news08.net/ads.txt

לכבוד יום התה הבינלאומי שצוין היום: סוגי התה והחליטות שיכולים לסייע לנו למצבים בריאותיים שונים

אין בית בעולם שאין בו תה וחליטות, המגוון רחב והשימוש בו בחורף, באופן טבעי, עולה משמעותית, אז אם כבר שותים תה, איזה תה לשתות?, לכל תה וחליטה יש סגולות בריאותיות המיוחסות לו, כוס תה עוזר לרפא התקררות, שיעול ושפעת, טוב לבריאות הלב ולאיזון רמות הכולסטרול, טוב לעיכול, עוזר להקל על הלחץ, מסייע להרזיה ועוד.
אורטל ברובין-חן, רכזת תחום נטורופתיה בכללית רפואה משלימה, מציעה כמה חליטות מוכרות יותר ומוכרות פחות שיכולות לסייע במיוחד בחורף.


תה ירוק- התה המדובר ביותר בשנים האחרונות הוא ללא ספק התה הירוק, הוא מכיל נוגד חמצון חזק בשם EGCG אשר יודע לפגוע בתאים סרטניים, מבלי לפגוע בתאים בריאים וזו בהחלט תכונה מרשימה. עם זאת, תה ירוק מכיל לא מעט קפאין וגם אותו, יש לצרוך במתינות ובהגבלה. אין להחליף שתיית מים בתה ירוק .

תה מאצ’ה- הטרנד החם בתחום, הוא תה מאצ’ה, תה ירוק יפני, שנטחן לאבקה באבני ריחיים. מקורו בטקס התה היפני המסורתי, הוא מאופיין בצבע ירוק עז, מרקם סמיך יותר מהתה הקלאסי, טעמו עשיר, מלא בנוגדי חמצון ובחומצת האמינו ל-תיאנין התורמת לרוגע, הפחתת חרדות ושיפור הריכוז. אפשר לשתות אותו כפי שהוא, לערבב עם צמחי מרפא נוספים או להגיש עם חלב צמחי מוקצף, כמו קפה.   

תה מכורכום?- כורכום הוא תבלין פופולרי אשר שימש כתרופה צמחית במשך אלפי שנים בהודו וברפואה הסינית. משקה כורכום חם, מתאים לחיזוק חיסוני בדיוק בעונה הזו וניתן לשתות אותו למניעה, או לחיזוק ושיפור החלמה לאחר הידבקות במחלות החורף הנפוצות לצד טיפול תומך. את המשקה תוכלו להכין בקלות בעצמכם: ערבבו בסיר כוס גדושה חלב צמחי אורז/שקדים/שיבולת שועל או אגוזים (בחרו אחד איכותי ללא תוספות סוכר ומלח), הוסיפו כפית כורכום איכותי, רבע כפית אבקת קינמון או מקל קינמון, 2 גרגרי פלפל שחור, מעט ג’ינג’ר טרי מגורד, 2 תרמילי הל. הרתיחו והמשיכו לבשל על אש קטנה ל 5-10 דק’ נוספות. ניתן להמתיק עם דבש/סילאן,  להגיש ולשתות חמים.

צ’אי הודי- כל מי שהיה בהודו חזר עם זיכרונות של צ’אי מהביל בנסיעות רכבת ארוכות, בצמתי הדרכים ובגסט האוס. לכל מחוז הודי יש את הצ’אי הייחודי לו שמתובל מעט אחרת וגם הוא, כמו מזג האוויר, הלבוש והאנשים, מאפשר טעימה מהאזור. הצ’אי תמיד יכיל תבלינים כמו הל, פלפל, ציפורן, ג’ינג’ר ולעיתים גם אניס, שומר, אגוז מוסקט ותוספת חלב או משקה חלב צמחי, כולם מחממים, מיוחסת להם השפעה כמשפרי זרימת דם ואת הפעילות של מערכת החיסון.  

תה אולונג- סיני הוא עובר זמן חמצון קצר יחסית, ארוך יותר מזה של התה הירוק, אך קצר מזה של התה השחור, הוא מכיל נוגדי חמצון רבים, כולל ה EGCG המוכר שקיים גם בתה הירוק ובעל אפקט אנטי סרטני, מכיל תיאנין אשר מסייע לתחושת רוגע, יכול לסייע בהרזיה, בהפחתת סיכון לתחלואה במחלות לב וכלי דם וברמות הסוכר בדם ועוד.

חליטת ג’ינג’ר, לימון, קינמון ודבש- גם היא במקור מהודו, הג’ינג’ר והקינמון בעלי אפקט מחמם וממריץ, מזרימים דם לפריפריה ומסייעים לחמם את כפות הידיים, הרגליים ואפילו האף הקפוא, הגינג’ר יעיל גם נגד בחילות ומסייע לעיכול תקין, הדבש אנטיספטי והלימון מכיל חומצה ציטרית שמשפרת את העיכול

חליטת אכינצאה- יכולה לשפר את פעילות מערכת החיסון, להפחית סיכון לזיהומים וולקצר זמני החלמה. מומלץ להשתמש בחליטה למשך עד חודשיים ברצף בלבד, אז שימרו אותה לזמן שבו כולם סביבכם חולים. 

חליטות פטל וסרפד- לקראת סוף ההיריון מומלץ לשתות חליטות פטל וסרפד, אשר יכולות לשפר את תהליך התכווצות הרחם בלידה ולאחריה, ובעצם מייצר צירים “יעילים” יותר, במהלך הלידה.

חליטות אלפלפא, סרפד וזרעי שומר- אם בהיריון ולידה עסקינן, מניקות ושואבות חלב אם יכולות לשפר תנובת חלב בעזרת חליטות אלפלפא וסרפד ואף להקל על הגזים של התינוק על ידי שתיית חליטת זרעי שומר (על ידי האם). יש לשים לב שיש נשים ששומר משפר את תנובת החלב שלהן בעוד לאחרות מפחית כמויות.

חליטת רוזמרין- מפריזים בשתיית קפה? הכירו את האלטרנטיבה הירוקה. הרוזמרין מעורר, מחדד חשיבה, מעלה במעט את לחץ הדם (יש להימנע אם סובלים מכך), ממריץ בדומה לקפה ומסייע בנפילות האנרגיה המאפיינות גמילה מצריכת קפאין עודפת.
 לא מומלץ לצרוך את סוגי התה שצוינו למי שנוטל תרופות או בהריון (אלא אם צוין אחרת), במקרה כזה יש להיוועץ עם נטורופת טרם השימוש.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן