news08.net/ads.txt

כל מה שצריך לדעת על נטילת ידיים

מדוע משתמשים בנטלה? | מצוות נטילת ידיים – מה המקור? | מתי צריך ליטול ידיים?

לא משנה אם אנו מגדירים את עצמו כדתיים, כשומרי מסורת, כחרדים, כדתיים שמקפידים מאוד או כדתיים שמקפידים פחות או אפילו חילונים, הרי שלא מעט אנשים מכל זרם נוטים לאמץ את המנהגים השונים של היהדות לרבות: הצבת מזוזה בביתם, הליכה לבית הכנסת בשבתות, חגים או לפחות ביום כיפור, שימוש בתשמישי קדושה שונים, הנחת תפילין וכמובן נטילת ידיים. כל אדם מאמין ולא משנה אם הוא דתי אדוק יותר או פחות ולעיתים אפילו חילוני, יקפיד ליטול את ידיו כאשר הוא מתעורר בבוקר ולא פעם גם לפני שהוא אוכל לחם. כיום ניתן למצוא בכל בית נטלות מעוצבות ומרהיבות ביופיין אשר מעבר לעובדה שהן משמשות לצורך נטילת ידיים, הן גם מהוות חפץ דקורטיבי ומרשים אשר תורם רבות לעיצוב החלל שבו הוא מצוי. אם אתם תוהים אודות נטילת ידיים וההלכות הקשורות אליה וכן היכן ניתן לרכוש נטלות יפות ודקורטיביות, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

מדוע משתמשים בנטלה?

הכלי הנפוץ ביותר לנטילת ידיים עוד מימים עברו היה נטלה. הסיבה שמשתמשים בנטלה עבור נטילת ידיים היא בעיקר נוחות השימוש שהכלי המדובר מסב וכן כמות המים שהיא מכילה. בכדי ליטול ידיים בצורה נכונה יש צורך בכמות כלשהי של מים שתספיק לשתי הידיים. אין ספק כי הנטלה מאפשרת ליטול את שתי הידיים בצורה נוחה מבלי שיש צורך למלא את הנטלה שוב. הנטלה היא כלי רחב וגדול, אשר יש לו גם ידיות אחיזה בשני הצדדים. ניתן לאחוז בכל אחת מידיות הנטלה וכך לא נוצר מגע בין הידיים עצמן במהלך הנטילה. הידיים מוגדרות כטמאות עד הנטילה ועל כן, אין ספק כי המגע בידיות הנטלה מאפשר ליטול אותן בצורה תקינה. אם אתם תוהים היכן אתם יכולים לרכוש נטלות לביתכם, כדאי שתדעו כי במשכן התכלת תוכלו למצוא מגוון רחב של נטלות. באתר שלהם תוכלו להתרשם מההיצע הגדול ולבחור את הנטלה המדויקת ביותר עבורכם.

מצוות נטילת ידיים – מה המקור?

חשוב מאוד לדעת כי נטילת ידיים בימים עברו הייתה נהוגה על ידי הכוהנים בבית המקדש בלבד ולא על ידי כל העם. יחד עם זאת בגמרא במסכת ברכות ניתן לראות לראשונה את הסדרת מצוות הנטילה. המקור של מצווה זאת הוא בסיפור על שלמה המלך אשר ראה שבעת בניית בית המקדש, כוחות הקדושה מתגברים ובד בבד עולים גם כוחות הטומאה והבין כי נטילת ידיים וכן שמירה על הטוהר של הגוף, מתנגדת לכוחות הטומאה בצורה הטובה והיעילה ביותר. מאז המצווה המדוברת הונהגה והפכה להיות חובה הן עבור גברים והן עבור נשים. חשוב לדעת כי כיום ניתן למצוא מגוון נטלות יפיפיות, כך שהנטלות הן גם כלי שמשמש לצורך נטילת ידיים, אך בד בבד הן משמשות ככלי דקורטיבי אשר ניתן לשלב באזורי הכיורים בבית. כדאי לבחור את הנטלה אשר משתלבת לכם באופן הרמוני ומיוחד בעיצוב ביתכם.

מתי צריך ליטול ידיים?

נטילת ידיים היא מצווה שיש לנהוג במקרים שונים ביומיום של כל יהודי: ראשית כל יש ליטול ידיים בבוקר לאחר שפוקחים עיניים ומברכים מודה אני. המחמירים ינהגו גם שלא ללכת יותר משני מטרים בין מודה אני לבין נטילת הבוקר. כמו כן, לאחר שיוצאים מהשירותים יש ליטול ידיים ולברך את ברכת אשר יצר, יש ליטול ידיים לפני אכילת לחם וכן  יש כאלה שנוהגים ליטול ידיים בין מנת דג לבשר. יש ליטול ידיים גם לאחר ביקור בבית העלמין וכן יש שנוטלים ידיים לאחר שהם שוטפים פרי, טרם הם אוכלים אותו.

צילום: freepik

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן