news08.net/ads.txt

מאוחדת: מרפאה טיפולית בתחום האכילה, לילדים ומבוגרים – בחינם!

מאוחדת הפרעות אכילה

המרפאה להפרעות אכילה שפועלת הן ברחובות והן באשדוד נותנת מענה מקצועי, מקיף ומיידי לאכילה התקפית כמו גם להפרעות אכילה נוספות כמו אנורקסיה, בולימיה, אכילה לילית ואכילה סלקטיבית – ובחינם | המידע הנחוץ באדיבות פוריה קורן, מאוחדת

**

למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו מדברים על אכילה כפייתית?

נאוה (שם בדוי), אשה מרשימה, שמטופלת במרפאה להפרעות אכילה ברחובות, אמרה באחת הפגישות עם פסיכותרפיסטית מהצוות הרב מקצועי שמטפל בה ושכולל גם דיאטנית ורופאה: “זה מתחיל ממחשבה על משהו טעים, מחשבה שאני מנסה להתגבר עליה, כי אני מזכירה לעצמי שאני בדיאטה, אבל הלחץ והאי שקט רק מתגברים. אני בודקת שכולם בבית כבר ישנים ומוצאת את עצמי במטבח, פותחת את המקרר ואוכלת בלי הבחנה. בהתחלה זה נעים: עוד שורת שוקולד, עוד יישור פינות של העוגה, אבל זה ממשיך ואני לא יכולה להפסיק עד שאני ממש מתפוצצת. רק אז אני מפסיקה. אחר כך מתחילים רגשות האשמה והבושה על זה שאני כזו חלשת אופי”.

למה אנחנו מתכוונים, כשאנחנו מדברים על אכילה התקפית?

אנחנו מתכוונים לאכילה המאופיינת בבולמוסים. משמעות המילה בולמוס היא אכילה באופן מוגזם. עבור חלק מהאנשים – בולמוס הוא פשוט אירוע לא מזיק ואילו עבור אחרים – משמעו: אבדן שליטה לחלוטין על האכילה. למרות שאכילה בולמוסית נפוצה מאד, הרי שמעט מאד ידוע על הבעיה. במיוחד עולה השאלה: כיצד אנחנו מבחינים בין בולמוס אמיתי לבין אכילת יתר. ננסה לתת כאן תשובה לשאלה קריטית זו.

מה המשמעות של בולמוס?

עבור אנשים מסוימים בולמוס הוא תופעה משנית של סיפוק מיידי, של קלות דעת, שאין להם השפעה על חייהם ואילו עבור אחרים זו בעיה אמיתית, שיש לה השפעה רחבה על אספקטים שונים בחייהם. במחקרים, שחקרו התנסויות של אנשים, שלוקים באכילה כפייתית, גילו שני מוקדים עיקריים משותפים:

1) כמות האוכל שנצרך – נחווה כמוגזם ובדרך כלל כמות המזון במהלך בולמוס היא גדולה יותר ממה שרוב האנשים היו אוכלים תחת אותן נסיבות.

2) התחושה המרכזית בזמן הבולמוס היא של אבדן שליטה.

 

מהם מאפייני הבולמוס?

בתוך בולמוס נצפה במספר מאפיינים משותפים:

1) מאפיינים רגשיים: הרגעים הראשונים של הבולמוס יכולים להיות מהנים, אולם תחושות אלה, רק לעיתים רחוקות נמשכות. במהרה הן מוחלפות בתחושות של גועל הולך וגובר ככל שהאדם צורך עוד ועוד מזון. למרות שרוב האנשים ירגישו תחושות של מיאוס כלפי עצמם – הם ימשיכו בבולמוס.

2) קצב האכילה: בדרך כלל בזמן בולמוס – האכילה היא מהירה. רוב האנשים ידחפו את המזון לפיהם באופן מכאני ובקושי ילעסו אותו. חלקם גם ישתו תוך כדי הבולמוס על מנת לעזור למזון להחליק בגרונם.

3) חוסר שקט: בזמן הבולמוס – רוב האנשים יהיו חסרי מנוח, יסתובבו הנה והנה, יחושו מיואשים, יחוו את התשוקה למזון ככוח עוצמתי, שמניע אותם לאכול בלי הבחנה. השגת המזון יחווה כאימפולס בלתי ניתן לשליטה. יש כאלה שירדו באמצע הלילה לקיוסק הקרוב על מנת לקנות מצרכים לבולמוס, אחרים יעצרו בדרך לעבודתם באיזו קונדיטוריה ויקנו כמויות גדולות של מאפים. בזמן בולמוס – נראה כמו הכל כשר על מנת לספק את הדחף הבלתי נשלט.

4) תחושה של מודעות משתנה: יש שיתארו תחושה של “טראנס” בזמן בולמוס, כאילו הם פועלים באופן אוטומטי, כמו לא הם עצמם נוכחים שם. אחרים ידווחו על צפייה בטלוויזיה או האזנה למוסיקה רועשת או עיסוק בפעילות אחרת, שכל מטרתה להסיח את דעתם ממודעות למעשיהם בזמן בולמוס.

5) סודיות: בולמוס טיפוסי מתבצע בסודיות. אנשים יכולים להסתיר את התנהגות האכילה שלהם לאורך שנים רבות ממשפחתם ומחבריהם. דרך אחת להצליח בזה – היא, שבנוכחות אחרים – אכילתם היא בדרך כלל נורמטיבית, ואילו את הבולמוסים יעשו בהסתר, כשבני הבית ישנים, או כשהם מחוץ לבית. אחרים ייקחו מזון לחדר השינה שלהם או לחדר האמבטיה ויאכלו שם בהחבא. הסודיות היא בשל תחושת הבושה הגדולה שמלווה את מי שסובלים מבולמוסים ומשום חששם מביקורת ומגינוי.

6) אבדן שליטה: חויית אבדן השליטה היא אחת משני המאפיינים העיקריים של אכילה בולמוסית. יש כאלה שירגישו אבדן שליטה הרבה לפני הבולמוס ואילו אחרים יחושו בה רק בזמן הבולמוס או שיחוו אותה באופן פתאומי כאשר יבינו בדיעבד שאכלו יותר מידי.

ולסיכום: הפרעת אכילה כפייתית שמאופיינת בבולמוסי אכילה – הינה תופעה רחבה ביותר. יש לה מספר מאפיינים הן התנהגותיים והן רגשיים אשר משפיעים לרעה על תחומים נרחבים בחייהם של הסובלים ממנה. אי לכך מומלץ לקבל עזרה מתאימה שתקיף הן תחומי התנהגויות האכילה והן את התחומים הנפשיים הנובעים מבעיה זו.

סובלים מבעיות אכילה? אתם לא לבד! מאוחדת במיזם ייחודי ומועיל: מרפאה טיפולית בתחום  הפרעות האכילה לילדים ומבוגרים, בניהולה של פוריה קורן. הייחודיות של המרפאה הינה שילובה בקהילה ללא תשלום. השירות קיים במאוחדת בלבד ומהווה יתרון משמעותי על קופות אחרות בתחום כה חשוב.

על מנת לקבוע תור, אין צורך בהפנייה. לקביעת תור התקשרו 3833* / מזכירות בנימין 4 רחובות, טל’ 08-9399333, קרן היסוד 8 אשדוד, טל’ 08-8549777.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן