news08.net/ads.txt

כמו אוויר לנשמה | יוסי רזי

בשיטוטַי ברשתות הוואטסאפ בימים ארוכים אלה  קלטו עיני את צמד המילים ‘אזרחים ותיקים’. תמיד אני נמשך למילים כאלה כי הן שמות הקוד של המחנה שלי. והן מילים יפות, מכבדות. לא סתם  ‘זקנים בפרוזדור’ או ‘קשישים יגעים’ או ‘ישישים מתאוששים’. ותיקים אלה אנשים עם ניסיון, יש להם מה להגיד, יש מה לשמוע מהם. למילה ‘ותיקים’ יש לדעתי הרבה נוכחות, היא משקפת עוצמה.

אלא שצמד המילים האלה – שפורסם הפעם ב- y-net 22/04/2020 בשעה 12:54 ע”י אמיר אלון – היה מלווה בעוד שלוש מילים: ‘התוכנית: אוויר לנשימה לאזרחים הוותיקים’. זה כבר נשמע מעניין. אפילו מפחיד. אולי התכוונו לאספקת אוויר למכונות הנשמה. אולי החלו לתכנן הקורונה הבאה, זאת שבה האוויר כולו יהיה עטוף בוירוסים, לא רק שני מטרים מכל אחד, ויהיה צורך לספק צינור אוויר לכל אחד. אולי הוותיקים שיִיצרו את המדחסים של פעם יפעילו אותם בשביל לספק חמצן לאור המשבר הבא שיגיע, משבר האקלים.

בימים ארוכים אלה המחשבות שלך עלולות להגיע למחוזות לא ברורים, שום דבר לא עוצר בעדן. ובכדי להמחיש זאת – בחרתי לצטט לפניכם את המאמר עצמו  עם השמטות קלות:

פרסום ראשון 22/4/2020 12:54

אמיר אלון

כדי להקל על האזרחים הותיקים שנמצאים בקבוצת סיכון ונדרשים להישאר בביתם רוב הזמן, גיבשו עשרות רשויות מקומיות תכנית שתאפשר לבני 65 ומעלה לצאת בכל יום, ללא חשש, לשעת התאווררות בפארקים, לבדם, עם בן זוג או עם מטפל. מרכז השלטון המקומי פנה בעניין הזה לראש הממשלה בנימין נתניהו  ולשר הבריאות יעקב ליצמן כדי לקבל אישור סופי לתכנית.

הרשויות המקומיות יקצו לטובת התכנית פקחים מטעמן שיעמדו בכל הפארקים בשעה קבועה בכל יום, ישגיחו כי אין עוברי אורח  מתחת לגיל האמור וכי המבקרים בפארק שומרים על הנחיות משרד הבריאות, כלומר – מרחק של שני מטרים לפחות האחד מהשני וללא כל התקהלות. הרשויות גם יבצעו הסברה לציבור, במטרה לרתום אותו לשמירה על ההנחיות.

ראשי הרשויות כתבו כי ‘תושבי ערינו ומושבותינו בני 65 ומעלה מבודדים ונמצאים בסגר ממושך וארוך שתאריך סיומו כרגע איננו ידוע. מחקרים בינלאומיים ומומחים מכל העולם מצביעים על הסכנה הפיזית והנפשית הנגרמת לאוכלוסיה זו  בשל היותם מצויים בחלל סגור ללא חשיפה לשמש וללא כל יכולת תנועה והליכה במרחב. אנו מבקשים לקיים דיון משותף באופן דחוף ולקבוע הנחיות לציבור בהתאם’. נהניתי מהיצירתיות של אותם ראשי הרשויות והאמצעים עליהם חשבו  ועלה על דעתי שכדאי להוסיף ולשכלל אותם, לחזק את המגמה המבורכת.

למשל: כדאי שהפקחים מטעם הרשויות יצוידו ברצועות דומות לאלה של כלבים זקנים, ובהן יחזיקו את הזקנים בחגורותיהם או בשלייקעס שלהן על פי טעמם. הרצועות תהיינה באורכים משתנים  של שניים עד חמישה מטרים. הראשונות נועדות לקשישים חמי מזג, קריזיונרים, שעלולים להתפרע, לחפש בלגנים בפארק. השניות טובות לקשישים לפלפים, משלימים עם הכול, מתנהגים בצורה ראויה לפי הנחיית השלטונות, הן טובות גם לאלה שיש להם מחלות רקע

לגבי מחלות הרקע – הן יסומנו על החולצות שיסופקו לקשישים, בכותפות מיוחדות, כמו דרגות של קצינים. פס אחד – מחלת רקע אחת. שניים – שתי מחלות. פָלפֶל אחד – שלוש מחלות רקע. וכן הלאה.

בפארק תהיה פינת מיוחדת, פינת ליטוף. אליה יגיעו הנכדים, ומעבר לגדר (שכחתי משהו חשוב – הפארקים יוקפו בגדר קונצרטינה עמידה נגד וירוסים) יוכלו להציץ בסביהם, ללטפם במבטיהם. לא תותר השלכת בוטנים או שקדים מכל סוג שהוא מחשש לשיני הזקנים .

ברמקולים שבפינות הפארק יושמעו שירי מצעדים שעל פי מומחים מכל העולם תורמים לתחושה של חלל פתוח ויציאה מחלל סגור. בכל עשר דקות יוכרז  הזמן הנותר עד לסיום שעת היציאה והאוורור. יודגש שבגלל בעיות כוח אדם ומספר הפקחים – העירייה מאפשרת יציאה אחת ויחידה ליום.

הפרגולה שבגן תוקצה ללימודי הזום – איך להתקין אותו באופן עצמאי, איך ללמד השותפים לשיחה, הפחות מעודכנים, להיכנס אליה, כיצד להעמיד הפנים מול המצלמה כך שהסנטר שלך לא ייראה כפול ומשולש, מה כדאי לשים ברקע במקום הקולב והתחתונים שתלויים שם בנינוחות. והעיקר – על מה לשוחח ועל מה לא. כי הרי זמנם של בני הגיל השלישי עמוס וחבל להשחית הזמן אותו על דיבורי סרק

בהתאם להנחיה ממשלתית תותקן בפארק חממה אליה יוכנסו הזקנים לחמש דקות , לקלוט קרני השמש, ולספוג את ויטמין D שכה חסר להם. (החממה מהווה הוצאה לא מבוטלת מתקציב העירייה ונראה שבפועל יוקמו חממות רק בסביון, רעננה, ולבטח לא בנתיבות, חצור ודומיהן. אי השוויון הוא לא נחלתו של מחנה הגיל השלישי בלבד וטוב שהזקנים יפנימו זאת

וגולת הכותרת של האוויר לנשימה:

אחת לשבוע יצאו הקשישים של מחוזנו לוויקאנד משחרר וטוב במחנה צריפין (לשעבר סרפנד). . שם ירגישו ממש כמו בבית, יסתכלו בערגה במבנים הישנים של בה”ד 12, ינסו לקנות בקבוק תסס אדום בשקם (לדאבונם השקמיסט לא יהיה שם,יהיה בבידוד , הוא קיבל גימל קורונה) וישמחו להסביר לפקחים איך צריך לנתר מהמקפצה של בריכת השחייה הוירטואלית של המחנה. הם יגידו לעצמם – איזה אוויר נקי, איזה אוויר נקי. בדרך חזרה יישבר הדיסטאנס בין הפקחים לצאן מרעיתם, הקשישים ישלפו הסלולרים ויציגו את כל נכדיהם, לא יחסירו אפילו אחד.

וישנה גם גולת כותרת של הוויקאנד: ביקורים ממלכתיים של ראש הממשלה [70] שר הבריאות [71] וראש העיר [74]. כולם יברכו אותם במילים חמות וראש העיר יבטיח שלנוכח התנהגותם המופתית והציונים הגבוהים שניתנו להם על ידי הפקחים,  יביא בפני המועצה בעוד שנה הצעה מהפכנית לאסטרטגיית יציאה –  להאריך את משך האוורור היומי משעה לשעתיים!

ומחיאות כפיים חלושות אך נחושות יישמעו בחלל של אולם השקם שבמחנה סרפנד (היום – צריפין)

וכל מה שנותר לומר:

ALL YOU NEED IS – 2 METERS

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן