news08.net/ads.txt

לזכר אורי אנסבכר: שופץ ‘בית ערן’ לבנות עם מוגבלויות בגדרה, במקום מסיבת סוף שנה

במקום מסיבת סוף השנה החליטו התלמידות מאולפנת בהר”ן לשפץ בית לנערות עם מוגבלות של מרכז ‘עלה’ מוריה בגדרה. את השיפוץ הן הקדישו לעילוי נשמתה של הנערה אורי אנסבכר שנרצחה בפיגוע.

במרכז ‘עלה’ מוריה בגדרה הייתה חגיגה של ממש, כאשר התקיים טקס סיום שיפוץ ‘בית ערן’ לבנות. השיפוץ התקיים הודות לבנות אולפנת בהר”ן שלקחו על עצמן להנציח את אורי אנסבכר ז”ל, שנרצחה בידי מחבל לפני כחצי שנה סמוך לירושלים. את הטקס החגיגי כיבדו גם ח”כ עידית סילמן מהבית היהודי, ראש מועצת גדרה יואל גמליאל, מנהלת ‘עלה’ מוריה נעמה סודקביץ,  ראש אולפנת בהר”ן הרב משה נוימן, דיירי הבית המשופץ ובני משפחותיהם, צוות עלה, מתנדבים וכמובן בנות אולפנת בהר”ן.

בית ערן בגדרה, השייך למרכז ‘עלה’ מוריה, הינו מבנה בן שתי קומות אשר הוקם לפני 20 שנה כדי להיות בית לדיירים בעמותת ‘עלה’, צעירים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. כיום מתגוררות בבית זה 18 נערות עם מוגבלויות.

בעקבות הרצח של אורי אנסבכר ביקשו התלמידות באולפנת בהר”ן להנציח אותה ופנו גם להוריה כדי לספר להם על כך. ההורים התרגשו והוחלט לשפץ את הבית ב’עלה’ בגדרה. במקום לאסוף כספים למסיבת סוף שנה, בחרו התלמידות לפעול למען מטרה טובה יותר והשקיעו את הכספים ברכישת ציוד לשיפוץ הבית. הן מצאו את מעצבת הפנים שרה טייץ, בעצמה בוגרת האולפנה, שהחליטה להתגייס בהתנדבות למבצע.

לפני כחודש ולאחר כל ההכנות, הגיעו בנות האולפנה ויחד עם צוות המתנדבים של ‘עלה מוריה’ החלו בשיפוץ הבית: הן צבעו את קירות הבית בוורוד, ירוק-טורקיז ותכלת, ריהטו את הבית בספות וכורסאות נוחות, תלו תמונות על הקירות והוסיפו קישוטים. וכאמור, הקדישו את השיפוץ לזכרה ולעילוי נשמתה של הנערה אורי אנסבכר שנרצחה השנה בפיגוע טרור.

חברת הכנסת עידית סילמן החמיאה לבנות ובירכה: “אתן אמנם בנות צעירות, אבל מנהיגות גדולות ברוח ובנפש. כשרוצים לראות את הטוב ועושים טוב – מקבלים בחזרה. אני מאחלת לכן שתמשיכו בעשייה המבורכת הזו וביתר הפעילות החשובה של ‘עלה’ למען אנשים עם מוגבלות בחברה, פעילות שאסור לקחת כמובן מאליו. עם ישראל תמיד היה ידוע בלב הגדול שלו וכולכם פה מוכיחים זאת”.

“אנחנו פשוט בשמיים מהתוצאה”, אמרה התלמידה צפיה גדות שהובילה את הפרויקט. “אנחנו הכי שמחות בעולם שדיירות ‘עלה’ עם המוגבלות שיש להן ייהנו מהבית, יתלהבו ויהיה להן כיף לחזור כל יום. בשבילנו זה היה כיף גדול”.

תחיה, גם היא תלמידת אולפנת בהר”ן שיתפה בתהליך השיפוץ: “בתור תלמידות אולפנת בהר”ן שנמצאת בגדרה יש לנו קודם כל אחריות לתרום ולעזור פה בתוך העיר איפה שצריך. התחלנו בפרויקט קצת אחרי הרצח המזעזע של אורי אנסבכר הי”ד. אחרי התייעצות עם משפחתה החלטנו שהמבצע יהיה לזכרה ולעילוי נשמתה. התחלנו באיסוף כספים, ‘שנוררים’ התרמות ומכירות, כדי להשיג סכום מכובד של כסף. אחר כך הצטרפה אלינו שרה, המעצבת שניהלה את הפרויקט ביד רמה והכל בהתנדבות. אנחנו רוצות שהשיפוץ יוסיף פה אור, ישמח את הדיירות וינציח את האור של אורי”.

נעמה סודקביץ, מנהלת עלה מוריה, בירכה את הבנות ואמרה: “המעשה שלכן הוא מעשה אצילי וחברתי ממדרגה ראשונה. אנחנו משתאים מול תעצומות הנפש וכוחות העשייה של בנות צעירות שהחליטו לתרום לאחרים. לאנשים עם מוגבלות מגיע להיות שווים בחברה הישראלית ועלינו לקבל אותם כשווים ולעשות את חייהם להכי טובים שניתן”.

ראש מועצת גדרה יואל גמליאל: “כראש מועצה לקחתי על עצמי לדאוג לחינוך המיוחד בגדרה ולדאוג למענה לכל ילד וילדה. בזכות ‘עלה’ מוריה גדרה הולכת ופורחת. תודה תלמידות יקרות על הנתינה. זה לא מובן מאליו להתמודד עם האתגרים ובאהבה”.

ראש אולפנת בהר”ן הרב משה נוימן אמר בטקס: “אנחנו קוראים לילדים הללו ילדים מיוחדים. המיוחדות היא הטוהר והתמימות והשמחה הפשוטה שיש בהם. כולנו מקבלים מעצם הנתינה אבל הבנות שלנו קיבלו יותר מזה – זווית ראיה חדשה על המציאות, זווית אופטימית יותר”.

נחום קהלני, אבא של הילה, אחת הדיירות, התרגש מהשיפוץ ואמר להן: “מה שעשיתן בשביל הילדים שלנו, לא מובן מאליו. כשאני רואה את זה מהצד אני מתפעל איזה לב ענק יש פה ב’עלה’ למתנדבים ולעובדים וכמובן לבנות האולפנה. אני נרגש ומודה לכם בשם ההורים ובשם הילדים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן