news08.net/ads.txt

מדוע פנתה עיריית רחובות למשרד להגנת הסביבה?

לצורך תכנון עירוני מושכל של תשתיות הטבע העירוני בשטח העיר לטובת הציבור, עיריית רחובות נענתה בימים האחרונים ל”קול קורא” של המשרד להגנת הסביבה, באמצעות אגף גנים ונוף.

מרחביה הפתוחים של העיר רחובות כוללים ערכי טבע ייחודיים כגון: גבעות חמרה, בתי גידול ייחודיים וכן תצורות צומח טבעיות וחקלאיות המאפיינות את אזור השפלה. כמו כן, בשטחה המוניציפלי של העיר ישנם אתרי מורשת רבים.
עיריית רחובות רואה חשיבות רבה במיפוי ושמירה על ערכי הטבע העירוניים הייחודיים בעיר, לצד הנגשתם לתושבי העיר ולמבקריה, וכן לצד שמירתם מפני איומים שונים על ערכי הטבע ועל המערכות הסביבתיות והאקולוגיות, וקיומם של מפגעים סביבתיים שונים.

בהתאם לזאת, נענתה העירייה בימים האחרונים ל”קול קורא” שפרסם המשרד להגנת הסביבה לעריכת סקר שיבחן את תשתיות הטבע העירוני ומיפוי מפגעים סביבתיים ברחבי העיר.  סקרי טבע עירוני מתבצעים על ידי אקולוגים ומומחים בשטח השיפוט של רשויות מוניציפליות, על מנת לבחון את המצב הקיים של אתרי הטבע העירוני והשטחים הפתוחים שבגבולות הרשות. במהלך הסקר מתבצע איתור, אפיון, סיווג ומיפוי של תשתיות הטבע בעיר על כל סוגיו, באופן מפורט ביותר. גם הציבור צפוי להשתתף בתהליך. לאחר מכן, המידע מסודר ומונגש למקבלי ההחלטות ולציבור.

במסגרת הסקר יתבצע איתור ומיפוי מקיף של אתרי הטבע העירוניים ומגוון המינים בעיר, תוך סיווג ותיעוד הממצאים. הסקר יכלול איסוף מידע מפורט על כל אתר הכולל את מיקומו, אופיו, מצאי תשתיות הטבע שבו, תיאור מפורט של מיני הצומח והחי הנמצאים בו, תשתיות קולטות קהל, מיפוי באמצעים טכנולוגיים וצילום ממצאים נבחרים.

רחמים מלול, ראש העיר: “הטבע העירוני חשוב לעיריית רחובות וחשוב לתושבות ולתושבים אשר חיים לצידו ועושים בו שימוש. ממצאי הסקר ישמשו אותנו לתכנון עירוני מושכל ולהתנהלות התומכת בשמירת הטבע והמגוון הביולוגי. כל זאת למען רווחת הציבור ובריאותו והחינוך הסביבתי של דור העתיד בעיר”.

סגן ראש העיר, עו”ד יניב מרקוביץ’, מחזיק תיק חזות העיר: “חשוב לנו לשמר, לטפח ולפתח את הטבע העירוני על כל גווניו – הן גנים והן שטחים פתוחים. לכן פנינו למשרד לאיכות הסביבה על מנת לערוך סקר מקיף שכזה, שתוצאותיו יאפשרו לנו להתנהל טוב יותר בתכנון הגינון והנוף”.

 

 

בעיר, ולשמר את הסביבה בכל דרך אפשרית. כך נוכל גם למפות את האיומים הסביבתיים ולנטרל אותם. והכל לטובת כולנו, ולמען איכות החיים והסביבה שלנו כאן”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן