסייעים גם במניעת תגובות אלרגיות ואסטמה.

ומה בנוגע להרזיה?

בניגוד למה שרבים עלולים לחשוב, מים אינם גורמים להרזיה באופן ישיר, אולם הם בהחלט משפיעים על תחושת השובע, ובהקפדה על שתיה מרובה הם עשויים לגרום לאכילה מופחתת מבדרך כלל. בנוסף ידועה העובדה כי שתיית מים מסייעת לפעילות מעיים מהירה יותר, מה שמזרז את הירידה במשקל גם כן.

איך לשתות יותר מים?

הפיתוי בשתיית מיץ ממותק או משקה מוגז הוא בהחלט פיתוי גדול, במיוחד לילדים שאינם מורגלים בשתיית מים, אך חשוב לדאוג לאיזון בריא בין שתייה שנחשבת ל-“בונוס” או פינוק רגעי, לעומת שתיית מים לצורך שמירה על הגוף מהתייבשות. יותר מכך, גם אם מתחשק משהו מרענן מדי פעם, אפשר להוסיף למים חתיכות פרי שישדרגו את טעם המים ללא אי אלו חומרים פחות בריאותיים הנמצאים במשקאות המומתקים.

בתי אב רבים בישראל רוכשים מתקן מים ביתי כדי להבטיח את איכות המים, וכדי לעודד שתיית מים בקרב משפחתם. חשוב לזכור, אומנם איכות המים בארץ נחשבת לגבוהה וטובה, ובדיקות בקרה הנעשות במים המקומיים מעידות על עמידה בתקנים הרלוונטיים כמו בכל המדינות המערביות האחרות בעולם. אולם בכל הנוגע לטעם המים עצמם, פעמים רבות הוא מושפע מטיב הצנרת המותקנת בבניין או בבית שלכם. בר מים איכותי יפתור את בעיות הצנרת, אם הן קיימות, יבטיח לכם מים טהורים ונקיים ויהווה מקור מים זמין ומזמין שיגרום לכל המשפחה לשתות יותר מים.

צילום: unsplash

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן