news08.net/ads.txt

לראשונה בחוויות: חוג מוזיקה לילדים עם צרכים מיוחדים – לבקשת הוריהם

בסקר שערכה רשת חוויות ובה השתתפו כ-130 משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים, העלו הנשאלים את הצורך בפתיחת חוגים בתחום המוזיקה. עקב זאת, נענתה הרשת לבקשה ונפתח חוג מוסיקה לילדים עם צרכים מיוחדים בגילאי 6-14.

רשת חוויות פועלת לקידום שילוב אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים כ”תושווים” בעיר וליצירת הזדמנויות המאפשרות לפתח עוצמה לצד המגבלה. “קהל היעד בתחום זה הינו רחב ומגוון במיוחד, ויש להתאים את המענים לקבוצות השונות”, אומרת גלית אלבג רכזת אוכלוסיות מיוחדות ברשת חוויות, “על כן, כחלק מפיתוח תחום הפנאי לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים ערכנו סקר צרכים בקרב כ-130 משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים. ההורים נשאלו בין היתר על תחומי ההתעניינות של הילדים והפעילות הרצויה עבורם בשעות הפנאי”.

עוד אומרת אלבג כי מהסקר עלה הצורך בפיתוח מענים מוסיקאליים: “צורך בחוגים בתחום המוזיקה היה אחד התחומים הבולטים שעלו מתוך הסקר. מוסיקה, הינה כלי להעצמה בכל גיל ולכל אדם. רשת חוויות קשובה לבקשות ההורים ובשל כך, החלטנו לחבור לעמותת אימג’ן, העוסקת בהעברת חוגים במוסיקה לאוכלוסיות מיוחדות ולפתוח חוג מוזיקה במרכז חוויות שוויץ רחובות החדשה”.

במסגרת החוג יחשפו הילדים לכלים מוזיקליים חדשניים, לצד כלים אתניים, כחלק מתפישה שמוזיקה תורמת להעצמה אישית, לכישורים חברתיים ומחברת בין אנשים. החוג מיועד לילדים מגילאי 6-14, מונגש בהתאם לגיל ולרמת התפקוד של הקבוצה והפרט, כאשר הפעילות נעשית דרך שילוב של הוראה משחקית, דידקטית וחווייתית של שלושה תחומים מוזיקליים מרכזיים- האזנה,  ביצוע ויצירה.

“עבור כל קבוצה יעשו התאמות לפי גיל,  רמת תפקוד ומוגבלויות המשתתפים,  והיא תעבור תהליך שנתי שבסיומו תציג תוצר מוזיקלי בהתאם ליכולתה. החוג שם דגש רב על העצמת משתתפיה בתהליך והתמקדות עבור כל משתתף במסוגלות ולא במוגבלות”, אומרת ענת פורקוש, רכזת אוכלוסיות מיוחדות, חוויות רחובות החדשה.

החוג יפתח ביום שני הקרוב, 28.01.19 ויפעל בין השעות 17:15-18:00 ו-18:00-18:45.

לפרטים נוספים והרשמה:  08-6366171/2.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן