news08.net/ads.txt

לכבוד שבת: שף גיא פרץ עם מתכון לקדירת ציידים עם פטריות ובצלים

כבן לשושלת קצבים, בשר תמיד היה קרוב ללבי. אבי היה מכין נקניקיות מרוקאיות, מגלגל אותן במקצוענות, מנקר חלקי בקר וכבש וגם מכין טחול מרוקאי ממולא, שהיה משגע את בני הבית והשכנים בניחוחותיו. זה היה או להתאהב בבשר ולהתמכר או להפוך לצמחונים. אני, כמובן, התאהבתי בבשר. הנה קדירה עשירה, ארומטית של נתחים עסיסיים ושומניים של אסאדו עם עצמות, מבושלים עם פטריות, בצלים וכרישה. טיפ: סגירה ארוכה, מכל הצדדים, תבטיח נתחים עסיסיים ששומרים על המיצים הטבעיים של הבשר.

המרכיבים ל-6-4 מנות:
1 ק”ג בשר אסאדו חתוך לקוביות בגודל 3 ס”מ, עם העצמות.
3 כפות שמן זית.
4 עלי דפנה..
מלח ופלפל
1 כוס יין לבן.
2 כוסות ציר בקר.
1 בצל סגול גדול.
1 בצל לבן גדול.
2 כרישות.
12 פטריות שמפיניון.
6 פטריות פורטבלו.
6 פטריות יער.
6 פטריות שיטאקי מיובשות.
צרור בצל ירוק קצוץ.
2 ענפי טימין.
2 ענפי זעתר.

אופן ההכנה:
בסיר מתכת כבד מחממים מחצית מכמות שמן הזית, מוסיפים את קוביות הבשר ומטגנים במשך 10-12 דקות על אש בינונית, לסגירת הבשר. מתבלים בעלי דפנה, מלח ופלפל ומטגנים כ-3 דקות נוספות. מוסיפים את היין, מבשלים כ-3 דקות ומוסיפים את הציר. מביאים לרתיחה. חותכים גס את הבצלים והכרישה, בעובי 2 ס”מ. מחממים במחבת את שמן הזית שנותר ומטגנים כ-5 דקות את הבצלים והכרישה, עד שהזהיבו. מוסיפים את הפטריות ומטגנים 5 דקות נוספות. מוסיפים את תוכן המחבת לסיר ומוסיפים מים עד כיסוי התבשיל. מבשלים כשעתיים על בינונית, עד שהבשר רך. כחצי שעה לפני סוף הבישול מוסיפים את הבצל הירוק, הטימין והזעתר.

(צילום: לירון אלמוג)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן