news08.net/ads.txt

לקוחות הפועלים או לאומי? יש לנו חדשות עבורכם!

ועדת הכלכלה אישרה לפני זמן קצר את הפחתת צמצום מסגרות האשראי בכרטיסי האשראי של לקוחות הפועלים ולאומי – המסגרות לא יפחתו מ-10,000 שקל ללקוח.

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח”כ דוד ביטן, אישרה תיקונים לתקנות בנושא צמצום מסגרות האשראי בכרטיסי האשראי של לקוחות הפועלים ולאומי. החל ממחר היו אמורים הבנקים הגדולים לקצץ את מסגרות האשראי של לקוחותיהם ב-49% לעומת המסגרות שהיו ב-2015, ולא פחות מ-8,500 שקלים ללקוח, אך לפי תיקון שביקש האוצר נקבע כי המסגרות לא יעלו על 75% מסך האשראי שניתן בכרטיסי אשראי ב-2015 ולא פחות מ-10,000 שקלים ללקוח.

היו”ר ביטן אמר כי הוא מודה לשר האוצר שהקשיב לרחשי הציבור בעניין הזה, וציין כי הנפגעים מהצעד היו בעיקר הלקוחות החלשים. נציג האוצר, יובל טלר, הסביר כי לפי החקיקה המקורית הבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי, היו צריכים החל ממחר לצמצם ב-51% את מסגרות האשראי בכרטיסי האשראי שהיו נכון ל-2015, כאשר בצמצום לא יילקחו בחשבון מסגרות מתחת ל-5,000 שקל. עם זאת, בעקבות הפניות לשר האוצר הוא החליט לתקן זאת בהתאם להצעה שאושרה, והודיע כי בכוונתו לבטל כליל את הצמצום במסגרת חוק ההסדרים הקרוב.

מנהלת קשרי ממשל ורגולציה בבנק הפועלים, לוטם בכר, אמרה כי הצמצום הביא לפגיעה במאות אלפי לקוחות שבסוף החודש נחסמה להם המסגרת ולא יכלו להשתמש בכרטיס האשראי. לדבריה, לעיתים המצב היה מביך ללקוחות שנתקלו בחסימה בתשלום על הקניות בסופר. היא העריכה כי מדובר בסך כולל של כ-4 מיליארד שקל שקוצץ ממסגרות של מאות אלפי לקוחות.

מנהל הרגולציה של בנק לאומי, ברי רוזנברג, אמר כי גם אם יש לדברים תכלית ראויה צריך לבחון מה זה עושה לאנשים בשטח. לדבריו, הדבר פגע פגיעה של ממש בציבור ועם הזמן הבינו את משמעותה. הוא ציין כי הצו גרם לבנק לפגוע בכמיליון לקוחות ועכשיו הבנק יעלה להם חזרה את המסגרת.

יו”ר איגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה, שי אבו, אמר כי נלחם על ביטול הסעיף אבל נתקל באטימות ותשובות מתנשאות. “השבע לא רואה את הרעב. למה היה צריך לכפות על החלשים לעשות כרטיס אשראי חדש? הצמצום גרם לזה שאנשים ישלמו יותר וגם יפגע דירוג האשראי שלהם”, אמר. מנכ”ל נקודת מפנה, רן מלמד, הוסיף כי אם רוצים לייצר תחרות צריך לאפשר לחברות כרטיסי האשראי החוץ בנקאיות לקבל כסף יותר בזול מהבנקים.

כאמור, בתום הדיון אושרה ההצעה לתיקון הצו פה אחד, בקולותיהם של היו”ר ביטן וח”כ אליהו ברוכי.

צילום: PIXBAY

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן