news08.net/ads.txt

כשפפטיד ו-ויטמין נפגשים: סינרגטיות פונקציונלית היקפית

עולם הקוסמטיקה מבקש בשנים האחרונות להעמיד תמרוקים הפועלים בטכנולוגיה העוסקת בפעילות סינרגטית שתכליתה לספק למשתמשים מענה דרמטולוגי פונקציונלי היקפי.

אם יכולת המרכיבים הפעילים בתמרוקי קוסמטיקה הוגבלה עד כה לייעוד ספציפי שהרי בשנים האחרונות ישנה נטייה של כותבי הפורמולציות ומפתחי התמרוקים ליצור תכשירי קוסמטיקה הפועלים בו זמנית במישורים טיפוליים שונים ומקבילים – ובכך לספק למשמשים תוצאה הוליסטית מקיפה תוך מתן תועלות קוסמטיות רחבות בהרבה מבעבר.

“הסינרגיה הטובה ביותר היא בטבע”, קובעת ד”ר ג`ני שטיימן, נטורפתית, מומחית לקוסמוטולוגיה טיפולית ומדריכה מקצועית של המותג מאג`יריי.

“צמחים לדוגמה”, היא אומרת “מכילים שלל של מרכיבים שלכל אחד מהם פעילות שונה, אולם יחדיו פעילותם מתחזקת ומתעצמת משמעותית בהתייחס לפעילות כל רכיב בנפרד. לדוגמה: ידוע כי ויטמין c משמש כאנטיאוקסידנט המונע התחמצנות העור. אך בתרכובתו הטהורה הוויטמין אינו יציב ומתפרק מהר בהשפעה של חום ואור. לעומתו, מיצוי של תה ירוק, אמנם מכיל ריכוז נמוך של ויטמין c אולם ביכולתו של התה ירוק להעצים ולתגבר את הוויטמין ובהתאמה פעילותו כאנטיאוקסידנט הופכת חזקה יותר, יעילה ויציבה יותר. כאשר מבינים לעומק את משמעות הסינרגיה הקוסמטית, כבר לא מתייחסים לכל רכיב פעיל בנפרד, אלא בחיבור שלהם למרכיבים אחרים בפורמולה וכך בכוחה של הקוסמטיקה לספק תוצאות אפקטיביות ומשמעותיות יותר. כך לדוגמה המוצר ליפטינג טון בייס, העשיר במרכיבים המשפרים את הגמישות ואת מרקם העור תוך מתן לחות ואפקט מתיחה כמו גם משמש כדמי מייקאפ ומהווה תמרוק הגנה מפני קרני השמש ונזקים סביבתיים אחרים”.

“הסינרגיה המודרנית הצליחה לפצח קשרים וקודים כימיים שיאפשרו אפקט מתמשך, עוצמת חדירה ואפקטיביות גבוהה יותר של הרכיבים הפעילים. ובהתאמה תכשירים מהדור הנוכחי בכוחם לספק מענה אפקטיבי לאזור המטופל באופן שלא נתאפשר עד כה”, מוסיף יואל קוניס pHd ביוכמאי האחראי לפיתוח פורמולציות קוסמטיות בארץ ובעולם. “אם למשל קרם העיניים הותאם עד כה לטיפול נקודתי בתופעה עורית ספציפית (רפיון או כהויות מתחת לעיניים או נפיחות וכד`) שהרי הודות לטכנולוגיות החדשניות קיימת יכולת סינרגטית לספק פתרון קוסמטי היקפי של 360 מעלות לכלל תופעות אזור העין הדורשות מענה טיפולי, וכך לדוגמה החיבור בין הרכיבים בפורמולה הקוסמטית של תכשיר העיניים “אילומייטינג איי”, יצר בניהם שיתוף שהוא הרבה מעבר לעצם נוכחותם בה”.

כשמותג הקוסמטיקה של חוה זינגבוים השיק את קרם הפרופסי, הוא עורר עניין רב עד כדי כתבה בחדשות 2. מדוע? כי הוא הכיל פריצת דרך מדעית.

למעשה, זאת הייתה הפעם הראשונה בה מולקולות של חומצה היאלורונית הצליחו להיות ממוזערות עד כדי חדירה לשכבה העמוקה יותר של העור. הפיתוח האמור הוא תוצאה של מחקר ארוך שנים בהובלתה של פרופסור רחל לוברט מאוניברסיטת בר אילן ולאחרונה אף השיק מותג הקוסמטיקה של זינגבוים את הפרופסי 2, קרם שהודות למולקולות הממוזערות של החומצה ההיאלורונית, חודר לטענת היצרנית לעומק העור ולא רק “יושב” על השכבה החיצונית, כפי שעושות מולקולות החומצה ההיאלורונית הגדולות, שנמצאות במרבית המוצרים בשוק.

מגמת הרב מערכתיות הפונקציונלית באה לידי ביטוי גם במוצרי המותג תפוח טכנולוגיות. גם הפעם המטרה היא להציע למשתמש מוצר “הוליסטי” רב השפעה שתכליתו לספק קומפלקס של פתרונות למצבים קוסמטיים שונים.

“אם בעבר למשל, התרגלנו להשתמש בקרם לחות שייעודו העיקרי היה ללחלח את העור, שהרי הקרמים מהדור החדש מתהדרים ביכולתם לצאת מהקופסה ובה בעת שהם מספקים את הלחות החיונית לעור – הם פועלים גם במישורים טיפוליים נוספים שבעבר חייבו שימוש של תמרוק נוסף”, אומרת סיגל קדם המדריכה הראשית בחברה.

“עד כה רווח השימוש בנגזרות הרטינול לדוגמה כרכיב אנטי איג`ינג מרכזי במאבק הזדקנותו הכרונולוגית של העור. אולם הטכנולוגיות החדשות מאפשרות כיום לשלב את הרטינול ונגזרותיו לצד רכיבים נוספים כגון, נוגדי חמצון, חומצות למיניהן ושמנים פעילים וזאת בכדי לספק לעור מעטפת טיפולית רחבה יותר שלא התאפשרה בעבר” היא מסכמת.

גם סדרת JUVELAST – מבית המותג HL מתהדרת בטכנולוגיה סינרגטית. “מדובר בסדרה חדשנית יעילה הפועלת לשיקום עור יבש ופגום, המעניקה הגנה מקסימלית על המחסום האפידרמלי, בונה אותו מחדש ופועלת להזנת העור ולטשטוש הקמטים” אומרת מירב בן יקר, מנהלת מחלקת ההדרכה בחברה ומבארת: “הסדרה מבוססת על פטנט ייחודי ובלעדי DNA CoFactor ) מס` פטנט 9,333,159B2) שנבדק והוכח מדעית במחקרים קליניים כיעיל במיוחד לשיפור טקסטורת העור ולהפחתת עומק הקמטים. הפטנט משלב בתוכו אנזימי תיקון דנ”א המופצים בליפוזומים, קומפלקס נחושת-פפטידי המורכב משלוש חומצות אמינו שנושא את הנחושת אל עומק העור”.

ומה טוענת הדרמטולוגיה?

“בתהליך ההזדקנות חלים בעור שינויים רבים ושונים: אובדן אלסטיות של העור, הופעת קמטים וכתמים ואובדן הנפחים של הרקמה התת עורית” אומרת ד”ר מרינה לנדאו מבכירות הדרמטולוגיות בארץ ובעולם ומוסיפה “למרות שתעשיית הקוסמטיקה מנסה לספק פתרונות הוליסטיים, צריך לזכור כי כל מוצר המושם על העור ומחולל בו שינוי מהותי, לעולם לא יירשם כמוצר קוסמטי אלא כתרופה. ולכן לא קיים מוצר קוסמטי שמסוגל לחולל בעור שינוי מהותי שנראה לעין לתקופה של יותר ממספר שעות עד ימים בודדים”.

עוד הוסיפה לנדאו וציינה כי “חומצה הילרואנית שנמרחת על העור, יכולה ללחח אותו, אך לעולם לא תמלא קמטים. לעומת זאת טיפולים רפואיים יכולים למנוע, לעכב ולטפל בהזדקנות העור. גם ברפואה , אין חומר אחד או טיפול אחד, שיכולים לטפל בכל ביטויי ההזדקנות. ולכן גישה הוליסטית תמיד כוללת תפריט של טיפולים שונים, למשל בוטוקוס וחומר מילוי, חומר מילוי ופילנג וכו`. כשמדובר בחומרי מילוי ניתן לשפר באמצעותם את איכות העור , לתקן קמטים ואובדן נפחים . לרוב יש צורך בחומרים בעלי תכונות שונות על מנת למלא את כל המשימות אולם קיימים חומרי מילוי שעשויים לתת מענה ALL IN ONE ואחד מהם הוא האלנסה – חומר על בסיס קפרולקטון , לחומר זה יש יכולת מילוי קמטים ונפחים אך גם סטימולציה (גירוי) של העור לייצר ולחדש סיבי קולגן, ולמרות שמדובר בחומר זמני , הוא מגיע “בגרסאות” של משך השפעה על מכלול עור הפנים הוא משנה ועד 4 שנים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן