news08.net/ads.txt

כל מה שחייב לראות בטיול במרוקו

מרוקו היא מדינה עצומה בגודלה, ולתכנן בה טיול זו משימה לא קלה. הכנו לכם את כל מה שאתן חייבים לראות בטיול במרוקו.


טיול למרוקו הוא חוויה של פעם בחיים. זוהי מדינה ענקית המשתרעת על פני מאות קילומטרים. יש בה אינספור דברים לראות, וקשה להספיק את הכל – בעיקר כשהזמן העומד לרשותנו מוגבל. לכן, הדרך המומלצת ביותר לטייל במרוקו היא בטיול מאורגן, באמצעותו אפשר להספיק מספר גדול של יעדים. טיול מאורגן גם חוסך את הבירוקרטיה של הזמנת מלונות, דאגה לאוכל ולתחבורה. הכנו לכם את כל היעדים שטיול למרוקו לא שלם בלעדיהם.

שפשאוון – העיר הכחולה

שפשאוון היפיפיה שוכנת בצפון מרוקו, וידועה בכינויה “העיר הכחולה”. יהודי המאה ה-18 וה-19 צבעו את קירות העיר בכחול, מה שמעניק לה את הקסם הייחודי שלה. הסמטאות הצרות של שפשאוון מלאות בהפתעות. סוחרים וחנויות בוטיק, סוכות גפנים ועצי זית עתיקים, תיירים מכל העולם, גגות קסומים ובעיקר אווירה שלווה ורגועה. בשפשאוון אפשר להרגיש את הקסם של מרוקו העתיקה, ואת ההשפעה הגדולה שהייתה לקהילה היהודית על המדינה. אם רוצים לחזות בנוף מרהיב של העיר כולה, אפשר לצאת להליכה אל מסגד בוזאר (Mosquée Bouzâafar) הנמצא בקרבת מקום.

מרקש – העיר האדומה

מרקש ממוקמת במרכז מרוקו. בנייניה העתיקים עשויים מאדמה אדובה דחוסה, המעניקים להם גוון אדמדם והופכים את מרקש ל”עיר האדומה”. מרקש היא אימפריה עתיקה, ומהווה את אחד הסמלים המרכזיים לדו-קיום של יהודים ומוסלמים בימים עברו. גם היום מתקיימים בה בני מוצאים רבים זה לצד זה. המקום המזוהה ביותר עם העיר הוא הקוטוביה (Koutoubia) – הצריח המפורסם שנבנה על ידי אחד השליטים הגדולים של מרוקו. במרקש מומלץ לטייל בגנים ובארמונות העתיקים, ולא לוותר על טאג’ין מסורתי באחת המסעדות האותנטיות הפזורות בסביבה.

ארפוד

העיירה ארפוד היא אחת מאבני הפינה של יהדות מרוקו, בעלת היסטוריה עשירה ומרתקת, והבאבא סאלי אף כיהן בה כרב. יוצרי סרטים ובמאים רבים הגיעו אליה על מנת לצלם את סרטיהם, ביניהם הסרט המפורסם “הנסיך הפרסי”. היא נמצאת בפתחו של מדבר סהרה, ומהווה נקודת מוצא לטיולים רבים. ארפוד ידועה גם כבירת התמרים, ואם יתמזל מזלכם להגיע אליה בחודש אוקטובר, נסו לתפוס את “פסטיבל התמרים” המסורתי, הכולל תחרויות ריקודים ותערוכות דקלים שהמקומיים רואים בהן ערך רב.

מפלי אוזוד

מרוקו מצטיינת לא רק בערים עתיקות ומרשימות, אלא גם בטבע גלוי ופראי. מפלי אוזוד הם מהגבוהים ביותר בכל יבשת אפריקה, ומיתמרים לגובה 110 מטרים. הנוף הנשקף מהם מציג את מלוא העוצמה של מרוקו: השילוב המרהיב בין מדבר וים. למפלים מגיעים תיירים מכל העולם, וגם תיירים מקומיים. יש סביבם מגוון נקודות תצפית ושבילי הליכה בדרגות קושי משתנות, העוברים בין טחנות קמח ישנות שפעילות עד ימינו, בריכות בהן ניתן לטבול, בוסתנים ועצי זית עתיקים. ניתן להגיע למפלי אוזוד במונית שירות ממרקש, והשעה הטובה ביותר לכך היא אחר הצהריים.

עמק האוריקה

העמק נמצא 20 קילומטרים ממרקש. הוא ידוע בכינויו “שוויץ של מרוקו”, הודות לפסגות המושלגות הנשקפות ממנו, ויש בו הרבה בתי קפה מצויינים. בדרך תוכלו לצפות בנופים מרהיבים, וכפרים ברברים עתיקים הפזורים במורדות ההרים. בעמק עצמו ניתן למצוא מגוון חנויות לממכר כלי קרמיקה, שהיא האמנות המסורתית של בני המקום. שימו לב שהבדלי הגובה יכולים לגרום לירידת טמפרטורה משמעותית בהשוואה למרקש, אז כדאי להביא משהו חם ללבוש.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן